– Dolaskom H&M-a promet je znatno porastao trgovcima koji posluju u Arena Centru, a bitno je pao, između 20 i 30 posto, u dućanima u trgovačkim centrima City Centar One i Avenue Mall – kaže Željko Jeger, predsjednik Udruge malih zakupaca u velikim trgovačkim centrima.
H&M nudi široku paletu proizvoda, pa je konkurencija mnogima, a ne samo trgovcima tekstilom i njegovog cjenovnog razreda, objašnjava Jeger.
– Zato će mnogi ostaviti novce u toj velikoj trgovini, a ne u nekoj drugoj, što je loše, a dobro je to što je u neke trgovačke centre H&M doveo kupce – kaže Jeger za Danas.hr.
Ipak, za razliku od trgovaca u Arena Centru, najiščekivaniji modni brend u Hrvatskoj nije usrećio trgovce u Centru Cvjetni, gdje su Šveđani početkom travnja otvorili prvu trgovinu.
– Znalo se i ranije da će u tom centru raditi samo H&M. Nadajući se da će biti drugačije, neki trgovci su tamo ipak zakupili prostor. No, neće biti dobro – kaže Jeger, ističući da su među nezadovoljnim trgovcima i neki članovi njegove udruge.
Visoki troškovi najma kod Horvatinčića
Trgovine u Horvatinčićevom centru ne rade toliko loše, ali s obzirom da su troškovi najma previsoki (od 49 eura po metru četvornom pa naviše) treba ostvariti izvrstan promet da bi se uspješno poslovalo, objašnjava šef Udruge malih zakupaca.
Nakon što H&M najesen otvori nove trgovine u donedavno najposjećenijim zagrebačkim trgovačkim centrima, City Centeru One i Avenue Mallu, situacija bi se trebala vratiti u normalu, odnosno dio kupaca će se vjerojatno vratiti u te šoping-centre, piše Danas.hr.
S obzirom na gospodarsku situaciju u zemlji i lošu kupovnu moć građana, svi centri, posebno oni u zapadnom dijelu Zagreba, neće moći opstati. Uz sadašnju oštru konkurenciju, treba računati i na nove takmace koji će tek doći na zagrebačko tržište, a kako procjenjuje Željko Jeger, pozicije trgovačkih centra će se iskristalizirati sljedeće godine.
Više pročitajte ovdje.
