PwC je objavio svoje Istraživanje Global Digital IQ® za 2017. godinu – sveobuhvatan pogled na to kako se društva širom svijeta nastoje obraniti od poremećaja poboljšavajući svoju digitalnu pronicljivost i sposobnosti.
Istraživanje, u svojoj 10. godini identificiranja trendova u tehnologiji i primjene u poslovanju, ispituje kako organizacije maksimiziraju povrat svojih ulaganja u digitalnu tehnologiju, ili pak ne. Tijekom proteklog desetljeća, PwC je koristio ovo istraživanje kako bi korporativnim liderima postavio ključno pitanje – kako organizacije maksimiziraju i profitiraju od svojih digitalnih ulaganja? Društva su suočena sa sve većim popisom mogućnosti za ulaganje u tehnologiju, ali koriste li se ta ulaganja dobro ili ne sveprisutan je problem – koji nije ublažen tijekom posljednjeg desetljeća.
Ovogodišnji rezultati istraživanja, prikupljeni iz mišljenja 2.216 poslovnih i tehnoloških rukovoditelja, pružaju uvid u izazove s kojima se korporativni lideri i dalje suočavaju. Ključni nalazi uključuju:
- Iako je tehnologija važna, uloga kupaca i zaposlenika (uključujući zaposlenike kao što su izvršni direktori za digitalnu tehnologiju i izvršni informacijski direktori) i njihova sposobnost prilagođavanja promjenama i korištenje digitalne i nove tehnologije ključni su za ubrzavanje transformacije. 82 % financijski najuspješnijih ispitanih društava govori o boljem razumijevanju ljudskog iskustva koje okružuje digitalnu tehnologiju, a 74 % izjavilo je da će digitalne projekte dodijeliti multidisciplinarnim timovima, koji se sastoje od stručnjaka za poslovanje, tehnologiju i korisničko iskustvo.
- Najuspješnije tvrtke smatraju da je definicija „digitalnoga“ opsežnija – Samo 16 % tvrtki s najboljim rezultatima tvrdi da su „digitalno“ i IT sinonimi, dok 30 % tvrtki s manjim uspjehom tvrdi da pojmovi digitalno i IT imaju isto značenje.
- Angažman članova uprava u digitalnim ulaganjima porastao je u posljednjih deset godina, ali velik dio glavnih izvršnih rukovoditelja još zaostaje u ulozi pokretača promjene. godine, trećina društava tvrdila je da je njihov predsjednik uprave zagovornik digitalnoga, no taj je postotak i dalje iznenađujuće nizak s obzirom na to da su predsjednici uprava odgovorni za obranu od poremećaja i provođenje transformacije – čak i u 2017. godini samo je 68 % ispitanika navelo da je njihov predsjednik uprave zagovornik digitalnoga. Osim toga, mnogi ispitanici rekli su da su drugi viši rukovoditelji i dalje isključeni iz digitalne transformacije.
- Bez obzira na to imaju li visok digitalni kvocijent inteligencije ili ne, većina rukovoditelja ipak pretpostavlja da digitalne inicijative mogu imati transformacijski učinak – gotovo tri četvrtine (73 %) navelo je povećanje prihoda kao glavnu korist od svoje digitalne inicijative, nakon čega slijedi povećanje dobiti (47 % ) i smanjenje troškova (40 %).
- Iako su ulaganja u tehnologiju porasla, manje društava danas ima timove posvećene istraživanju tehnologija u nastajanju ili inovacijama te mnogi (49 %) i dalje odlučuju o usvajanju novih tehnologija vrednovanjem najnovijih dostupnih alata, umjesto da proaktivno istražuju nove inovacije imajući na umu određene poslovne potrebe (40 %).
„Digital IQ ima danas sasvim drukčije značenje nego što je imao kada smo započeli ovo istraživanje prije deset godina“, izjavio je Chris Curran, glavni tehnolog PwC-a. “Danas su spektar i raznolikost tehnologija dostupnih poslovnim liderima ogromni, a svi članovi uprava moraju razumjeti koja tehnologija najbolje odgovara njihovoj strategiji i u koju ima najviše smisla uložiti. Izgradnja kulture inovacija – povećanje svačijeg digitalnog kvocijenta inteligencije – nije malen pothvat, ali je nužan ako se društvo želi natjecati na današnjem tržištu punom poremećaja i izazova.“
Kao što pokazuje ovogodišnje istraživanje Digital IQ, mnoga društva i dalje se bore s podizanjem svojeg digitalnog kvocijenta inteligencije. Postoji svijest o tome da su digitalne sposobnosti ključna komponenta za uspjeh te da se tehnologije u nastajanju moraju istražiti. Ali potreba transformacije njihovih organizacija kako bi uistinu integrirali digitalno u kulturu društva liderima i dalje predstavlja izazov. Istraživanje procjenjuje navedene izazove, a sadrži i jedinstvene uvide:
- koje tehnologije u nastajanju prikupljaju najviše ulaganja u svakoj industriji
- koje tehnologije rukovoditelji vide kao one koje najviše remete njihove poslovne modele
- što se očekuje od tehnologije u pogledu njezine sposobnosti pokretanja promjene i podizanja konačne bilance, kao i mišljenje PwC-a o tome koji bi trebao biti cilj usvajanja tehnologije
- ljudske vještine potrebne za kapitaliziranje digitalnih ulaganja te što je potrebno za stvaranje kulture inovacija i digitalne oštroumnosti
„Važno je da društva danas ulažu u digitalna rješenja ako žele biti uspješna. Međutim, društva u alarmantnom postotku ne uspijevaju poboljšati poslovne rezultate ulaganjem u digitalnu tehnologiju. Još je važnije da promisle o tome kako njihovo ulaganje u tehnologiju utječe na trenutne i nove poslovne modele i financijske rezultate“, rekao je Tom Puthiyamadam, globalni digitalni lider PwC-a. „Visoki digitalni kvocijent inteligencije stvar je integracije i zahtijeva slaganje dijelova slagalice – poslovanje, iskustvo kupaca i zaposlenika te tehnologija – kako bi se izgradilo kohezivno i transformativno rješenje. To je ono što će društvu zaista pružiti konkurentsku prednost.“