Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Godišnji realni pad prometa u trgovini na malo 1,5% posto

U skladu s našim očekivanjima posljednji preliminarni podaci Državnog zavoda za statistiku pokazali su godišnji pad prometa u trgovini na malo za 1,5% realno, odnosno 1,7% nominalno. Iako je navedena realna godišnja stopa pada najmanja od rujna 2008. godine, ona je prije svega posljedica negativnih kretanja u maloprodaji tijekom prošle i ove godine, a ne povećanja raspoloživog dohotka, sklonosti potrošnji ili oporavka potrošačkog optimizma.

U skladu s našim očekivanjima posljednji preliminarni podaci Državnog zavoda za statistiku pokazali su godišnji pad prometa u trgovini na malo za 1,5% realno, odnosno 1,7% nominalno. Iako je navedena realna godišnja stopa pada najmanja od rujna 2008. godine, ona je prije svega posljedica negativnih kretanja u maloprodaji tijekom prošle i ove godine, a ne povećanja raspoloživog dohotka, sklonosti potrošnji ili oporavka potrošačkog optimizma.

Ipak, uz bazni učinak (u istom prošlogodišnjem mjesecu zabilježen je pad prometa u maloprodaji od 15,2% realno) pozitivan doprinos je zasigurno došao od početka turističke sezone te sezonskih pozitivnih kretanja na tržištu rada.

Razdoblje racionalne potrošnje

I dalje negativne stope, odnosno pad prometa u trgovini na malo, posljedica su negativnih kretanja u realnom sektoru gospodarstva te na tržištu rada, koji posljedično djeluju na raspoloživi dohodak i odluku o potrošnji. Stoga je nastavljeno razdoblje racionalne potrošnje, odnosno prilagodbe recesijskim kretanjima u kojima je većina potrošnje usmjerena na zadovoljavanje osnovnih životnih potreba. Isto tako, na niži ostvaren promet u maloprodaji djeluju i ovogodišnja dulja, ali i izraženija sniženja cijena pojedinih proizvoda.

U mjesecima koji slijede, oporavak maloprodaje je izgledan, ali po vrlo skromnim stopama rasta. Naime, turistička sezona mogla bi utjecati na oporavak maloprodaje, dok bi ukidanje niže stope posebnog poreza na plaće i ostala primanja moglo imati pozitivan psihološki učinak na potrošnju.

Više na limun.hr


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.