Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Digitalne promjene malih, obiteljskih poduzeća

U nadolazećoj generaciji rukovoditelja obiteljskih poduzeća, tri od četiri imaju velike planove za unaprjeđenje poslovanja.

pixabay.com

U nadolazećoj generaciji rukovoditelja obiteljskih poduzeća, tri od četiri imaju velike planove za unaprjeđenje poslovanja. Međutim, generacijski izazovi i dalje postoje, uglavnom u području digitalizacije i inovacije.

PwC je organizirao detaljne razgovore s 35 pripadnika nadolazeće generacije iz 21 zemlje te je proveo anketno ispitivanje na više od 100 pripadnika nadolazeće generacije za svoje novo izvješće Same passion, different paths: How the next generation of family business leaders are making their mark. Rezultati su pokazali da se nova generacija rukovoditelja obiteljskih poduzeća suočava s generacijskim jazom i promjenom kulture.

„Naše istraživanje pokazuje da je digitalni prostor područje u kojemu generacijski jaz može biti zaista pozitivna stvar“, rekao je David Wills, PwC-ov globalni voditelj odjela za usluge poduzećima i privatnim društvima. „Dok se pripadnici nadolazeće generacije s uzbuđenjem upuštaju u digitalno, trenutna generacija nešto je opreznija prilikom prihvaćanja predloženog tempa promjene.“

U današnjem poslovnom okruženju, sve tvrtke, uključujući obiteljska i druga poduzeća, moraju se suočiti s digitalnim izazovom te se čini da pripadnici nadolazeće generacije to shvaćaju. Tri četvrtine ispitanika smatra da je vrlo važno ili ključno imati strategiju prikladnu za digitalno doba. Kao domoroci digitalizacije, osjećaju se mnogo ugodnije u prisustvu digitalne tehnologije te shvaćaju njezin potencijal za unošenje promjena. Unatoč tome, samo 7 % ispitanika smatra da je njihova tvrtka trenutno na pravome putu.

Budući da postoji velika potreba za transformacijom i ulaganjem kako bi se ostvario učinak digitalne promjene, mnogi rukovoditelji trenutne generacije često su oprezni prilikom prihvaćanja takvih obaveza. Otprilike trećina pripadnika nadolazeće generacije (36 %) frustrirana je jer trenutna generacija ne razumije u potpunosti potencijal digitalnoga te rizike koji se mogu pojaviti.

Nadalje, velika većina pripadnika nadolazeće generacije osnovnom komponentom smatra inovativnost te je 82 % njih odgovorilo da je inovacija vrlo važna ili neophodna za uspjeh poslovanja. Međutim, samo 15 % ispitanika smatra da se inovacije dobro provode u njihovim tvrtkama.

Slijediti vlastiti put: četiri načina napretka

PwC je u istraživanju izdvojio četiri glavna pristupa koja prihvaćaju pripadnici nadolazeće generacije kako bi izgradili vlastite puteve ka uspjehu, a to su: upravitelji, transformatori, unutarnji poduzetnici i poduzetnici. Neki pripadnici nadolazeće generacije slijede više puteva koji se neprestano razvijaju, ali mogu pružiti koristan način prepoznavanja različitih izazova, rizika i prilika s kojima se susreće nadolazeća generacija te mogu dočarati kako uspjeh može biti različit, ovisno o putu koji odaberu.

  • Upravitelji – pojedinci usredotočeni na osiguravanje dugoročne održivosti obiteljske tvrtke i zaštitu njezine profitabilnosti, zadržavajući vjernost osnovnoj djelatnosti tvrtke
  • Transformatori – pripadnici nadolazeće generacije čiji je zadatak unošenje značajne promjene u obiteljsku tvrtku, koji za to imaju doseg i podršku
  • Unutarnji poduzetnici – oni čije obitelji unutar obiteljske tvrtke oblikuju specifičan poduhvat za nadolazeću generaciju, što je u stvari prilika za poduzetništvo unutar same tvrtke
  • Poduzetnici – pripadnici nadolazeće generacije koji stvaraju vlastite pothvate izvan obiteljske tvrtke, često u potpuno nepovezanim sektorima

„Ovi pripadnici nadolazeće generacije uistinu su impresivni jer već ostavljaju značajan trag u svojoj obiteljskoj tvrtki ili izvan nje“, rekao je Wills. „Naše istraživanje pokazuje da uspjeh može imati mnoge oblike te da postoje različiti putevi za njegovo postizanje.“

Postizanje uspjeha u pet koraka

Iako će pripadnici nadolazeće generacije svoje obiteljske tvrtke odvesti različitim putevima, u našem se istraživanju pojavio niz zajedničkih čimbenika uspjeha. Bez obzira na odabrani put, sljedećih pet koraka sadrži smjernice za sva obiteljska poduzeća.

  • Kultura – Obiteljska tvrtka trebala bi predstavljati „sigurno mjesto“ u kojemu pripadnici nadolazeće generacije mogu istraživati i rasti.
  • Komunikacija – Istinska dvosmjerna povezanost trenutne i nadolazeće generacije, izgrađena na međusobnom poštovanju i povjerenju, omogućava da se iskustvo pravilno cijeni, kao i nove ideje.
  • Jasnoća – Ključno je imati jasnu strategiju i dogovorenu podjelu uloga i odgovornosti, osobito na mjestima gdje su kolege obiteljski povezani, a osjećaji su uvijek u igri.
  • Vjerodostojnost – Kao „šefovo dijete“, pripadnik nadolazeće generacije mora zaslužiti poštovanje suradnika, što možda može učiniti ako prvo stekne iskustvo izvan obiteljske tvrtke.
  • Predanost – poduzeće se treba dugoročno obvezati na razvoj nadolazeće generacije, ali nadolazeća generacija također mora uzvratiti spremnošću na ulaganje vremena u poduzeće te pružanje prilike za uspjeh.

„Održivi uspjeh u svijetu obiteljskog poslovanja ovisi o davanju i uzimanju te o sposobnosti uravnoteženja potreba tvrtke i obitelji, što uključuje i nadolazeću i trenutnu generaciju“, rekao je Siew Quan Ng, PwC-ov voditelj odjela za usluge poduzetničkog i privatnog poslovanja u regiji Azije i Pacifika. „Ako bilo koji od tih dijelova nedostaje ili ne funkcionira, proces nasljeđivanja pretvara se u rizik umjesto u priliku.“


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.