Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Fleksibilno radno vrijeme? Prednost ili nedostatak?

Zahtjevni za fleksibilnim radnim vremenom polako i stabilno rastu, kao i dokaz da takav način rada ima niz prednosti za zaposlenike, ali i za poslodavce. Jedno inozemno istraživanje provedeno na više od 4.000 zaposlenika, uglavnom predstavnika Y i Z generacija, pokazuje da je mlađim zaposlenicima fleksibilnost važnija beneficija od zdravstvene skrbi!

Nove generacije poduzećima nameću i obavezu preispitivanja budućnost zastarjelog koncepta rada u uredu. Napokon su otkriveni i mitovi zbog kojih se tvrtke još uvijek ne odlučuju na ovu promjenu, dok su zaposlenici, s druge strane, za nju itekako spremni.

Pet mitova o fleksibilnom radu:

1) Zaposlenici neće raditi svoj posao

Pretpostavka: Slika zaposlenika koji kod kuće trči za djecom, igra video igrice usred radnog dana glavni je razlog zašto tvrtke još uvijek ne mogu podnijeti pomisao da ideju fleksibilnog rada pretvore u praksu. Njihova najveća briga je produktivnost, iako zaposlenici tvrde da je istina potpuno suprotna.

Činjenica: Uredi su puni stvari koje nam odvlače pažnju – kolega koji prekida ostale u radu, česti sastanci i uglavnom neudobno radno okruženje. FlexJob je 2015. proveo istraživanje na više od 3000 profesionalaca o tome gdje dovršavaju važan projekt i svega njih 7% izjavilo je da se najproduktivnije osjećaju u uredu.

Savjet: Razmislite da prebacite fokus s odrađenih radnih sati na količinu obavljenog posla. Ako ste posebno zabrinuti oko količine posla, postavite konkretne ciljeve i rokove. Pobrinite se da zaposlenici dobro shvate važnost svakog roka i kada rok točno završava. To će pred nadređene i zaposlenike staviti isti zadatak: osiguranje visoke razine produktivnosti kako bi klijent ostao zadovoljan.

2) Komunikacija će trpjeti

Pretpostavka: U svakom poslu postoje osjetljivi trenutci koji traže hitne intervencije, stoga ne čudi da su poslodavci zabrinuti da neće moći raspraviti detalje s članovima tima koji nisu prisutni u uredu. Manjak komunikacije uzrokuje probleme u svakoj vrsti odnosa, a posebno na poslu. Ipak, fleksibilnost rada ne umanjuje kvalitetu komunikacije.

Činjenica: Tehnologija omogućava povezanost sa svima te u bilo kojem dijelu svijeta. Od telefonskih razgovora preko poruka do emaila ili video poziva – nema razloga da zaposlenik nije dostupan čak i ako nije fizički prisutan u uredu.

Savjet: Osigurajte zaposlenicima online kanal za komunikaciju. Takav alat omogućava svima da međusobno ili pojedinačno komuniciraju bez obzira na to gdje se nalaze.

3) Izostat će kvaliteta koja je rezultat timskog rada

Pretpostavka: Neke tvrtke vjeruju kako boravak u virtualnom svijetu znači zanemarivanje timskog rada. Neki se čak i pitaju kako suradnja može biti uspješna ako zaposlenici na dnevnoj bazi ne sjede zajedno u sobi za sastanke.

Činjenica: Fizička prisutnost na istoj lokaciji ne podrazumijeva timski rad. Odlično podmazan stroj može besprijekorno funkcionirati čak i kada njime upravljaju zaposlenici diljem svijeta, koji se susreću rijetko ili se u stvarnosti nikada nisu susreli.

Savjet: Postoje brojni zabavni načini kako održati timski duh i izvan ureda. Jedan način je da organizirate chatgrupe u kojima zaposlenici mogu raspravljati o poslovnim ili privatnim temama. Timovi koji moraju smišljati kreativne ideje jednom tjedno ili jednom mjesečno mogu sudjelovati u video chatu gdje će izlagati svoje ideje ili raspravljati o novim strategijama.

4) Komplicira se definiranje rokova

Pretpostavka: Praćenje napretka, definiranje ili izmjene rokova postaju komplicirane kada ljudi imaju fleksibilno radno vrijeme – ili barem vlada takvo mišljenje. Redoviti sastanci na kojima se evidentira praćenje napretka drže pravac poslovanja, a fleksibilnost to otežava.

Činjenica: Sastanci izvan ureda zapravo povećavaju produktivnost, ne smanjuju je. Prethodno spomenuto istraživanje FlexJobsa utvrdilo je da zaposlenici više cijene sastanke ako rade fleksibilno jer tada sastanke smatraju vrlo korisnima. Kraći sastanci, zauzvrat, donose veću produktivnost.

Savjet: Proširite granice komunikacije potičući zaposlenike da postavljaju pitanja bilo kad, kako bi razjasnili sve vezano uz postavljene rokove. Također, isplanirajte virtualne ‘jedan na jedan’ sastanke kojima je cilj razjasniti bilo kakve nedoumice koje su se pojavile tijekom proteklog tjedna ili mjeseca.

5) Postavljanje kućnog ureda je skupo

Pretpostavka: Tvrtke se užasavaju dodatnih troškova koje rad od kuće obuhvaća. Smatraju da je jeftinije da zaposlenici dolaze u urede gdje već postoji sva potrebna oprema.

Činjenica: Kad već govorimo o troškovima, zapišite na papir troškove najma poslovnog prostora, dodatnih troškova vezanih uz prostor (troškovi režija, posebno struje i grijanja, rezervacija parkirnih mjesta, aparati poput aparata za kavu, mikrovalne pećnice, frižidera i sl.). Usporede li se ovi aktualni troškovi s mogućim troškovima ‘instaliranja’ kućnog ureda, razlika bi vas mogla ugodno iznenaditi.

Savjet: Ako nemate mogućnost organizirati fleksibilan rad, razmislite o tome da zaposlenicima jednom tjedno ili mjesečno omogućavate jedan dan kada posao mogu organizirati od kuće. I mali koraci bolji su od nikakvih.

Izvor: MojPosao


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.