Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Hrvati vole plaćati karticama na internetu

Rezultati MasterIndex istraživanja koje je provedeno u suradnji s GfK centrom za istraživanje tržišta, u svibnju 2015. godine, na uzorku od 1006 korisnika bankarskih usluga, od 18 do 55 godina starosti, pokazuje posljednje trendove u korištenju kartica u Hrvatskoj.

Istraživanje MasterIndex pokazalo je da su građani hrvatske upoznati s pogodnostima beskontaktnih plaćanja te da koriste platne kartice u svakodnevnom životu. Nadalje, istraživanje je pokazalo kako Hrvati prate posljednje trendove u industriji plaćanja te je zabilježeno povećanje internetske trgovine kao i beskontaktnih te mobilnih plaćanja

Istraživanje je pokazalo kako 92% ispitanika MasterIndex istraživanja posjeduje barem jednu platnu karticu od kojih 86% posjeduje debitnu karticu, a 28% kreditnu karticu. Gotovo polovica korisnika kartica (45%) koristi svoje kartice prilikom svakodnevne kupovine. Kartice se najviše koriste za kupovinu odjeće i obuće (75%), plaćanje goriva (60%), kupovinu hrane i pića (60%) te internetsku kupovinu (44%). Prilikom plaćanja na prodajnim mjestima, gotovina se najviše koristi za iznose do 100 kuna, no kad su u pitanju iznosi iznad 100 kuna 42% korisnika kartica kaže kako su debitne kartice njihov prvi izbor plaćanja.

Rezultati MasterIndex istraživanja također su pokazali kako su Hrvatima programi vjernosti najatraktivnija dodatna pogodnost korištenja kartica (67%) kao i plaćanje na rate (46%), a slijede ih popusti u brendiranim trgovinama (48%).

Porast internetske kupovine

Istraživanje MasterIndex pokazalo je kako je korištenje kartica prilikom internetske kupovine u porastu budući da 81% Hrvata povremeno kupuje putem interneta, što je porast u odnosu na listopad 2014. godine (76%) i svibanj 2014. (73%). 28% ispitanika putem interneta kupuje barem jednom tjedno ili jedan do dva puta mjesečno.

Proizvodi i usluge koje Hrvati vole kupovati na internetu su odjeća, obuća i slični modni dodaci (60%) te elektronika (48%). Hrvati MasterCard kartice doživljavaju kao jedne od najšire prihvaćenih kartica na internetu, a najviše se kupuje u stranim internetskim trgovinama. 43% ispitanika najčešće kupuje u stranim internetskim trgovinama, dok samo 17% kupuje u domaćim.

Najčešće spominjani razlozi za internetsku kupovinu su povoljne cijene i popusti (71%). Također, 50 do 54% ispitanika kao prednost internetske kupovine ističe činjenicu da ne moraju osobno otići u trgovinu, da su neki proizvodi dostupni isključivo u internetskim trgovinama koje također pružaju i široku paletu proizvoda te da su otvorene 24/7.

30% svih korisnika kartica povećalo je svoju internetsku kupovinu nakon pristupanja Hrvatske Europskoj uniji, što je više nego u listopadu 2014. Glavni razlozi su ukidanje carinskih nameta i mogućnost isporuke u Hrvatsku.

Iako je internetska trgovina jednostavna, popularna i sigurna, sigurnost se i dalje spominje kao prepreka za ovakvu vrstu kupovine.

„Sigurnost internetskih plaćanja itekako je važna korisnicima kartica koji kupuju putem interneta, te je stoga MasterCard razvio MasterCard® SecureCode, osobni kod poznat korisniku kartice i banci, no ne i trgovcima. Na ovaj način korisnici kartica mogu biti sigurni da će svaka njihova transakcija biti zasebno provjerena i odobrena“, objasnila je Sanja Žigić, MasterCard Country Manager za Hrvatsku.

Beskontaktna plaćanja su sve popularnija

Kako istraživanje pokazuje, u posljednjih godinu dana povećala se svijest o beskontaktnim plaćanjima, s 63% u svibnju 2014 na 90% u svibnju 2015. Korištenje beskontaktnih plaćanja također se povećalo s 15% u svibnju 2014. na 35% u svibnju 2015., što pokazuje da Hrvati vole koristiti plaćanja koja su jednostavna, brza i sigurna. Među ispitanicima koji nisu čuli ili koristili beskontaktna plaćanja, 58% ih je zainteresirano za ovaj način kartičnih plaćanja.

„Beskontaktna plaćanja jedan su od glavnih platnih trendova u Europi, a istraživanje MasterIndex pokazuje kako Hrvati prate taj trend. Beskontaktni način plaćanja je brz i efikasan za kupnje bilo kojeg iznosa: kupnje do 100 kuna vrše se bez unosa PIN-a, dok se kod kupnje iznad 100 kuna transakcija dodatno potvrđuje PIN-om. Beskontaktne transakcije osigurane su višeslojnom zaštitom, a beskontaktne kartice imaju ugrađen čip, kao najmoderniji način zaštite“, dodala je Sanja Žigić.

Rast mobilnih plaćanja

Kad se govori o mobilnim plaćanjima najpopularnija su SMS plaćanja koja je koristilo 80% ispitanika. Provjeravanje stanja računa putem mobitela je također popularno te je naraslo s 48% na 50% u odnosu na listopad 2014. godine. M-banking također pokazuje porast s 20% u svinju 2014. na 26% u svibnju 2015. godine. Zanimljivo je da korištenje kreditnih i debitnih kartica putem mobilnih telefona i dalje nije uobičajeno u Hrvatskoj, a takav način plaćanja najviše koriste muškarci i ispitanici s vrlo visokim primanjima (9.001 kuna i više).


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.