Prihodi grupacije Kofola u 2018. godini veći su za 2,2% u odnosu na 2017. godinu, EBITDA je povećana za 6,4%, a EBIT za 15,3%. Prodaja je porasla u Češkoj, Slovačkoj i Adriatic regiji. Kofolin pozitivan ekonomski rezultat zadržao se unatoč vrlo teškom stanju na poljskom tržištu, gdje je donedavno Kofola poslovala s tvrtkom Hoop Polska. Tu je tvrtka Kofola prodala u ožujku 2019. godine, a ostat će prisutna na poljskom tržištu zahvaljujući tvrtki Premium Rosa, proizvođaču voćnih i biljnih sokova.
Prodaja grupacije, isključujući brojke Hoop Polske, porasla je za 7,2% u odnosu na isto razdoblje prošle godine (bez nedavne akvizicije za 4,1%). Povećanje EBITDA-e potaknuto je vrlo pozitivnim rezultatom u Češkoj Republici koji je uglavnom rezultat povećanog obujma prodaje i nižih cijena šećera. Za rast su većinom zaslužni Kofola, Vinea, Rajec i Rauch. Prihodi na češkom i slovačkom tržištu porasli su za 7,3% u odnosu na prošlu godinu (bez nedavne akvizicije za 4,3%), a osobito dobar učinak ostvaren je u HoReCa i impulsnim prodajnim segmentima. “Zadovoljstvo nam je objaviti da smo produžili ekskluzivni ugovor za češko-slovačko tržište s Rauchom za još pet godina”, kaže Daniel Buryš, predsjednik Uprave Kofole za Češku i Slovačku.
Značajno su porasli i prihodi u segmentu zdrave hrane. Više od osamdeset UGO Freshbarova i Salateriesa služilo je 4,5 milijuna klijenata u 2018. godini i zabilježilo 7% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Neto prodaja za cijelu tvrtku UGO Trade, isključujući prodaju u franšiznom segmentu, ali uključujući prodaju flaširanih svježih sokova i pakiranih salata, dosegla je 452 milijuna CZK na godišnjoj razini.
I Adratic regija nas je obradovala 2018. godine. Grupacija je zabilježila rast od 2,6% u Sloveniji i Hrvatskoj, s porastom prodaje u obje zemlje. U regiji su potrošači kupovali uglavnom Radensku, koja će ove godine proslaviti 150 godina postojanja, a značajan doprinos su ostvarili i prihodi od proizvodnje i distribucije Pepsija.
“Vrlo smo zadovoljni s ekonomskim rezultatom”, kaže Jannis Samaras, predsjednik Uprave grupacije Kofola. “Vrijeme nas je odlično poslužilo, a potražnja za zdravijom hranom s većom dodanom vrijednošću ide nam u prilog. Zadovoljstvo nam je vidjeti da su brendovi Premium Rosa, Titbit i LEROS popularni među proizvođačima i da su pridonijeli gotovo 300 milijuna CZK prihoda u 2018. To pokazuje da je naša projekcija potražnje, koju smo napravili prije nekoliko godina, bila točna. U isto vrijeme, jako nam je drago što smo uspjeli ostaviti poljsku tvrtku Hoop Polska u dobrim rukama. To nam je omogućilo da uložimo vrijeme i usmjerimo energiju u rastuća tržišta i aktivnosti u kojima smo dobri i koje želimo razvijati“, zaključuje Jannis Samaras.