Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ljudski resursi

Fizička aktivnost ima pozitivan utjecaj na poslovnu kulturu

Velike hrvatske kompanije ulažu prosječno 210.000 kuna godišnje u projekte interne komunikacije svojih zaposlenika, najčešće u organizaciju korporativnih sportskih igara, ali uključenost zaposlenika u iste još uvijek je razmjerno slaba, pokazalo je istraživanje koje je domaća savjetodavna tvrtka VETTURELLI provela u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca (HUP). Riječ je o prvom istraživanju u Hrvatskoj na temu korištenja interne komunikacije u svrhu promicanja zdravih životnih navika, poticanja međusobne komunikacije i izgradnje osjećaja zajedništva.

Prema rezultatima istraživanja, 30% velikih kompanija povremeno organizira svoje korporativne sportske igre, a 25% na godišnjoj razini, no u njima sudjeluju svega 25-50% zaposlenika. Trećina kompanija, neovisno o njihovoj veličini, svojim zaposlenicima nudi subvencionirane članarine za rekreativne sportske aktivnosti, no članarine koristi manje od 10% zaposlenika. Slična je situacija i s motivacijskim i edukativnim radionicama na temu zdravih životnih navika. Koristi ih 60% anketiranih, no kod 33% na njima sudjeluje manje od 10% zaposlenika.

Istraživanje je provedeno na 40 kompanija, članica Hrvatske udruge poslodavaca, od kojih čak 68% smatra kako provedba fizičkih aktivnosti ima pozitivan utjecaj na poslovnu kulturu, no samo 35% mjeri njihov učinak.  Metode su različite te se najvećim dijelom svode na subjektivne procjene i neslužbene razgovore, dok 43% navodi da koristi ankete i individualne godišnje razgovore. U velikim tvrtkama odgovornost za internu komunikaciju spomenutih tema leži u odjelima korporativnih komunikacija, u srednjim tvrtkama u odjelu ljudskih resursa, dok je u malim tvrtkama odgovornost podijeljena između prethodna dva sektora s velikom ulogom vlasnika i/ili uprave poduzeća.

Dijana Vetturelli smatra da rezultati ankete ukazuju kako su hrvatske kompanije svjesne potrebe za poticanjem psihofizičkog stanja i izgradnju zajedništva među zaposlenicima.  “No isto tako, još je uvijek riječ o taktičkim alatima, a ne strateškoj smjernici Uprave, što je u vrijeme pojačanog tržišnog pritiska opasno. Naime, zaposlenici razmišljaju i djeluju u sferama svojih odjela i zadataka, takozvanim silosima, čime se ne ostvaruju osnovne pretpostavke za poticanje razvoja novih ideja, kreativnosti i naposljetku inovativnosti. Kroz poticanje fizičke aktivnosti i pokretanje međuodjelne komunikacije na osnovu zajedničkih izvanposlovnih tema, ruše se silosi, gradi zadovoljstvo i potiče razmjena ideja“, pojašnjava Dijana Veturelli.

Dodaje da se poslovna kultura ipak počinje polako mijenjati, što najbolje pokazuje B2B RUN utrka, jedinstvena sportska utrka za poslovni rast i razvoj namijenjena isključivo zaposlenicima malih, srednjih i velikih tvrtki, koja je u svom prvom izdanju prošle godine okupila više od tisuću trkača iz 80 kompanija. Ove godine utrka je uspješno organizirana i u Splitu, Rijeci i Osijeku, a velika završnica s više od dvije tisuće trkača iz 200 kompanija sprema se u Zagrebu,15. rujna.

Nataša Novaković iz HUP-a ističe kako je za dugoročno osiguranje konkurentnosti od velike važnosti potaknuti poslodavce na dodatne inicijative koje će doprinijeti zadovoljstvu i motivaciji zaposlenika. „Zajednička rekreacija potiče zaposlenike na rješavanje potencijalnih izazova i problema kroz timski rad, čime se pojačava njihova društvena kohezija i otvara prostor kreativnom razmišljanju koje je ključno za kvalitetan rad u svim sektorima. Osim toga, kako smo ove godine na jednoj od HR konferencija mogli čuti od Koena Gonnissena, autora knjige The Corporate Athlete, moderni leadership baziran je na energiji i agilnosti, te bi ne samo zaposlenici već i manageri trebali biti u fizički dobroj kondiciji”, kaže Nataša Novaković.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.