Više od 55 posto hrvatskih korisnika interneta je umjereno do jako zabrinuto zbog sigurnosti svojih osobnih podataka na internetu, a tek manji broj ispitanika izražava niži stupanj zabrinutosti. Tek 21 posto ispitanika posve je bezbrižno i ne smatra da je dostupnost njihovih osobnih podataka na internetu razlog za zabrinutost – podaci su to iz istraživanja Digitalne Hrvatske. Zanimljivo je da stupanj zabrinutosti ne ovisi o dobi ispitanika, kao niti o činjenici spadaju li oni u 70 posto hrvatskih građana koji internet koriste svaki dan, 21 posto povremenih korisnika interneta ili one koji uopće ne koriste internet.
Izvršni direktor Digitalne Hrvatske, Đuro Lubura, naglasio je kako visoki postotak građana koji izražavaju zabrinutost pokazuje visoku svijest o važnosti zaštite osobnih podataka, što je još jedan u nizu dokaza kako su hrvatskih građani sofisticirani korisnici interneta koji su dobro upoznati s mogućnostima koja te tehnologija otvara, kao i s rizicima koje donosi.
“Tehnologija nije svrha sama sebi, nego je njena svrha da ljudi bolje žive. Stoga zabrinjavaju sve vijesti koje posljednjih dana slušamo o ozbiljnom narušavanju privatnosti zbog kojeg je došlo, među ostalim i zbog neodgovornog ponašanja pojedinih velikih kompanija poput Facebooka. Srećom, problem je prepoznat na globalnoj razini te se radi na njegovoj sanaciji, u čemu će ključna biti i uloga Opće europske uredbe o zaštiti podataka (GDPR), koja idućeg mjeseca stupa na snagu. Drago mi je da postojanje problema prepoznaju i hrvatski građani, što je naša anketa pokazala.”, rekao je Đuro Lubura.
Osnivači Udruge Digitalna Hrvatska su DOK-ING, M+ Grupa, Tele2 i Uber, kojima su se pridružile i tvrtke Bellabeat, Hangar18 i STEMI. Ključni smjerovi djelovanja Udruge su promicanje novih tehnologija i poslovnih modela, poticanje razvoja infrastrukture – primarno infrastrukture za e-mobilnost i telekomunikacijske infrastrukture. Uz to, Udruga teži promicanju tržišnog natjecanja kao ključnog faktora razvoja. Naglašava i poticanje poboljšanja investicijske i općenito poduzetničke klime te poticanje prilagodbe obrazovnog sustava potrebama gospodarstva i zahtjevima budućnosti.