Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Turizam

Europske zemlje koje najviše profitiraju od turizma

Turizam ima ključnu ulogu u ekonomskom razvoju mnogih europskih zemalja, značajno doprinoseći njihovom BDP-u i stvarajući mogućnosti zapošljavanja.

Turizam ima ključnu ulogu u ekonomskom razvoju mnogih europskih zemalja, značajno doprinoseći njihovom BDP-u i stvarajući mogućnosti zapošljavanja. Kako je raznolika kao i sama Europa, utjecaj turizma varira među nacijama.

U ovom tekstu ćemo se pozabaviti europskim zemljama koje se ističu po ostvarivanju značajnih profita iz svojih turističkih industrija.

Španjolska – sredozemni dragulj

Španjolska, sa svojim zadivljujućim krajolicima, živopisnom kulturom i povijesnim bogatstvom, etablirala se kao vodeća destinacija za turiste diljem svijeta. Raznolike atrakcije zemlje, od ikonične Sagrade Familie u Barceloni do prekrasnih plaža Costa del Sola, privlače milijune posjetitelja godišnje.

Kada je u pitanju Španija leto je posebno popularno vrijeme za posjet i tada se ostvaruje glavnina prihoda od turizma. Turistički sektor Španjolske značajno doprinosi njenom BDP-u, čineći je jednom od europskih zemalja koje najviše profitiraju od turizma.

Španjolska je čuveno turističko tržište u Europi – regija s najviše turističkih dolazaka u svijetu – i globalno. U 2022. godini Španjolska je zabilježila više od 100 milijuna međunarodnih posjetitelja, oporavivši se za 187,2 % u odnosu na 2020. odnosno 102,6 % u odnosu na 2021. godinu.

Italija – kulturna ekstravagancija

Italija, zemlja koja je sinonim za umjetnost, povijest i kulinarsku izvrsnost, može se pohvaliti turističkim sektorom koji igra ključnu ulogu u njezinom gospodarskom prosperitetu.

Privlačnost drevnih ruševina Rima, romantična atmosfera Venecije i umjetničko blago Firence privlače turiste u velikom broju.

Ekonomski učinak turizma ogleda se u prihodima od smještaja, gastronomije i kupnje suvenira, što Italiju čini jednim od glavnih igrača u europskoj turističkoj dobiti.

Nakon što se smanjio s početkom zdravstvene krize, ukupan broj međunarodnih dolazaka turista u Italiju vratio se u 2022. godini, dosegnuvši gotovo 75 milijuna. Ipak, ova brojka, koja uključuje one koji su samo prenoćili i koji su putovali isti dan, ostala je znatno ispod razine prije pandemije.

Francuska – globalni magneti za turiste

Francuska, sa svojim svjetski poznatim znamenitostima, izvrsnom kuhinjom i bogatim kulturnim naslijeđem, konstantno se rangira među vodećim zemljama koje profitiraju od turizma.

Ikonički Eiffelov toranj u Parizu, slikoviti pejzaži Provanse i povijesna čar Normandije doprinose privlačnosti Francuske. Sektor gostoprimstva, uključujući hotele i restorane, doživljava stabilan priljev turista, povećavajući ekonomske koristi za zemlju.

Francuska je već više od 30 godina vodeća svjetska turistička destinacija. U 2019. godini 90 milijuna međunarodnih turista posjetilo je Francusku kako bi otkrili njezinu bogatu prirodnu i arhitektonsku baštinu i uživali u svjetski poznatom gostoprimstvu i načinu života. U Francuskoj, turizam čini 8 % BDP-a.

Ujedinjeno Kraljevstvo – povijesni sjaj i moderna privlačnost

Turistički sektor Ujedinjenog Kraljevstva dinamična je mješavina povijesnih znamenitosti i suvremenih atrakcija. Od veličanstvenosti Buckinghamske palače do kulturne vibracije londonskog West Enda, UK nudi raznovrsne doživljaje.

Ekonomski utjecaj osjeća se ne samo u Londonu već i u slikovitim regijama poput Škotske i Walesa, gdje turisti značajno doprinose lokalnim ekonomijama.

U drugom tromjesečju 2023. (od travnja do lipnja) Ujedinjeno Kraljevstvo je ugostilo 9,9 milijuna inozemnih posjetitelja – to je porast u odnosu na 8 milijuna posjeta u drugom tromjesečju 2022.

Inozemni stanovnici potrošili su 7,9 milijardi funti na svoje posjete Ujedinjenom Kraljevstvu u drugom tromjesečju 2023., što je povećanje od 1,1 milijardu funti u usporedbi s posjetima u drugom tromjesečju 2022.

Njemačka – balans između tradicije i inovacije

Njemačka, sa svojom učinkovitom infrastrukturom i harmoničnim spojem tradicije i inovacija, još je jedan europski teškaš kad je riječ o prihodima od turizma.

Gradovi poput Berlina prikazuju modernu i dinamičnu atmosferu, dok povijesna mjesta poput Kölner katedrale pružaju uvid u bogatu prošlost zemlje.

Dobro razvijena turistička industrija u Njemačkoj potiče ekonomski rast, s turistima koji istražuju kulturna blaga i doprinose sektoru gostoprimstva.

Oporavak turizma u Njemačkoj bio je umjeren. U 2021. bilo je 96,8 milijuna turista (domaćih i inozemnih), 1,3 % manje nego u 2020. Od toga 11,7 milijuna stranih turista, a 85,1 milijun domaćih turista.

Grčka – drevna čuda i egejska ljepota

Grčka, s bogatom poviješću, drevnim čudima i prekrasnim otocima, predstavlja silu u europskom turizmu. Akropoli u Ateni, mitska ljepota Santorinija i povijesno bogatstvo Krete privlače turiste koji traže kako kulturna iskustva tako i idilične krajolike.

Turistički sektor značajno potiče gospodarstvo Grčke, s nizom aktivnosti od posjeta arheološkim lokalitetima do opuštenih plažnih odmora koji doprinose ukupnim prihodima.  Osim toga, srdačnost grčkog stanovništva obogaćuje ukupno iskustvo turista, potičući pozitivne recenzije i poticanje ponovnih posjeta.

U razdoblju siječanj-kolovoz 2023. godine zabilježeno je 17,4 milijuna međunarodnih zračnih dolazaka, čime su nadmašene razine od siječnja do kolovoza 2022. godine, pokazujući porast od 12,4 % (1,9 milijuna) dolazaka. U usporedbi s razdobljem siječanj-kolovoz 2019. povećanje se procjenjuje na 11 %.

Ove europske zemlje primjer su golemog gospodarskog potencijala koji turizam ima. Svaka nacija koju smo istražili iskoristila je svoju jedinstvenu mješavinu kulturne baštine, prirodne ljepote i modernih sadržaja kako bi privukla i zadržala milijune turista godišnje.

Prihodi ostvareni u sektoru turizma ne samo da značajno doprinose BDP-u, već također igraju vitalnu ulogu u stvaranju radnih mjesta i poticanju gospodarskog rasta. Kako te zemlje nastavljaju ulagati u svoje raznolike atrakcije i promovirati ih, vjerojatno će ostati na čelu europskog turizma, dočekujući posjetitelje iz cijelog svijeta i osiguravajući održivu budućnost za svoja gospodarstva.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.