Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Turizam

Građani Hrvatske prosječno ljetuju 10 dana, a na godišnjem odmoru troše 1083 eura

Preko polovice ispitanika namjerava putovati unutar Europe, dok se za avanturu na drugom kontinentu odlučuje 6% ispitanika.

Rezultati istraživanja MasterIndex, koje je za Mastercard u Hrvatskoj provela agencija Improve, otkrivaju optimistične planove građana Hrvatske za putovanja unutar zemlje, ali i šire. Tako 92% svih ispitanika planira neko putovanje ove godine, od čega 77% unutar Hrvatske. Preko polovice ispitanika namjerava putovati unutar Europe, dok se za avanturu na drugom kontinentu odlučuje 6% ispitanika.

Navike stabilne s planiranim porastom potrošnje

Kad je riječ o ljetovanju, svoj odmor u Hrvatskoj planira provesti 70% ispitanika što je na razini prošlogodišnjih rezultata (72%), dok ljetovanje izvan Hrvatske zbog povoljnijih cijena preferira 7% onih koji neće ljetovati u Hrvatskoj. Najveća barijera ljetovanju su financije – svaki četvrti ispitanik kao razlog navodi financijsku nemogućnost, a 15% financijsku nesigurnost. Ipak, od onih koji ne planiraju odlazak na more, najviše (37%) je onih koji već žive na moru.

Privatan smještaj je i dalje najpopularnija opcija (51%) što je na razini rezultata zadnjih godina. U vlastitoj vikendici ili kod rodbine i prijatelja odsjesti planira 35% građana, za hotel se odlučuje 17%, a za kampove 4%.

Planirano prosječno trajanje ljetnog odmora u Hrvatskoj iznosi 9,9 dana. Kraća putovanja, do 7 dana, planira 57% ispitanika, češće mladi. Duži ljetni odmori planirani su ako se radi o smještaju u vlastitoj vikendici ili kod prijatelja (14 dana u prosjeku). Ljetovanje duže od 31 dan planira 2% ispitanika. U hotelima u prosjeku ispitanici ostaju 9 dana, a u kampovima 10.

Većina planira ljetni odmor s partnerom ili supružnikom (48%) ili s članovima obitelji (43%). Svaki deseti na ljetovanje putuje sam.

Viša kvaliteta smještaja i produljenje sezone preduvjeti za održiviji turizam

U prosjeku na ljetnom odmoru planira se potrošnja od 1.083 eura. Najveći (39%) je udio onih koji planiraju potrošiti između 501 i 1000 eura, dok manje od 500 eura troši 30 posto građana. Najviše planiraju potrošiti oni u dobi 40-49 godina. Oni koji planiraju hotelski smještaj, procjenjuju i znatno veće izdatke za ljetni odmor (u prosjeku 1.695 eura), naročito oni koji preferiraju smještaj više kategorije.

U prosjeku za ljetni odmor se planira potrošnja u visini 88 eura dnevno po osobi. Za ispitanike koji odsjedaju u hotelima taj iznos raste na 142 eura, u privatnom smještaju 91 eura, dok građani koji odmor provode u kampu ili vlastitom smještaju troše 64, odnosno 54 eura. 29% procjenjuje potrošnju do 30 eura, a 27% više od 100 eura.

Veća potrošnja planira se ako se na odmor odlazi s partnerom ili prijateljima (115 eura dnevno), a ako se ide na odmor s obitelji, planirana potrošnja se kreće oko 36 eura dnevno po osobi i ona je manja što je veći broj članova s kojima se planira ljetovati.

„Smještaj prosječnog standarda i cijene bira 71% ispitanika, uz prosječnu potrošnju od 1.039 eura ili 92 eura po danu, dok se za smještaj više kvalitete uz prosječnu potrošnju od 1.600 eura i 122 eura po danu odlučuje 29% njih. Ovo ukazuje na  koristi za turizam, lokalnu zajednicu i cijelu ekonomiju od unaprjeđenja kvalitete smještaja – veća potrošnja i popunjeni kapaciteti, čak i izvan sezone, recept su za održiviji turizam“, izjavila je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. „Upravo je održivi turizam ono za što se zalažemo kroz naš projekt Uplift, usmjeren na osnaživanje malih poduzetnika u turističkom sektoru. Pružamo im alate i znanja potrebna za jačanje otpornosti i konkurentnosti na tržištu, čime doprinosimo dugoročnom razvoju hrvatskog turizma.“

Prema najnovijem godišnjem izvješću Mastercard Economics Instituta Travel Trends 2024: Breaking Boundaries, turisti sve više preferiraju putovanja izvan ljetne turističke sezone (svibanj-lipanj i rujan-listopad). Natalia Lechmanova, glavna ekonomistica za Europu, Mastercard Economics Institute, istaknula je: „Ova promjena posebno je izražena u Hrvatskoj koja s povećanjem od 4,5 postotna boda u broju noćenja izvan ljetne sezone u posljednjem desetljeću drži prvo mjesto u ovom pozitivnom trendu među europskim zemljama”.

Za odabir destinacije najvažniji omjer cijene i kvalitete

Karticom smještaj plaća 53% ispitanika, čime se nastavlja trend pada plaćanja gotovinom započet 2021. godine.

Građanima su za odabir destinacije najvažniji omjer cijene i kvalitete smještaja (68%), a velik je udio onih koji traže odabir destinacije gdje nema gužvi (41%). Na popisu kriterija su, između ostalih, i dobra prometna povezanost, klimatski uvjeti, dobra gastronomska ponuda, raznolika kulturna ponuda i dobar noćni život.

Porast cijena općenito i dalje brine naše građane (46% ispitanika), ali znatno (10 postotnih bodova) manje nego godinu dana ranije. Raste i udio onih koji nemaju briga vezanih uz putovanja.


Pročitajte još:

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komentari

'Recite nam nešto o sebi' je pitanje koje nećete moći izbjeći ni na jednom intervjuu za posao.

Komunikacija

Konflikti su više nego samo nesporazumi, naime kod konflikata pojedinci osjećaju prijetnju sebi, te stoga ne možemo misliti kako će nestati sami od sebe.

Komentari

Viliam Prodan, uspješni poduzetnik, jedan je od naših najboljih rally vozača i višestruki rally prvak Hrvatske.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.