Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

HGK: Kakav je značaj deviznog prihoda od turizma

Losinj
Losinj

Devizni prihod od turizma u Hrvatskoj se kreće na razini od oko 17 posto BDP-a po čemu smo vodeći u EU, no pitanje je može li se vrijednost nacionalnog gospodarstva temeljiti na tako visoko rizičnoj grani čija je vrijednost gotovo petina BDP-a, stoji u analizi Hrvatske gospodarske komore “Značaj deviznog prihoda od turizma”.

Turizam je, napominju iz HGK, podložan raznim prirodnim nepogodama, geo-političkim nestabilnostima i sličnom tako da razvijene zemlje u pravilu izbjegavaju visoku ovisnost svojih gospodarstava o njemu.

U SAD-u je recimo ostvareni devizni prihod od turizma u 2014. iznosio tek jedan posto BDP-a, u Francuskoj 1,9, Velikoj Britaniji 1,5, Njemačkoj 1,1, a u Italiji, našem izravnom turističkom konkurentu, 2,1 posto BDP-a.

U svijetu se devizni prihodi od turizma ostvaruju na prosječnoj razini od oko 1,6 posto BDP-a, a u Europskoj uniji 2,3 posto BDP-a.

“Neosporna je činjenica da turizam i devizni prihod od turizma pridonose gospodarskom rastu i ekonomskoj stabilnosti te da tu još ima mnogo prostora za razvoj, ali se i dalje postavlja retoričko pitanje je li obračun deviznog prihoda realan i koliko je pritom prisutna siva ekonomija”, stoji u analizi HGK.

Devizni prihod od turizma kod nas kontinuirano raste od 2011. godine i to kao rezultat uzlaznog trenda deviznog prihoda i silaznog trenda BDP-a.

Neto devizni prihod od turizma, koji se dobije tako da se deviznom prihodu od turizma (potrošnja inozemnih turista) oduzme stavka deviznog rashoda (potrošnja domaćih turista u inozemstvu), lani je iznosio 6,76 milijardi eura, 1,1 posto više od do tada po tome rekordne 2008.

Značaj ovdašnjeg neto deviznog prihoda od turizma u posljednjih je nekoliko godina dostigao nove razine u smislu pokrivenosti robnog deficita, pa je 2014. neto deviznim prihodom od turizma pokriveno 106,6 robnog deficita.

Inače, prema podacima Svjetske turističke organizacije (World Tourism Organization) lani je ukupni prihod od međunarodnog turizma u cijelom svijetu iznosio rekordnih 1.245 milijardi USD-a, što je bilo četiri posto više u odnosu na godinu prije.

Prema istom izvoru, najviše turista prošle je godine ugostila Francuska 83,7 milijuna, slijedi SAD sa 78,8 i Španjolska sa 65 milijuna posjetitelja.

Najveći turistički potrošači lani su bili Kinezi koji su po cijelom svijetu potrošili 164,9 milijardi USD, Amerikanci 110,8 i Nijemci 92,2 milijardi USD.

HGK/Hina


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.