U istraživanju je tijekom prosinca 2011. godine. sudjelovalo više od 1.000 ispitanika. Treću godinu za redom prvo mjesto zauzela je tvrtka dm drogerie-markt s 13,4%. Na drugom mjestu je T-HT Grupa s 3,6%, a na trećem mjestu Agrokor s 3,4% bodova.
Na ljestvici slijede INA, HEP, Google, VIP, ZABA, PBZ i Pliva, a među pedeset najpoželjnijih poslodavaca u zemlji našli su se i Adris Grupa, Carlsberg Croatia, Croatia Osiguranje, Dalekovod, Dukat, Elektrokontakt, FINA, Franck, H&M, HAC, HGK, HNB, HRT, Hrvatske ceste, Hrvatske šume, Hrvatske vode, HŽ, IBM, IKEA, Jadran Galenski Laboratorij, Kaufland, Kraš, Müller, Nestle, Nova TV, Philip Morris, Procter & Gamble, RBA, Siemens i Vindija.
Među 50 najpoželjnijih prvi su put mjesto pronašla dva nova poslodavca: švedski modni brend H&M, i robna kuća IKEA vjerojatno zbog dugogodišnjeg iščekivanja njihovog dolaska na hrvatsko tržište.
Većini ispitanika (32%) privatne tvrtke u stranom vlasništvu najpoželjnije su radno mjesto, a poražavajuća je činjenica da bi u privatnim tvrtkama u domaćem vlasništvu htjelo raditi svega 13% ispitanika.
Najvažnija sigurnost
Unatoč uvriježenom mišljenju, visina plaće nije presudan faktor privlačnosti nekog poslodavca. Za najviše ispitanika, njih 34%, sigurnost radnog mjesta glavni je kriterij u odabiru poslodavca prvog izbora. Prema tom čimbeniku, ispitanicima su najatraktivniji HEP i INA.
Harmonične odnose na radnom mjestu i socijalnu odgovornost poslodavca trećina ispitanika (30%) stavila je na drugo mjesto. Te kriterije najviše zadovoljavaju PBZ i dm drogerie-markt, kod kojeg ispitanici ističu i visinu plaće te socijalnu odgovornost.
Visina plaće i ostale beneficije zauzimaju četvrto mjesto, zajedno s vodstvom u sektoru (26%). Prema visini plaće ističu se dm drogerie-markt i Pliva, a zbog vodstva u sektoru poželjna je T-HT Grupa.
Napredovanje smatra važnim 17% ispitanika pa je, prema tom kriteriju, njihov poslodavac prvog izbora Agrokor.
Najatraktivnija tvrtka za oba spola je dm drogerie-markt, iako je žene ( 17,5%) preferiraju u odnosu na muškarce (6,8%).
Na listi najpoželjnijih poslodavaca muškarci su istaknuli i dva poslodavca koji nisu ušli u uži izbor kod žena: Google (na petom mjestu) i Microsoft (na osmom). S druge strane žene su u svom odabiru top deset tvrtki označile dvije banke: Privredna Banka Zagreb (sedmo mjesto) i Erste Steiermärkische Bank (deseto mjesto).
Muškarcima su jednako važna (31%) čak tri faktora: socijalna odgovornost poslodavca, harmonični odnosi na radnom mjestu i sigurnost radnog mjesta. Ženama su najvažniji sigurnost radnog mjesta (35%), ugodna radna atmosfera (30%) i socijalna odgovornost poslodavaca (28%).
Prvi izbor
Prilika za napredak u struci bitnija je muškarcima nego ženama; njih 28% označilo je ovaj faktor kao presudan, dok je isto učinilo 24% žena. Hijerarhijsko napredovanje ženama (18%) i muškarcima (17%) nije toliko važno.
Petina ispitanika (21%) zaposlena je kod svog poslodavca prvog izbora što je povećanje od 6% u odnosu na rezultate prošlogodišnjeg istraživanja. Nije poznato je li riječ o novozaposlenim ispitanicima, promjeni percepcije ili boljim radnim uvjetima.
Čak i u ovo doba gospodarske krize polovica ispitanika (51%) često razmišlja o promjeni poslodavca, dok njih 31% taj problem muči povremeno. Svega 17% ispitanika zadovoljno je svojim poslom i ne razmišlja o promjeni tvrtke.