Groupon – američka kompanija koja je preskočila Kineski zid

Groupon – američka kompanija koja je preskočila Kineski zid

O Grouponu smo ranije pisali na Profitiraj, no za one koji ne znaju ono o čemu je riječ – Groupon je začetnik revolucionarnog marketinškog oblika koji mahom osvaja svijet. Riječ je o grupnoj kupovini, revolucionarnom obliku marketinga već neko vrijeme prisutnom i na hrvatskom tržištu. Vjerojatno ste čuli za Kolektivu, Kupime ili Trebamto. Svi ti servisi preslike u američkog Groupona.

Nije pomogla ni Bijela kuća

Upravo taj Groupon, kompanija koju su američki poslovni i tehnološki portali proglasili najbrže rastućom kompanijom na svijetu uspijeva ono o čemu ostali tehnološki giganti sanjaju – biti u dobrim odnosima s konzervativnim Kinezima.

Google, koji je za preuzimanje Groupona nedavno ponudio šest milijardi dolara pa naišao na veliko NE, bitku za kinesko tržište vodi već duže vrijeme, a u toj tržišnoj utakmici nije im pomogla ni snažna potpora Bijele kuće. Poznato je i kako se Mark Zuckerberg nalazio na večerama s kineskim tehnološkim liderima, no do današnjih dana ni Facebook ni Google nisu pronašli put. Ali Groupon jeste!

Groupon i Tencent

Groupon se udružio s jednom od najvećih tehnoloških kompanija u Kini – Tencent. Udruženi, pokrenuli su Gaopeng, portal za grupnu kupovinu koji će za početak nuditi dnevne ponude na području Pekinga i Šangaja i planirati razvoj na ostale kineske mega gradove.

Tencet nije prva internetska kompanija koja je iskoristila ogromnu bazu korisnika za pokretanje grupne kupovine. Oak Pacific Interactive posjeduje najveću socijalnu mrežu u Kini – RenRen. Na temelju svojih 150 milijuna korisnika pokrenuli su portal Nuomi, specijaliziran za grupnu kupovinu.

Svi bi u Kinu

Mnoge tehnološke kompanije iskazuju velik interes za pokretanjem grupne kupovine u Kini, a tu su i neke medijske kuće poput Mediabrandsa.

Osim što predstavlja revolucionaran oblik online marketinga, Groupon je prihvatljiv je i u najmnogoljudnijem svjetskom gospodarstvu, za razliku od, recimo Facebooka. Udružen s Tencetom vjerojatno će uzeti velik dio kolača na kineskom tržištu.

Mediji su ga već proglasili najbrže rastućom kompanijom, a sada ostaj vidjeti koliko će narasti.

Podijeli

Odgovori

Top