Većina Facebookovih više od 800 milijuna korisnika su žene, ali to ne biste znali da pogledate njihovu Upravu koju čine sedmorica muškaraca.
Ostale kompanije u internetskoj industriji imaju barem jednu direktoricu, uključujući LinkedIn i Google Inc., a samo 11,3 posto velikih američkih tvrtki na Fortuneovoj 500 listi imaju Uprave sastavljene samo od muškaraca, prema podacima Catalysta, neprofitne organizacije koja se bavi temama žena u biznisu, prenosi Bloomberg.
“Davno su prošla vremena kada smo morale objašnjavati i zagovarati zašto bi žene trebale sjediti u upravama, s obzirom na podatke koji pokazuju da tvrtke kojima upravljaju i žene i muškarci posluju bolje”, rekla je Anne Mulcahy, bivša predsjednica i izvršna direktorica Xerox Corpa. i direktorica Johnson & Johnsona, Target Corpa i Washington Posta. “Nije dobro kada kompanije s velikim brojem korisnica to ne odražavaju i u upravi.”
Analiza Catalysta koja se bavila kompanijama s Fortune 500 liste je pokazala da su one s tri ili više direktorica poslovale bolje od onih s manjim brojem žena na čelnim pozicijama između 2005. i 2009., postižući u prosjeku 43 posto više povrata na uloženo.
Dok se Facebook priprema prikupiti 5 milijardi dolara u inicijalnoj javnoj ponudi, sastav njegove Uprave pokazuje da im poslovna strategija nije dobra, rekla je Susan Stautberg, suosnivačica udruge Women Corporate Directors, koja promovira članstvo žena u upravnim odborima.
“Nema smisla da kompanija koja za sebe tvrdi da je tako napredna nema niti jednu direktoricu”, rekla je. “Ako u Upravi sjede samo muškarci, nemaju pristup raznolikim idejama i strategijama.”
Facebook, koji je osnovan prije osam godina u studentskoj sobi na Harvardu, je prošle godine ostvario prodaju od 3,7 milijardi. Prema anketi Pew Interneta i d American Life Projecta iz 20101., 58 posto njegovih korisnika su žene, koje provode više vremena mijenjajući svoje statuse na profilima i komentirajući postove drugih.