Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Efikasan promet ljudi i roba preduvjet gospodarskog napretka

– Gospodarski napredak ovisi o efikasnom prometu ljudi i roba. Pretpostavka za to je poboljšanje infrastrukture, na razini regije te u skladu s planovima i programima EU – istaknuo je predsjednik RH Ivo Josipović koji se na otvaranju regionalne konferencije o infrastrukturi, logistici i transportu, video linkom obratio okupljenima. Konferencija se održava u zagrebačkom hotelu The Regent Esplanade, a okupila je gospodarstvenike i državne dužnosnike iz zemalja regije i EU.

- Gospodarski napredak ovisi o efikasnom prometu ljudi i roba. Pretpostavka za to je poboljšanje infrastrukture, na razini regije te u skladu s planovima i programima EU - istaknuo je predsjednik RH Ivo Josipović koji se na otvaranju regionalne konferencije o infrastrukturi, logistici i transportu, video linkom obratio okupljenima. Konferencija se održava u zagrebačkom hotelu The Regent Esplanade, a okupila je gospodarstvenike i državne dužnosnike iz zemalja regije i EU.

– Javni i otvoreni regionalni dijalog o razvoju infrastrukture, kako prometne, tako i društvene i političke, pretpostavka je za razvoj logističkog poslovanja, kao perspektivne grane gospodarstva koja otvara nova i stalna radna mjesta – istaknuo je na otvaranju konferencije član Uprave HŽ Infrastrukture, Ivan Matasić.

– Interes stranih i domaćih tvrtki za ulaganje u regionalnu infrastrukturu mora biti iskorišten, a odgovornost za to leži na gospodarskim i političkim elitama – dodao je Matasić. Jedino tako, ustvrdio je, mogu se iskoristiti svi potencijali regije kao je spojnice istoka i zapada. Pretpostavka razvoja infrastrukture su i financijska sredstva država, zainteresiranih tvrtki, ali i EU, a pri tome je ključno i informiranje javnosti koja treba dati podršku projektima od nacionalne važnosti, te definicija institucija koje će biti odgovorne za provođenje razvojnih programa.

U sklopu okruglog stola o značaju političkog faktora za razvoj regionalne logističke infrastrukture Matasić je još jednom naglasio kako se valja orijentirati na ono što klijenti i korisnici infrastrukture žele, a političke elite ulaganja trebaju usmjeriti tamo gdje će biti najefikasnija. Kada se govori o ulaganjima jedno od ključnih pitanja je, dodao je Matasić, i kako iskoristiti fondove EU i stručno znanje iz zemalja koje su već prošle proces pristupanja Uniji.

Prelazak s pomorskog na željeznički promet

O investicijama u infrastrukturu govorio je i Johannes Luedwig, generalni direktor Udruženja europskih željeznica i infrastrukturnih poduzeća. Luedwig je najavio da će se u skorijoj budućnosti veliki dio prometa s istočnog Mediterana prebaciti s pomorskog na željeznički promet te stoga treba razvijati željezničku mrežu u središnjoj Europi.

– Bez investicija, nema budućnosti, jer ono što se izgradi danas koristit će se i za 10 godina –  naglasio je i dodao da se ulaganja u prometnu infrastrukturu razlikuju od zemlje do zemlje. Tako, unatoč rastućim potrebama, zemlje EU, ali i središnje i istočne Europe više ulažu u cestovnu, nego u željezničku infrastrukturu, pri čemu efikasnost i produktivnost cestovne infrastrukture pada, a željezničke raste.

– To je suprotno zakonima ponude i potražnje, i načinu funkcioniranja tržišta, ali se događa – kazao je Luedwig i pozvao zemlje regije da iskoriste različite modele financiranja cestovne infrastrukture, kao na primjer, koncesije, kako bi u proračunu ostalo više sredstava za ulaganja u željezničku infrastrukturu.

Prilika za regiju

Na to se nadovezao Franco Castagnetti, predsjednik Uprave New Opera Aisbl, koji je ustvrdio da se pomorski promet u posljednjih šest godina udvostručio, ali da u kopnenom transportu unatoč tome nije bilo značajnih promjena. Također, sadašnja prometna infrastruktura u Europi ide pravcem sjever-jug, a pravac istok-zapad postaje sve važniji i nameće potrebu razvoja prikladne infrastrukture, u čemu vidi i priliku za regiju.

Kako će Hrvatska pokušati zadovoljiti te potrebe, odgovorio je državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Tomislav Mihotić, koji je istaknuo da se u narednom razdoblju u razvoj lučke, željezničke, vodne te zračne prometne infrastrukture planira, što kroz EU fondove, što kroz koncesije i javno-privatno partnerstvo, uložiti nekoliko milijardi eura, s time da će u sljedećih 10 godina prioritet biti razvoj morskih luka i s njima povezanih željeznica. Naglasio je da je u proteklom razdoblju prioritet bio razvoj autocesta, pri čemu je od planiranih 1.500 kilometara realizirano oko 1.200. Što se razvoja željezničke mreže tiče, najznačajniji projekt je Rijeka – Zagreb – Budimpešta, čija će izgradnja i rekonstrukcija stajati ukupno 3,55 milijarde eura, a u tijeku je i natječaj za koncesionara Zračne luke Zagreb, koji će izgraditi terminal za pet milijuna putnika godišnje, čija je ukupna vrijednost oko 300 milijuna eura, dok se u pomorske luke planira uložiti oko 500 milijuna eura, kazao je Mihotić.

– Uloga EU u procesu razvoja infrastrukture je pripremiti države regije za ulazak u EU kroz osiguravanje izmjene i primjene zakona, te uspostava institucija i regulatora neovisnih o politici – kazao je Frank Jost predsjedavajući radne grupe za integraciju u željeznički sustav EU. Istaknuo je da se EU zalaže za otvoren pristup različitih operatera željezničkoj infrastrukturi, a država mora promijeniti svoju dosadašnju ulogu i postati moderator između neovisnog regulatora i sudionika na tržištu.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.