Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr
Koji je zajednički problem Francuza, Kineza, Amerikanca i Nijemca? Iako to može zvučiti kao početak vica, odgovor je automobilska industrija, koja nikome ne donosi osmijeh na lice. Kompanije se bore sa slobodnim padom prodaje i već neko vrijeme gledaju prema svojim državama kao jedinom izlazu iz teške godine. U SAD-u uskočila je država, a u Njemačkoj mijenjaju staro za novo...

Novosti

Države će učiniti sve da nacionalne autoindustrije prežive kriznu 2009. godinu

Koji je zajednički problem Francuza, Kineza, Amerikanca i Nijemca? Iako to može zvučiti kao početak vica, odgovor je automobilska industrija, koja nikome ne donosi osmijeh na lice. Kompanije se bore sa slobodnim padom prodaje i već neko vrijeme gledaju prema svojim državama kao jedinom izlazu iz teške godine. U SAD-u uskočila je država, a u Njemačkoj mijenjaju staro za novo…

Stručnjaci konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte procjenjuju da će izravna pomoć toj industriji dosegnuti 50 milijardi dolara.

– Kombinacija izravne pomoći proizvođačima automobila i drugih načina poticanja potražnje na tržištu ključna je za opstanak te industrije – ističe Michelle Collins, Deloitteov stručnjak za autoindustriju.

– Međutim, inicijative za poticanje potražnje moraju biti praćene mjerama za poboljšanje dostupnosti kredita.

Milijarde dolara za GM i Chrysler

Američka vlada odlučila je u prosincu prošle godine pomoći posrnulim američkim gigantima General Motorsu i Chrysleru nakon pritiska na Senat i tadašnjeg predsjednika Busha. 17,5 milijardi dolara dodijeljenih autoindustriji popratila je sljedeća predsjednikova izjava: – U normalnim okolnostima pustili bismo privatne tvrtke da propadnu. Ali ovo nisu normalne okolnosti.

Aabar Investments iz Abu Dhabija kupile su paket dionica Daimlera te sa 9,1-postotnim udjelom postale najveći pojedinačni investitor. Ta dokapitalizacija jednog od najjačih brandova u povijesti poslužit će za nova ulaganja u električne automobile i smanjivanje ispuštanja ugljičnog dioksida, ali prije svega za stabilizaciju Daimlera.

Kako do kupaca?

Najveći problem autoindustrije ove je godine kako uopće privući kupce u autosalone. Automobili predstavljaju luksuzna dobra, a njih se u kriznim vremenima najlakše odreći. Europske kompanije tome pokušavaju doskočiti poticajima za zamjenu starih za nove automobile. Hina prenosi primjer iz Njemačke – istaknut je bonus od 2.500 eura po svakom vraćenom rabljenom automobilu pri kupnji novog, što je u veljači u toj zemlji povećalo kupnju automobila za 22 posto.


Napisao

Ekonomija

Automobilska industrija optimistično gleda prema nadolazećoj 2023. godini, u kojoj očekuju značajan rast prodaje.

Novosti

International Tax Review (ITR) drugu je godinu za redom Deloitteovoj mreži društava u Europi dodijelio nagradu za poreznog savjetnika godine.

Edukacija

Institut za razvoj obrazovanja (IRO), u suradnji s Američkim veleposlanstvom u Zagrebu i EducationUSA mrežom, organizira za učenike i studente treći EducationUSA sajam visokog...

Novosti

Banka.hr i Deloitte organizirali su u srijedu okrugli stol „U društvu najvećih“ na kojem su prezentirali rezultate rangiranja 500 najvećih kompanija Srednje Europe. Distributer...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.