Stručnjaci konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte procjenjuju da će izravna pomoć toj industriji dosegnuti 50 milijardi dolara.
– Kombinacija izravne pomoći proizvođačima automobila i drugih načina poticanja potražnje na tržištu ključna je za opstanak te industrije – ističe Michelle Collins, Deloitteov stručnjak za autoindustriju.
– Međutim, inicijative za poticanje potražnje moraju biti praćene mjerama za poboljšanje dostupnosti kredita.
Milijarde dolara za GM i Chrysler
Američka vlada odlučila je u prosincu prošle godine pomoći posrnulim američkim gigantima General Motorsu i Chrysleru nakon pritiska na Senat i tadašnjeg predsjednika Busha. 17,5 milijardi dolara dodijeljenih autoindustriji popratila je sljedeća predsjednikova izjava: – U normalnim okolnostima pustili bismo privatne tvrtke da propadnu. Ali ovo nisu normalne okolnosti.
Aabar Investments iz Abu Dhabija kupile su paket dionica Daimlera te sa 9,1-postotnim udjelom postale najveći pojedinačni investitor. Ta dokapitalizacija jednog od najjačih brandova u povijesti poslužit će za nova ulaganja u električne automobile i smanjivanje ispuštanja ugljičnog dioksida, ali prije svega za stabilizaciju Daimlera.
Kako do kupaca?
Najveći problem autoindustrije ove je godine kako uopće privući kupce u autosalone. Automobili predstavljaju luksuzna dobra, a njih se u kriznim vremenima najlakše odreći. Europske kompanije tome pokušavaju doskočiti poticajima za zamjenu starih za nove automobile. Hina prenosi primjer iz Njemačke – istaknut je bonus od 2.500 eura po svakom vraćenom rabljenom automobilu pri kupnji novog, što je u veljači u toj zemlji povećalo kupnju automobila za 22 posto.