Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Dijana i Viktor Vetturelli: Što poslovni svijet može naučiti iz trčanja

Dijana i Viktor Vetturelli 10 godišnjicu osnutka tvrtke proslavili su pokretanjem najpoznatije poslovne utrke u Hrvatskoj – B2Run, a skorašnju punoljetnost obilježit će inovativan tech projekt – qohubs.

Dijana i Viktor Vetturelli 10 godišnjicu osnutka tvrtke proslavili su pokretanjem najpoznatije poslovne utrke u Hrvatskoj – B2Run, a skorašnju punoljetnost obilježit će inovativan tech projekt – qohubs.

Odakle ideja za pokretanjem jedne poslovne utrke te zašto 5 kilometara i kako to da se trči baš u – četvrtak? 

Dijana: Ideja se rodila slučajno, a često su upravo takve stvari i najbolje. Naime, 2015. smo godine slavili 10. godišnjicu postojanja kompanije i dugo smo razmišljali kako ju obilježiti. Kako tvrtka VETTURELLI posluje i aktivna je upravo u B2B sektoru s fokusom na organizacijsku kulturu i transformaciju, odlučili smo poslovnoj zajednici ponuditi jedan drugačiji, ali poticajan alat koji je značajan za jačanje neformalnih veza, poticanje komunikacije i stvaranje osjećaja zajedništva, a sve kroz aktivnu notu koju trčanje pruža.

Pet kilometara je optimalna dužina, jer omogućuje i onim sudionicima koji još nisu otkrili čari trčanja da prođu stazu, pa makar hodajući, a četvrtak nakon posla je optimalan afterwork termin. Riječ je o poslovnom okupljanju, pa smatramo kako bi vikendi trebali ostati rezervirani za obitelji i privatna druženja.

Koje su 3 stvari koje biste izdvojili, a da spajaju kulturu trčanja i onu poslovnu?

Viktor: Kod trčanja je fantastično da svatko podržava svakoga. Kultura trčanja nije „Zero-sum game“, što bi značilo da ako ja imam više, netko drugi će imati manje. U trčanju svatko može svoj učinak poboljšati. Poslovni svijet od toga može i treba učiti. U tvrtkama još uvijek vidimo kako postoji percepcija prema kojoj nečiji dobri rezultati nužno upućuju na nečiji deficit. S takvom percepcijom se u organizacijama rađa politika koja je naposlijetku loša za sveukupne poslovne rezultate.

Još jedna odlika trčanja je transparentnost. Odmah se vidi rezultat, tko se pripremio i tko je dao sve od sebe. Tu transparentnost se treba postići i u organizacijama. Istraživanja su pokazala, ako zaposlenik ima sve relevantne interne i eksterne informacije potrebne za svoj rad, učinak mu je bolji i može povezati svoj rad s poslovnim rezultatom tvrtke. To ujedno doprinosi i wellbeingu, jer vidi smisao u onome što radi. Naime, ako ne vidjeti smislenost našeg rada, lako vodi do burn out, a u najgorem slučaju i do depresije.

A treća, je – B2Run.

Ove su utrke svojevrstan teambuilding, ali su timovi jednako važni i van staza, kad se vrate u urede?

Viktor: Kada govorimo o organizacijama onda je tim najmanja jedinica za stvaranje dodane vrijednosti, a pojedinac daje svoj doprinos. Danas, u dinamičnom okruženju, pojedinac ne može imati dovoljno znanja, vještine i kapacitete, za stvaranje rezultata. B2Run s naglaskom na timske rezultate, šalje poruku o značaju timova i daje svoj doprinos organizacijama. Taj se doprinos vidi u komunikaciji i jačanju neformalnih veza koji u kompanijama počinju tjednima, a kod nekih i mjesecima prije samog događaja. Podjela organizacija po funkcionalnim odjelima otežava komunikaciju i promptno odgovaranje na tržišna iznenađenja kojih je svakim danom sve više. Zato se snagu neformalnih veza i socijalne bliskosti u tvrtkama ne smije podcijeniti.

Mreža koja se stvara među ljudima pomaže brzoj adaptaciji kad situacija to zahtjeva, pa prilike za sudjelovanje u aktivnostima koji potiču tu bliskost i komunikaciju valja njegovati.

Viktor Vetturelli i Dijana Vetturelli

Vaš najnoviji projekt je qohubs. O čemu je riječ i kome je namijenjen?

Dijana: Decentralizirani način rada je već desetljećima naša realnost, no od pojave pandemije kompanije se pojačano bave pitanjem rada na daljinu i rada od kuće te kako ono utječe na organizacijsku kulturu, suradnju, rad i stvaranje vrijednosti.

I dok se pojavljuju rješenja u vidu remote leadershipa i aplikacija za „internu komunikaciju“, stvarno relevantno pitanje je kako u remote modu jačati međuljudske odnose (na smislen način), kako stvarati zajedničko razumijevanje o radu i suradnji i kako brzo i skalabilno provoditi promjene. Sve ono što nam je potrebno da potičemo kritično propitkivanje, kreativnost, komunikaciju i kolaboraciju neovisno o tome gdje se naši kolege/ice nalazile.

qohubs je odgovor na ta pitanja. Riječ je o cloud baziranoj B2B platformi za samoorganizirajuće učenje u malim grupama, od četiri do šest osoba bez trenera i fasilitatora. Posebnost mu je što omogućava brze i skalabilne organizacijske promjene, a namijenjen je svim progresivnim organizacijama koje su svjesne, kako danas svaki zaposlenik mora i može dati svoj doprinos u vidu kreativnosti, znanja i drugačije perspektive.

Zašto 90 minuta?

Viktor: 90 minuta je u qohubsu najmanja vremenska jedinica za učenje – to su dva školska sata. Kroz promatranje grupa kako uče u digitalnom prostoru, uvidjeli smo kako je to najduže vrijeme u kojem grupa može držati fokus i najkraće potrebno vrijeme za dubinsku refleksiju svog rada, suradnje i organizacijskih izazova. Tijekom tih 90 minuta, qohubs aplikacija grupu potiče na razgovor uz različite interaktivne elemente i na taj način grupna sesija postaje središte aktivnosti. Imamo dvije opcije u ponudi: tematske cikluse od pet 90-minutnih sesija i tzv. popup za one organizacije koje s vremena na vrijeme svojim zaposlenicima žele ponuditi platformu za razmjenu na određenu temu.

qohubs je cloud bazirana B2B platforma za samoorganizirajuće učenje u grupama od četiri do šest osoba bez trenera i fasilitatora, a omogućava brze i skalabilne organizacijske promjene

Koje su 3 najveće prednosti qohubsa?

Dijana: Kada smo krenuli u dizajn platforme, vodili smo se idejom kako u digitalnom prostoru humanizirati pristup učenju i stvoriti okvire za organizacijski smislenu konverzaciju u psihološki sigurnom okruženju. Zato bih kao prvu prednost navela: smislenu konverzaciju. Konverzacija je nešto što u kompanijama kronično nedostaje. Priča se puno i cijelo vrijeme, no to ne znači da se priča o pravim i potrebnim stvarima za postizanje uspjeha.

Osim konverzacije ljudima u kompanija kronično nedostaje vrijeme, pa tako i HR stručnjacima kojima je povjeren zadatak koordinacije treninga i radionica. Koordinacija je vremenski intenzivan proces, kao i privikavanje na nove digitalne sustave, unos podataka, analitika… Zato smo se potrudili cjelokupni administrativni proces učiniti maksimalno jednostavnim i svesti ga na tri koraka. Nakon ta tri koraka, sve ostalo što se događa u qohubsu, događa se samo-organizirajuće unutar grupa koje uče.

I treće, s tehnološke strane smo se odlučili za rješenje u oblaku kako se ništa ne bi trebalo instalirati na servere naših klijenata i kako bi osigurali brz pristup sadržajima. Tu je bitno spomenuti da sve navedeno ne bi bilo izvedivo da se prilikom razvoja nismo udružili s našim gohubs partnerima Vladimirom Korenom i Goranom Antonovićem, koji cijelim putem dizajna pronalaze rješenja koja su izvan početnih nacrta. Zanimljivo je da je naša suradnja započela upravo na B2Runu prije mnogo godina i da je njihov tim odgovoran za nesmetano mjerenje rezultata bilo 800 ili 8.000 sudionika.

A kada pričamo o tehnološkom dijelu, iznimno nas raduje činjenica što su nam serveri na kojima se qohubs nalazi upogonjeni 100% zelenom energijom i da je u određenim segmentima platforma izrađena na načelima „green codinga“.

Da se, na kraju, vratimo na Zagreb i utrku 15.9. Koliko se ljudi očekuje? Mogu li se tvrtke još uvijek prijaviti?

Dijana: Događanja u protekle dvije godine su cjelokupno gospodarstvo naučile prihvatiti veliku količinu iznenađenja i nepredvidivost, tako da smo od procjena odustali. U 2019. se na zagrebačkoj utrci okupilo 8.000 zaposlenika, a koliko će ih ove godine biti – teško je predvidjeti. Brojat ćemo ih u tisućama, no koliko tisuća saznat ćemo tek 30.08. kada se prijave zatvaraju. Naime, od pandemije, kompanije čekaju s prijavama do posljednjeg trenutka i fokusiramo se na onaj dio koji je u našim rukama, a to je stvoriti okvire za odličnu zabavu i druženje. 

Vidimo se na B2Run utrci 15.rujna, a kako biste osigurali svom timu mjesto na startu, a navijačima u publici – prijavite se na linku.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.