Duško Banjeglav: Prava moć svakog uspješnog menadžera je njegova strast

Poznati proizvođač klimatizacijskih uređaja, toplinskih crpki i LED rasvjete od početka je posvećen zaštiti okoliša, visokoj pouzdanosti kvalitete svojih uređaja, što postiže stalnim ulaganjima u istraživanje i razvoj, te testiranju proizvoda.

Novi iskorak u poslovanju u Hrvatskoj, otvaranje novih prostorija i službeno predstavljanje novoga poslovnog direktora Duška Banjeglava 10. svibnja, počinje okruglim stolom ‘Poduzetnička klima u Hrvatskoj’ na kojem će sudjelovati počasni konzul Republike Hrvatske u Češkoj Ivo Nešpor, novi poslovni direktor tvrtke Sinclair Duško Banjeglav, profesor kineziologije Mario Valentić i glavni meteorolog Hrvatske radiotelevizije Zoran Vakula.

Duško Banjeglav je business director tvrtke Sinclair d.o.o. Mladi menadžer odgovoran za sve poslovne procese, u razgovoru nam je otkrio kako se snalazi sa svakodnevnim izazovima u timu, zašto brine o budućnosti planeta te kakva je njegova prognoza poduzetničke klime u Hrvatskoj.

Koliko je izazovno biti mladi, još k tomu uspješan, menadžer od 30 godina? Kako ste došli do toga što ste danas?

Moj poslovni put je bio, slobodno mogu reći, dosta neuobičajen. Počeo je u studentskim danima, odlaskom u kamp na Dugi Otok u vlasništvu jednog gospodina iz Češke. Inače, sve u životu što radim, radim na 100%, vrlo pedantno, organizirano i točno.

Sa samo 25 godina stekao sam široko tehničko znanje koje sam naslijedio od oca. Nije mi bilo teško rastaviti agregat za struju koji se pokvario, nije mi bilo strano turpijom za nokte naoštriti lanac od motorne pile, niti problem naučiti konfigurirati internet ili krimpati“ kablove. U vrlo kratkom vremenu mogao sam naučiti kako pokrenuti i savladati informatički sustav za recepciju, trgovinu i restoran, pa mi tako nije bio problem niti uređivati kamp prije otvaranja, a radilo se doslovno o uređivanju i kopanju zemlje. Tamo sam upoznao Čeha s početka priče, radišnog, punog energije, veselog i zanimljivog, a istovremeno toliko skromnog čovjeka da mi nije rekao da on zapravo izgrađuje svoj vlastiti kamp. Prvih 7 dana mislio sam da je taj gospodin uvozna radna snage iz Češke, uvijek blatan i u kanalu, a opet jako elokventan i zanimljiv. Nekako smo se na prvu „skompali“ i odmah shvatili da nam je suđeno! Kasnije sam tek shvatio da je taj gospodin Ivo Nešpor, vlasnik Sinclair brenda, počasni konzul Hrvatske u Češkoj, zaljubljenik u hrvatsku obalu i more i veliki biznismen.

Gospodin Nešpor ponudio mi je da ostanem raditi u njegovom kampu to ljeto. Privukla me upravo njegova energija, šarm i moja velika želja da nešto naučim, napravim ili pokrenem.

To kišno ljeto otvorili smo kamp, radio sam na recepciji, vodio ljude, nabavku za recepciju, trgovinu i restoran, radio u trgovini, popravljao potopne pumpe, spajao struju, podešavao biopročiščivać, kuhao u restoranu kada je kuhar otišao i bilo je to ljeto za pamćenje! Na kraju mi je ponuđen posao u predstavništvu Sinclaira u Hrvatskoj i upravo sam se tu profilirao kao poduzetnik, uz njegovu pomoć. Puno sam putovao, razgovarao s ljudima, osluškivao tržište, čitao, pisao i trudio se. U početku je to bilo teško jer tvrtka nije ulagala u marketing, pa zapravo nitko osim majstora nije znao za brend. Ali uspjeli smo! Zajedno gradimo brend, rastemo, zapošljavamo, razvijamo nove proizvode i otvaramo nova tržišta.

Sav moj trud isplatio se kada sam nedavno postavljen na poziciju poslovnog direktora pa napokon mogu odlučivati o bitnim stvarima, voditi tim kako mislim da je ispravno te inspirirati ljude svojim trudom i radom. Prije su samo mislili da sam luđak, a sada smatraju da ih pravilno usmjeravam i vodim, dok moji rezultati sve to potvrđuju.

U svom tom kaosu uz pomoć oca sam kupio svoj prvi trkaći automobil, puno radio na njemu sa svojim prijateljem Alenom Peručom te sam već te godine osvojio prvenstvo Hrvatske. Sada mi je to rutina, nakon posla presvlačim se u manduru, pripremam auto, odlazim na utrke vikendima, dok u ponedjeljak uskačem u drugu manduru, onu menadžersku i uživam u tome što radim. Kad danas gledam svoj put, mogu zaključiti kako je prava moć uspješnog menadžera njegova strast. Nebitno jeste li bagerista, poravnajte zemlju kao nikada do sada. Bilo da ste automobilist ili menadžer, bitno je da to što radite – radite s puno ljubavi i strasti.

Što biste poručili svima koji se žele otisnuti u poduzetničke vode? Kakva je po vama – poduzetnička klima u Hrvatskoj?

Kad pričamo o poduzetništvu, ne bih se ograničavao na podjele na one koji mogu i ne mogu ući u poduzetničke vode ili uspjeti, smatram da je tu više „podjela“, ako je tako možemo zvati, na one koji žele raditi i na one koje ne žele, kao i na one koji imaju hrabrosti i povjerenje u sebe i svoj cilj i one koji to (još uvijek) nemaju. Kad govorimo o uspjehu, za svakoga je to individualna stvar. Za nekoga je to novac, za nekoga zadovoljstvo korisnika, nekome je uspjeh samo se maknuti s trenutne pozicije i krenuti u nešto novo. Za mene je uspjeh zajednički, timski napredak.

Vjerujem kako se u Hrvatskoj kreativnošću, predanim radom i trudom može uspjeti. Klima se mijenja, važno joj se prilagoditi. Bit će kišnih i slabijih dana, bit će i onih u kojima će zasjati sunce. Ako ste vi snažan karakter, koji vjeruje u sebe i svoj cilj, a još je k tomu, voljan za taj cilj raditi – nema razloga da prognoza bude loša. Od svakog uspjeha i neuspjeha, kao i od ljudi s kojima surađujemo, nešto naučimo. Od nekih kako treba raditi, od drugih kako ne.

Koliko je izazovno upravljanje timom?

Podosta, jer uspješan tim može biti prekretnica za uspjeh u poslovanju. Njima ne treba samo menadžer kao vođa, nego podrška, koju se ja trudim svakodnevno im pružati. U Sinclairu smo stvarno okupili sjajan tim. Svakodnevno radimo na sebi, na svom osobnom i poslovnom razvoju. Svatko je odličan u nečemu i treba iz ljudi izvlačiti najbolje kvalitete. Upravo zato je timski rad ključ uspjeha, koliko god ova rečenica zvučala kao floskula. No, ja u svoj tim vjerujem i znam da smo na početku jednog divnog zajedničkog poslovanja, u kojem nam je cilj unošenje kvalitete i udobnosti u živote stanovnika našeg plavog planeta, te zaštitu okoliša. Zahvaljujući velikoj pažnji posvećenoj istraživanju, razvoju, proizvodnji i testiranju proizvoda, SINCLAIR je dostigao visoku razinu kvalitete i pouzdanosti. Prodajna podrška i podrška nakon prodaje naš je prioritet.

Brinete o stanju planeta i vodite računa o sredini u kojoj će živjeti naša djeca i sljedeće generacije.

Automobile ne proizvodimo, za to imamo Rimca da nam pomogne spasiti svijet, ali proizvodimo uređaje koji koriste obnovljive izvore energije. Klima uređaj ili toplinska pumpa je ništa drugo nego uređaj koji energiju za grijanje ili hlađenje dobiva iz prirodnih procesa koji se stalno obnavljaju. Zamjenom postojećeg sustava grijanja na fosilna goriva ili ogrjevno drvo smanjujete potrošnju energije za cca 40% (ovisno o potrebama, ali i samim uređajima), smanjujete si životne troškove i spašavate planet.

Uvođenjem novog ekološki prihvatljivog rashladnog sredstva R32 u upotrebu u većini naših zidnih klima uređaja, uspjeli smo smanjiti emisije CO2 za 65% u periodu između 2017. i 2018. godine. Znate li da čak jedna trećina lebdećih čestica dolazi iz ispušnih plinova automobila, dok čak 21% dolazi iz drva za ogrijev? U našoj struci postoji oznake koje su većini ljudi vrlo strane. To su SEER i SCOP oznake. Ukratko, EER označuje omjer energetske učinkovitosti a odnosi se na omjer izlazne energije hlađenja i potrebne ulazne električne energije, dok oznaka COP označava omjer dobivene topline i uložene potrebne energije. Ako je SEER oznaka na nekom uređaju 6,1 to znači da ste za 1kW električne energije dobili 6,1 kW toplinske energije. Samo s tim podacima možete vidjeti koliko biste uštedjeli, koristite energiju iz prirode i imate sustav koji ne treba nadopunjivati, brinuti se o njemu ili slično. Sve što treba je jednom godišnje ga servisirati.  Kako svi mi našoj djeci želimo ostaviti nešto iza nas, mora nam svima biti jasno da im neće ostati ništa ako ne zaštitimo planet!

Podijeli

Odgovori

Top