Dodjeljena nagrada SJAJ za vidljivost društveno odgovornog poslovanja i održivosti na digitalnim komunikacijskim platformama

Poslovna inicijativa Dobra Hrvatska (pri M.E.P. d.o.o.), u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca i UN Global Compact Hrvatskom dodijelila je Nagradu SJAJ za vidljivost društveno odgovornog poslovanja i održivosti na digitalnim komunikacijskim platformama.

Istovremeno, na novogodišnjem susretu 14. prosinca 2018., Hrvatska udruga poslodavaca je dodijelila svoju Nagradu za najbolje primjere društveno odgovornog poslovanja – HUP DOP. Susretu čiji je središnja tema bila upravo društveno odgovorno poslovanje nazočili su i sudionicima se obratili Predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, potpredsjednik Vlade Tomislav Tolušić te ministar gospodarstva Darko Horvat.

Brojne prijave na natječaj, dodijeljene nagrade i zapažene prakse otvaraju naše perspektive i kazuju nam da postoji pozitivna, odgovorna, uključena Hrvatska!

Veliko zanimanje za temu vidljivosti DOP-a u digitalnim medijima potvrdila je i činjenica da sun a natječaj pristigle 41 prijave. Taj vrijedan uzorak hrvatskog gospodarstva i civilnog društva osvijetlio je mogućnosti i bogatu praksu naših organizacija – raznovrsne pristupe, kreativna rješenja i inovativne alate, a negdje i visoku, čak dnevnu i tjednu, učestalost komuniciranja DOP-a s javnošću. Sa zadovoljstvom se na stranicama nagrađenih i nominiranih ogledaju sustavnost, planski rad, video materijali, blog kojeg mjesečno pišu zaposlenici, značajni projekti i akcije, izdvojeni portal koji prate velike programme, foto galerije,

DOBITNICI NAGRADE SJAJ 2018.

U konkurenciji znatnog broja organizacija koje se ističu posebnom praksom, nagrade SJAJ za najbolju digitalnu vidljivost DOP-a dobilo je šest organizacija kako je natječajem predviđeno.

U SKUPINI VELIKIH PODUZEĆA DOBITNICI SU:

  • INA – Industrija nafte d.d. osvojila je nagradu SJAJ s posebnim naglaskom na promociju društveno odgovornog poslovanja i održivosti na digitalnim platformama.
  • Kompanija JGL – Jadran galenski laboratorij d.d. osvojila je nagradu SJAJ snagom vidljivosti i iskorakom u promociji DOP-a na svojim stranicama i mreži.

U SKUPINI SREDNJIH, MALIH I MIKRO PODUZEĆA DOBITNICI SU:

  • Hauska & Partner d.o.o.
  • DPD Croatia d.o.o.,
  • Regeneracija d.o.o.

U SKUPINI CIVILNOG DRUŠTVA DOBITNICA JE:

  • udruga ODRAZ – Održivi razvoj zajednice

DOBITNICE TITULE “ZAPAŽENA PRAKSA DIGITALNE VIDLJIVOSTI DOP-A”

Pored nagrađenih organizacija zapaženi su vrijedni primjeri digitalne vidljivosti DOP-a i održivosti.

Na listu “Zapažena praksa digitalne vidljivosti DOP-a“ u skupini velikih poduzeća ušle su tvrtke (A-Z):

Atlantic d.d., Coca Cola d.d., Cemex d.d., Dukat d.d., Grawe d.d., Podravka d.d., Valamar Riviera d.d. i Vetropack d.d.

Oznaku “Zapažena praksa” u kategoriji srednja, mala i mikro poduzeća dobila je tvrtka Tele2 Hrvatska d.o.o.,

Titulu “Zapažena praksa šalje se i udruzi „Uzor Hrvatske“.

Veliku nagradu HUP-a za društveno odgovorno poslovanje dobio Heineken Hrvatska

Veliku nagradu HUP-a za društveno odgovorno poslovanje tvrtka Heineken Hrvatska osvojila je za tri projekta: Hrvatski ječam za Karlovačko pivo, Zeleno poslovanje kompanije Heineken Hrvatska te Briga o zajednici u kojoj poslujemo. Heineken Hrvatska je 2014. pokrenuo projekt nabave domaćeg pivarskog ječma za svoje najpopularnije pivo – Karlovačko i danas koriste 100 posto hrvatskog ječma u pivu. U 2017. godini smanjili su emisiju CO2 na 6,2 kg/hl, a od kraja 2016. u pivovari u Karlovcu koriste samo zelenu električnu energiju (ZelEn), dobivenu isključivo iz obnovljivih izvora. U zadnjih devet godina potrošnju vode smanjili su za 40%, a u istom su razdoblju smanjili i količinu nerecikliranog industrijskog otpada za 86%. Heineken Hrvatska uključen je u sponzorstva najvažnijih lokalnih događaja te donacije kroz koje podržavaju projekte i aktivnosti koji doprinose boljoj kvaliteti života u Karlovcu i Karlovačkoj županiji. Projekti se odnose većinom na infrastrukturne radove te uređenje javnih površina za sportske aktivnosti na otvorenom, uređenje zajedničkih prostorija (društvenih domova) ili prostorija udruga/društava koji djeluju u četvrtima, uređenja šetnica/zajedničkih javnih prostora.

U kategoriji velikih tvrtki nagrade su osvojili Ericsson Nikola Tesla za područje brige za zaposlenike; Coca-Cola HBC Hrvatska za područje promicanja društveno odgovornog poslovanja unutar dobavljačkog lanca, Cemex Hrvatska za područje brige za okoliš i HP-Hrvatska pošta za područje brige za zajednicu.

Ericsson Nikola Tesla ima čitav niz praksi brige za zaposlenike u Zagrebu i Splitu, a otvaranje centra u Osijeku nastavak je strateške brige o održivom razvoju kompanije. Samo ove godine zaposleno je 225 novih osoba, među kojima je i osječki tim. Za zaposlenike je osiguran opsežan program edukacija i podrška mentora, imaju mogućnost daljnjeg formalnog obrazovanja, a na raspolaganju im je i on-line edukacija u okviru globalne Ericsson Akademije.

Coca-Cola HBC Hrvatska je tijekom 50 godina poslovanja u Hrvatskoj tvrtki iznimno važno održivo i odgovorno poslovanje. U opskrbnome lancu tvrtka vrednuje usklađenosti poslovanja dobavljača s načelima društvenoodgovornoga poslovanja i održivosti, odnosno, surađuje samo s dobavljačima koji poštuju najviše standarde za smanjenje ispuštanja ugljikova dioksida i uporabe vode, koji poštuju ljudska prava i podižu svijest o važnosti održivoga poslovanja. Coca-Cola HBC Hrvatska promiče uporabu održive ambalaže i njezino primjereno zbrinjavanje nakon uporabe. Sve tvrtke koje sudjeluju u zbrinjavanju otpada redovito se procjenjuju svake godine kao i svi drugi dobavljači s kojima tvrtka surađuje. Coca-Cola omogućava partnerima da prate svoj napredak i s njima dijeli svoja znanja iz tih područja.

Cemex Hrvatska je jedina tvrtka u Republici Hrvatskoj koja je podatke o emisijama iz svoje proizvodnje učinila dostupnim javnosti objavljivanjem na svojim mrežnim stranicama. Podaci o izmjerenim emisijama dostupni su 24 sata dnevno s automatskim ažuriranjem svakih 60 sekundi. Također imaju u svojim postrojenjima instaliran sustav koji osigurava kontinuirano mjerenje. Ovime su dosegli nadstandard u području transparentnosti prikaza vlastitog utjecaja na okoliš.

U kategoriji velikih tvrtki, nagradu za brigu za zajednicu je dobila Hrvatska pošta. Hrvatska pošta je 2010. utemeljila Zakladu „Vaša pošta“ sa svrhom pružanja novčanih potpora djeci tako što se za vrijeme štićenikova boravka u Dječjem domu na njegovo ime uplaćuje polica životnog osiguranja u protuvrijednosti 6000 eura. Iznos s police isplaćuje se štićeniku u obliku rente u trenutku napuštanja doma i početka samostalnog života. Na taj način, u sljedeće dvije godine, štićenik ima pokrivene troškove osnovne egzistencije – stanarinu i režije. Do sada je ovim projektom zbrinuto 410 djece iz 20 domova diljem Hrvatske, a ugovorene su police osiguranja na njihovo ime vrijedne cca 18.450.000,00 kn i to zahvaljujućim brojnim dionicima Zaklade.

U kategoriji srednje velikih tvrtki nagradu je osvojila Specijalna bolnica sv. Katarina za projekt kliničkog uvođenja farmakogenomskog testa u svakodnevnu praksu, kojemu je cilj značajno smanjiti neučinkovito propisivanje lijekova te povećati učinkovitost zdravstvenog sustava. Bolnica dvanaest puta u godini pruža besplatne analize onim bolesnicima kojima su one nužne, ali financijski nedostupne.

U kategoriji malih tvrtki nagrade su osvojili Sustav javnih bicikala za područje brige za zajednicu i Arosa Grande za područje brige za okoliš.

Sustav javnih bicikala nagradu je osvojio za svoj projekt Nextbike sustav javnih bicikala u Jastrebarskom i Drnišu. Sustav je dio javnog gradskog prijevoza te potiče građane na ekološko i društveno-odgovorno ponašanje. Sustav pripada tzv. zelenoj industriji koja se vodi načelima održivog razvoja, a njegov rad omogućava nova otvaranja tzv. zelenih radnih mjesta. Ovaj sustav je u 2018. godini implementiran u dva nova hrvatska grada – Jastrebarskom i Drnišu.

Arosa Grande osvojila je nagradu u kategoriji malih tvrtki za projekt Tunelske nadstrešnice za sijeno i montažni objekti u poljoprivredi i drvnoj industriji. Upotrebom tunelskih nadstrešnica sijeno se sprema i čuva na prirodan način te nisu potrebne plastične folije koje vjetar raznosi po poljima i kao takve zagađuju okolinu, a sijeno je visoke kvalitete pa u prehrani stoke treba manje dodataka, posljedično se povećava kvaliteta i kvantiteta mlijeka.

Podijeli

Odgovori

Top