Danas je o budućnosti (ali i sadašnjosti) teško govoriti o bez konteksta digitalizacije. Odavno živimo u digitalnom svijetu, a to znači da je važno brzo i efikasno prilagoditi se novim procesima, posebice gledano iz kuta poslovanja. Stoga, digitalna transformacija već je sustigla brojne tvrtke, no kako se zapravo dobro pripremiti?
Prema istraživanju McKinsey & Company, digitalna transformacija može poboljšati poslovne performanse i potaknuti rast, ali uspjeh ne dolazi samo tako, već ovisi o strateškom pristupu i sposobnosti prilagodbe tvrtke. Digitalna transformacija tako predstavlja promjenu u upotrebi digitalnih tehnologija s ciljem unapređenja poslovanja, povećanja učinkovitosti i stvaranja dodatne vrijednosti za kupce. To znači da ovaj proces osim tehnoloških aspekta, objedinjuje organizacijske i kulturne promjene koje uključuju prilagodbu načina razmišljanja i rada unutar kolektiva.
Ključne stavke digitalne transformacije za tvrtke
Usvajanje novih tehnologija
U središtu digitalne transformacije nalazi se usvajanje novih tehnologija. To može značiti rad s umjetnom inteligencijom, strojno učenje, Internet stvari (IoT) ili cloud computing, a prema izvještaju Gartnera, tehnologije poput AI i IoT-a ključne su za stvaranje konkurentske prednosti nad ostalim kompanijama
Korištenje analitičkih i digitalnih alata
Korištenje analitičkih alata može doprinijeti boljem prepoznavanju obrazaca i predviđanju budućih trendova, a to znači i efikasnom praćenju istih u korist poslovanja. Osim toga, korištenjem analitičkih alata otvara se prostor za poboljšanje korisničkog iskustva ili optimizaciju određenih poslovnih procesa. Nastavno boljem korisničkom iskustvu, povećanje zadovoljstva korisnika kroz personalizirane i digitalne interakcije te implementacija digitalnih alata koji to omogućavaju, može značajno utjecati na lojalnost kupaca ili bolje poslovne rezultate.
Nova kultura rada
Digitalna transformacija zahtijeva otvorenost prema promjenama i inovacijama te spremnost zaposlenika na usvajanje i primjenu novih metoda rada. Prema pisanju Harvard Business Reviewa, uspješna digitalna transformacija zahtijeva stvaranje okruženja koje potiče kontinuirano učenje i prilagodbu, a to podrazumijeva da tvrtke moraju omogućiti profesionalni razvoj kroz različite tečajeve ili seminare, kao i pristup adekvatnim resursima.
Kako se pripremiti iz pozicije tvrtke u tri koraka?
Prvi korak u pripremi tvrtke za digitalnu transformaciju uključuje razvijanje jasne strategije koja sažima ciljeve, resurse i plan implementacije. Također, strategija mora biti usklađena s poslovnim ciljevima tvrtke i usmjerena na rješavanje specifičnih izazova i potreba, ali i spremna na dinamične tržišne promjene.
Nadalje, kao drugi korak ističe se ulaganje u obuku zaposlenika za korištenje novih tehnologija i razvoj digitalnih vještina. Ova komponenta ključna je za dobro provođenje digitalne transformacije kako bi finalni rezultat bio zadovoljavaju će u konačnici proces rada olakšao tvrtki, ali i zaposlenima.
Kao posljednji, ali jednako važan segment, ističe se praćenje i analiza učinjenog i ostvarenog. Naime, s ciljem dugoročnog uspjeha digitalne transformacije, tvrtke moraju redovito pratiti napredak i prilagođavati strategiju rezultatima i tržišnim promjenama.
Istraživanja su potvrdila da one tvrtke koje aktivno prate i evaluiraju rezultate digitalnih inicijativa, lakše ostvaruju ciljeve i bolje implementiraju digitalne procese. Osim toga, stvaranje kulture koja podržava inovaciju i promjene, a to uključuje poticanje zaposlenika na isprobavanje novih ideja i pristupa uz podršku vodstva – presudno je za uspjeh.