Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

E-commerce Report 2022: raste trend online kupnji u Hrvatskoj

Istraživanje je prevedeno u sklopu regionalnog e-commerce natjecanja Web Retailer Award te konferencije E-commerce Jam.

Novi E-commerce Report 2022, za koji su istraživanje proveli konzultantska kuća Valicon i platforma za usporedbu i savjetovanje potrošača Jeftinije.hr, pokazao je rast učestalosti i vrijednosti online kupnji u Hrvatskoj. Istraživanje je prevedeno u sklopu regionalnog e-commerce natjecanja Web Retailer Award te konferencije E-commerce Jam.

Prema rezultatima ovogodišnjeg istraživanja trend online kupnje ponovno je porastao s gotovo 68 % ispitanika koji u web trgovinama kupuju barem jednom mjesečno. Među online kupcima najviše je pripadnika generacije X, odnosno onih starijih od 45 godina, a najčešće se kupuju odjeća, obuća i modni dodaci. Porastao je i prosječan iznos kupnje koji sada iznosi 628 kn.

Prosječna vrijednost online košarice i najtraženije kategorije proizvoda

Struktura online kupnje domaćih potrošača nije se puno promijenila u odnosu na prošlu godinu. Najveći udio kupnji zabilježen je u segmentu mode (39%), a slijede segmenti elektronika (14%), ljepota i zdravlje (12%) te dom i vrt (12%). Slično je i kada pogledamo udio različitih segmenata s obzirom na vrijednost kupnje: moda zauzima 25 %, elektronika 19 %, a dom i vrt 18% vrijednosti. 

Uz rast učestalosti online kupnje, novi E-commerce Report 2022 potvrdio je i porast prosječne vrijednosti online košarice. Hrvatski online potrošači dakle u prosjeku po kupnji troše 628 kn, unutar segmenta mode prosječan iznos po kupnji je 485 kn, u segmentu elektronike 1.024 kn, a u segmentu dom i vrt čak 1.171 kn.

Novi E-commerce Report ukazuje i na rastući trend segmenta supermarketa. Kategorija je još mala, s udjelom od 5 % po broju kupnji te 3 % po vrijednosti – ali sa snažnim trendom rasta što potvrđuje i podatak da se web trgovina Konzum Klik našla na listi deset najpopularnijih hrvatskih web trgovina.

Raste trend kupnji u domaćim web trgovinama

Dalekosežni utjecaj pandemije pokazao se i u promjeni ponašanja online potrošača. Covid je utjecao na domaće online potrošače i približio ih lokalnim web trgovinama.  Promatrajući udio stranih i domaćih web trgovina u kojima hrvatski potrošači najčešće kupuju, prema podacima E-commerce Report 2022, samo 10 % ukupne vrijednosti kupnje odlazi u strane web trgovine odnosno na prekogranične kupnje. Strana web trgovina s najviše kupnji je AliExpress, ali je prosječna vrijednost kupnje iznimno niska, svega 178 kn.

Analizirano po segmentima, u stranim se web trgovinama najčešće kupuje elektronika, dok je segment mode dominantan u domaćim web trgovinama.

Što se tiče načina plaćanja, bilo kojom vrstom platnih kartica plaća 54 % ispitanika dok njih 36 % i dalje odabire plaćanje pouzećem. Plaćanje pouzećem je karakterističan oblik plaćanja na tržištima s nižim povjerenjem u e-commerce i dugi je niz godina bio dominantan način online plaćanja u Hrvatskoj.

Dominacija mobitela i online istraživanja prije kupnje

U ovogodišnjem E-commerce Reportu je po prvi puta zabilježeno da je više od polovice online kupnji izvršeno putem pametnog telefona, i to čak 56 %. Kada je riječ o istraživanju prije kupnje, svega 26 % online kupaca koristi isključivo računalo (PC ili laptop) za istraživanje, 24 % njih koristi kombinaciju računala i mobitela dok 51 % koristi isključivo pametni telefon ili tablet.

Uloga platformi za usporedbu cijena postala je još relevantnija u fazi istraživanja prije kupnje. Čak 41 % ispitanika istražuje online pretraživanjem, a 15 % je izričito potvrdilo da prije kupnje istražuju na platformama za usporedbu cijena.

Metodologija istraživanja

Istraživanje za ovogodišnji E-commerce report 2022 proveli su Valicon i Jeftinije.hr u listopadu 2022. u sklopu Web Retailer Award 2022 natjecanja za najbolje web trgovine u Adriatic regiji. Promatrale su se izvršene online kupnje, a u istraživanju je sudjelovalo 1.965 potrošača. Istraživanje je provedeno uz pomoć Valiconovog JaZnam panela, ali i putem uzorka kupaca online trgovina koje su ih samostalno pozvale na sudjelovanje. Podaci prikupljeni na taj način ne koriste se za usporedne analize i služe samo za usporedbu web trgovine s reprezentativnim uzorkom.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.