Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Industrija

Društveni mediji u promociji turističkih brendova

drustveni mediji
Ražnjevića dvori

Jeste li prisutni na društvenim mrežama? Koristite li LinkedIn za poslovna povezivanja, Facebook za virtualna druženja s prijateljima, dijelite li fotografije na Instagramu? Poznajete li uopće nekoga tko nije umrežen u međumrežju? Naravno da je život moguć i bez „lajkanja“ i „šeranja“, a sve okorjele „antisocial media“ individue vrlo su šarmantne u svojoj dosljednosti, no, budimo realni, brojke su neumoljive:

  • svakoga se dana milijardu puta klikne „Like“.
  • radiju je trebalo 38 godina da „skupi“ 50 mil korisnika, Facebook je godinu dana skupio 200 mil.
  • svake 3 minute uploada se 300 videa na Youtube-u.
  • svake sekunde LinkedIn dobije 2 nova člana.
  • Instagram ima 200 milijuna aktivnih korisnika mjesečno.
  • svaki se dan pošalje 58 milijuna tweetova.

Društveni su mediji, očito, neizbježni. Neizostavno i značajno utjecali su i na industriju putovanja. Za mnoge putnike postali su ključni “alat” za pronalaženje idealne destinacije: inspiraciju mogu pronaći na Instagramu, kvalitetu provjeriti na Twitteru, savjete o restoranima lako će naći na Foursquare-u, podijeliti fotografije s putovanja na Facebooku.

Značajan porast društvenih medija kao važnog faktora prilikom stvaranja plana putovanja ima snažan i dvojak učinak na hotele, resorte, destinacije i cjelokupnu turističku industriju. S jedne strane, društveni mediji stvorili su novi distribucijski kanal i otvorili bogat izvor za marketinška istraživanja. S druge strane, društveni mediji promijenili su način na koji putnici odlučuju gdje odsjesti, što se pokazalo vrlo značajnim kod turističkih putovanja.

Studija temeljena na 2,830 sudionika pokazuje brze i snažne promjene na području prikupljanja podataka i donošenja odluke o putovanju. Uočava se razlika po pitanju prikupljanja informacija kod putnika koji putuju poslovno te onih koji putuju turistički. Poslovni putnici obično odabiru hotel koji je preporučila njihova tvrtka, premda veliki broj koristi i tražilice te online putničke agencije. U slučaju turističkog putovanja preporuke prijatelja i kolega imaju daleko najvažniju ulogu – glavni su izvor informacija, a slijede ih web stranice, tražilice i online putničke agencije.

Prema istraživanjima, do 2016. godine polovica turističkih subjekata koristit će društvene medije za ostvarenje prihoda i bukinga, u odnosu na trenutnih 22%. Osim toga, statusi na raznim društvenim mrežama sve više će se integrirati u algoritme za pretragu ključnih riječi na internet tražilicama.

Društveni mediji predstavljaju i zlatnu priliku za hotelijersku industriju kojoj se otvara mogućnost snažnijeg i izravnijeg kontakta s klijentima. Hoteli sada imaju priliku za dvosmjernu komunikaciju. Mogu izravno komunicirati sa svojim kupcima putem društvenih mreža, poput Facebooka, Twittera, Instagrama i YouTubea, dijeliti informacije, pratiti zadovoljstvo kupaca u cilju poboljšanja usluge i jačanja brenda i imidža. Veliki potencijal društvenih medija je činjenica da gosti vrlo rado dijele informacije o onome što im se sviđa ili ne sviđa. Koristeći odgovarajuće analitičke metode hotelijeri lako mogu dobiti uvid o željama i dojmovima svojih gostiju. Trenutno najvažniji segment je razvoj mobilnih aplikacija s obzirom da se očekuje kako će gosti koristiti mobitele za rezervaciju smještaja ili drugih turističkih usluga na licu mjesta. Google čak predviđa da će se iduće godine više ljudi povezivati na Internet mobilnim uređajima, nego računalima.

Naravno, ne treba zaboraviti ni tradicionalne medije. Kombinacija tradicionalnog i digitalnog PR-a u pravom omjeru, zavisno od poruke, ciljne publike i drugih važnih parametara, jedina je sigurna garancija uspjeha.

Važno je naglasiti i upozoriti da dostupnost svih odličnih platformi digitalnog komuniciranja (Twitter, Flickr, Foursquare, Tumblr, Facebook, LinkedIn, Instagram, itd.) samo po sebi ne podrazumijeva uspjeh. Ove aktivnosti često predstavljaju samo nepovezane elemente, jer nisu integralni dio strategije tradicionalnog PR-a.

Zašto su društveni mediji važni za vaš brend?

S ciljanim tržištem možete ostvariti blisku komunikaciju.
Prisutna je dvosmjerna komunikacija, jasna interakcija s kupcima, čitajući postove i tweetove dobiva se uvid o njihovom svakodnevnom životu, što može rezultirati prilagođavanju marketinške strategije i razvoju novih ideja.

Mogućnost da odmah odgovorite na probleme.
Ako postoji problem s uslugom ili proizvodom, to vjerojatno želite što prije znati. S obzirom na feedback putem društvenih medija odmah ćete znati ako se pojave problemi, ali i što možete poduzeti kako biste ih riješili. Kupci cijene ako im se na upite i pritužbe odgovori u kratkom vremenskom roku te se time jača lojalnost brendu i umanjuje eventualno nezadovoljstvo.

Poruke na društvenim mrežama ne shvaćaju se kao reklama.
Facebook, Twitter, Pinterest… ljudi gledaju kao društvene mreže, a ne kao marketinške alate. Upravo zbog toga manja je vjerojatnost da će vaš post percipirati kao reklamu te je veća šansa da će poslušati što imate za reći.

Društvene mreže jačaju prodaju.
Društveni mediji ne donose samo nove kupce, već i zadržavaju postojeće omogućavajući vam da ih stalno potičete na kupnju. Pokušajte objaviti kupone s kodovima namijenjenim samo Facebook ili Twitter korisnicima, bit ćete iznenađeni koliko ljudi će ih koristiti.

Stalno ste prisutni i vidljivi kupcima/korisnicima/klijentima (na dohvat ruke).

Stvarate krug vjernih obožavatelja.
Kupci/korisnici usluga cijenit će pažnju koju im posvećujete, odgovore na upite shvaćat će ozbiljno.

Besplatno je.

[box style=”0″]

Elizabeta Penić, general manager Lollipop komunikacije

Izvor: Poslovni turizam

 

[/box]


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.