Ipak, uz bazni učinak (u istom prošlogodišnjem mjesecu zabilježen je pad prometa u maloprodaji od 15,2% realno) pozitivan doprinos je zasigurno došao od početka turističke sezone te sezonskih pozitivnih kretanja na tržištu rada.
Razdoblje racionalne potrošnje
I dalje negativne stope, odnosno pad prometa u trgovini na malo, posljedica su negativnih kretanja u realnom sektoru gospodarstva te na tržištu rada, koji posljedično djeluju na raspoloživi dohodak i odluku o potrošnji. Stoga je nastavljeno razdoblje racionalne potrošnje, odnosno prilagodbe recesijskim kretanjima u kojima je većina potrošnje usmjerena na zadovoljavanje osnovnih životnih potreba. Isto tako, na niži ostvaren promet u maloprodaji djeluju i ovogodišnja dulja, ali i izraženija sniženja cijena pojedinih proizvoda.
U mjesecima koji slijede, oporavak maloprodaje je izgledan, ali po vrlo skromnim stopama rasta. Naime, turistička sezona mogla bi utjecati na oporavak maloprodaje, dok bi ukidanje niže stope posebnog poreza na plaće i ostala primanja moglo imati pozitivan psihološki učinak na potrošnju.