Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Industrija

DigiGirlz, edukativni program tvrtke Microsoft

DigiGirlz, edukativni program tvrtke Microsoft, provodi se diljem svijeta s ciljem razbijanja mita da je karijera u IT-u namijenjena isključivo muškarcima, kao i poticanja mladih žena da stječu vještine i znanja potrebna u IT sektoru i postanu uspješne tehnološke inovatorice te smanjivanja nesrazmjera među spolovima u IT industriji.

DigiGirlz, edukativni program tvrtke Microsoft, provodi se diljem svijeta s ciljem razbijanja mita da je karijera u IT-u namijenjena isključivo muškarcima, kao i poticanja mladih žena da stječu vještine i znanja potrebna u IT sektoru i postanu uspješne tehnološke inovatorice te smanjivanja nesrazmjera među spolovima u IT industriji. Ususret događaju DigiGirlz u Hrvatskoj koji će se održati 11. travnja i u kojem će sudjelovati oko 80 učenica srednjih škola iz Nove Gradiške, Novske, Ogulina i Karlovca, govori Lejla Zukić-Krivdić, direktorica Microsoft Hrvatska i Bosna i Hercegovina koja će i sama podijeliti svoja osobna iskustva i karijerni put s hrvatskim učenicama.

Koliko nam se čini, i Vi sami razbijate predrasudu da su IT zanimanja rezervirana isključivo za muškarce. Kako je tekao Vaš put?

Moje je osobno mišljenje da je zaista mit da je IT industrija samo za muškarce jer se ja tijekom svoje karijere nikada nisam osjećala ni ugroženom niti privilegiranom jer sam žena. Činjenica je da je, kad sam započinjala karijeru, bilo samo pet žena u tvrtki od 150 zaposlenih, no danas je taj omjer potpuno drugačiji. Mnoge IT tvrtke danas zapošljavaju žene i primjećujem da je sve više žena na inženjerskim fakultetima i u IT zanimanjima.

Strast prema matematici

Mene je strast prema matematici odvela na studij elektrotehnike, a karijeru sam počela kao programerka i tehnička konzultantica u informatičkoj tvrtki u Ljubljani. Za istu tvrtku sam godinu dana radila i u Manchesteru te pola godine u Leverkusenu. Nakon toga sam otišla u Boston, gdje sam 10 mjeseci vodila tim programera u jednom osiguravajućem društvu. Bilo je to sjajno iskustvo, no previše mi je nedostajala obitelj pa sam se vratila u Sarajevo. Tu sam s 32 godine postala direktorica tvrtke S&T u BiH, a tri godine kasnije direktorica Microsofta za BiH. U Zagreb sam se preselila 2014. godine te sam u posljednje tri godine bila na poziciji direktorice prodaje u Microsoftu Hrvatska i BIH, a nedavno sam postala direktorica Microsofta za Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu. Kad pogledam svoj karijerni put mogu reći da radim ono što volim i veselim se svakom novom danu na poslu.

LZK 4

Zanimljiva je činjenica da se sam Microsoft uključio u jedan tako društveno odgovoran projekt, odnosno smanjivanje razlika u zastupljenosti među spolovima.

Tvrtka Microsoft polaže veliku pažnju na raznolikost u svakom pogledu, pa tako i vezano uz spol. U Microsoftu Hrvatska čak 42 posto zaposlenih čine žene,a Microsoft globalno zapošljava više od 55.000 žena, što dokazuje da nije važno kojeg ste spola sve dok obavljate svoj posao profesionalno i ispunjavate očekivanja koja su pred vas postavljena.

Projekt DiGiGirlz Microsoft je pokrenuo kako bi se potaknula svijest o tome da i djevojke treba usmjeravati učenju STEM vještina i odabiru tehničkih fakulteta.

Danas je IT najpropulzivnija industrija u svijetu u kojoj već danas postoji premalo kvalificirane radne snage i naša je želja da i hrvatske djevojke budu konkurentne na tržištu rada zahvaljujući kompetencijama i vještinama koje će dobiti na tehničkim fakultetima ili u tehničkim školama.

Cilj nam je da programom obuhvatimo što više djevojaka, da im pokažemo neke nove i drugačije perspektive i da ih dijeleći naša iskustva motiviramo da se razvijaju u pravcu STEMa. Prošle godine smo na edukativnom događaju DigiGirlz okupili 90 učenica iz četiri grada (Koprivnice, Križevaca, Karlovca, Zagreba), a ove godine ćemo to ponoviti 11. travnja i očekujemo nešto više od 80 djevojaka iz također četiri hrvatska grada (Novske, Nove Gradiške, Ogulina i Karlovca).

Služi li vam projekt i za otkrivanje novih talenata? Jesu li učenice svjesne prilike koju dobivaju?

Projektom DigiGirlz želimo djevojke ohrabriti da se odluče za IT zanimanja kroz iskustva uspješnih žena iz IT industrije te im dati priliku da se kroz radionice i predavanja, upoznaju s modernom tehnologijom, računalnim alatima i rješenjima, osnovama programiranja kao i s prednostima karijere u tehnološkim zanimanjima. Održat ćemo i zanimljivi okrugli stol na kojem će uspješne žene iz IT industrije govoriti o svojim osobnim iskustvima.

Projekt DigiGirlz izuzetno je važan i zadovoljstvo mi je da je iz godinu u godinu sve popularniji među hrvatskim učenicama.

Nedavno je Microsoft proveo istraživanje u više zemalja u Europi o tome kada i zašto djevojke gube interes za IT. Rezultati pokazuju da su, u mlađoj dobi od 10, 11 godina, djevojke zainteresirane za IT, no nakon te dobi taj interes počinje rapidno padati. Ovo istraživanje od velikog nam je značaja jer nam pokazuje da je potrebno puno više raditi s djevojkama u srednjoškolskoj dobi, na vrijeme prepoznati njihove potrebe i potencijal te ih dodatno educirati.

Sudeći prema DigiGirlz događanjima prošlih godina, učenice reagiraju odlično na ovakav tip događanja. Primjerice, prošle godine smo nakon cjelodnevnog druženja sa zaposlenicama Microsofta i upoznavanja s raznom tehnologijom, proveli anketu među polaznicama koja je pokazala da bi se čak njih 53 % odlučilo za karijeru u IT-u. To je značajno više od stvarnog broja djevojaka koje se odlučuju za IT. Naravno, to nas veseli, a Microsoft je potpuno otvoren da uključi one koji su zainteresirani u edukacijske programe što je najbolji put i prema zaposlenju u tvrtki.

Projekt DigiGirlz je izuzetno važan

Možete li nam usporediti današnju situaciju s onom prije 10 godina?

Današnja situacija je nesumnjivo bolja. Napomenula sam kako sam na početku karijere radila u tvrtki s tek par žena, odnosno tek nekoliko postotaka u ukupnom broju zaposlenih, a danas je u Microsoftu, ali i ostalim tvrtkama, taj postotak značajno viši. Ipak, prostora za napredak ima. Prema nedavno provedenom istraživanju vidimo da interes djevojaka za STEM zanimanjima opada u 15 godini. Dakle, to je trenutak kada možemo i trebamo nešto učiniti vezano uz motivaciju, primjerice približiti im ženske uzore u STEM područjima, podučavati ih o stvarnim primjerima što mogu postići putem STEM vještina i sl.

Mladim ženama bih savjetovala da se u školi posvete STEM predmetima (engl. science, technology, engineering, mathematics) i počnu već tada razmišljati o budućnosti u IT-ju.

IT ne znači samo programiranje i popravljanje računalnih softvera jer izuzetno brzim napretkom tehnologije, život u IT industriji je uzbudljiviji nego ikada. Tehnologija ruši geografske granice, potiče kreativnost i daje mogućnost svakoj osobi koja je inovativna da svoje ideje provede u djelo, bez obzira u kojem se dijelu svijeta nalazila.


Napisao

Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, desetak godina je radila u građevinskom i sektoru energetike. Danas je vlasnica i urednica četiri portala. Bavi se i društveno odgovornim poslovanjem te je članica udruge Mogu sve čiji je cilj promicanje i inkluzija osoba s invaliditetom u društvo.

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.