Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Hrvatska bilježi treću najveću stopu PDV-a na svijetu

U proteklih nešto više od godinu dana 13 zemalja svijeta je povećalo stope indirektnih poreza, odnosno stope PDV-a ili poreza na promet, dok niti jedna zemlja nije smanjila stopu, a trend fokusiranja na indirektne poreze slijedila je i Hrvatska koja bilježi treću najveću stopu PDV-a na svijetu, pokazuje najnovije istraživanje revizorske tvrtke KPMG.

U proteklih nešto više od godinu dana 13 zemalja svijeta je povećalo stope indirektnih poreza, odnosno stope PDV-a ili poreza na promet, dok niti jedna zemlja nije smanjila stopu, a trend fokusiranja na indirektne poreze slijedila je i Hrvatska koja bilježi treću najveću stopu PDV-a na svijetu, pokazuje najnovije istraživanje revizorske tvrtke KPMG.

Po podacima iz KPMG-ovo istraživanja “Kretanje stopa poreza na dobit i indirektnih poreza”, najveću stopu indirektnih poreza (tj. PDV-a ili poreza na promet) ima Mađarska sa stopom PDV-a od 27 posto, slijedi Island sa stopom od 25,5 posto, a Hrvatska se sa stopom PDV-a od 25 posto nalazi u skupini zemalja u kojoj su još i Danska, Norveška i Švedska.

U danas objavljenom priopćenju o rezultatima najnovijeg istraživanja, iz KPMG-a ističu da je, od prethodnog izdanja tog istraživanja iz siječnja 2013. godine, 13 zemalja povećalo svoje stope indirektnih poreza, dok niti jedna zemlja nije smanjila stopu.

Devet zemalja povećalo je svoje stope poreza na dobit, dok ih je 24 smanjilo.

“Porast stopa indirektnih poreza nedvojbeno je dokaz da oni postaju ‘osnovni izbor’ za vlade diljem svijeta koje su u potrazi za povećanjem toliko potrebnih prihoda”, navodi se u priopćenju.

Prenosi se i izjava partnera u Odjelu poreznog savjetovanja KPMG-a u Hrvatskoj Paula Suchara kako su u Hrvatskoj porezi zasigurno bili u fokusu posljednjih godina, s različitim promjenama u većem broju poreznih propisa, u smislu onoga što je predmet oporezivanja i po kojoj stopi.

U međunarodnom okruženju takve promjene i rezultirajuća neizvjesnost privukli su pažnju brojnih kompanija koje posluju ili namjeravaju poslovati u Hrvatskoj, kaže Suchar.

“Hrvatska je također slijedila trend fokusiranja na indirektne poreze te bilježi treću najveću stopu PDV-a u svijetu”, ističe Suchar.

KPMG-ov globalni voditelj za neizravne poreze Tim Gillis kaže kako se indirektni porezi i njihova primjena u različitim zemljama mijenjaju gotovo svakodnevno.

Ta raznolikost donosi brojne izazove i kompleksnosti. Kompanije moraju biti proaktivne i maksimizirati gdje će u poreznom smislu uložiti svoje porezno vrijeme, trud i novac, ističe Gillis.

Po podacima iz studije KPMG-a, među zemljama koje imaju porez na dobit, Ujedinjeni Arapski Emirati drže prvo mjesto s najvišom stopom od 55 posto (u trenutku objave studije), a sa stopom od 40 posto slijede Sjedinjene Američke Države, dok je treći Japan sa stopom od 35,64 posto.

Najnižu pak stopu poreza na dobit od 9 posto ima Crna Gora, a među zemljama s niskom stopom tog poreza su i Bosna i Hercegovina, Makedonija, Bugarska, Gibraltar, Paragvaj i Katar koji imaju stopu od 10 posto, itd. Hrvatska ima stopu poreza na dobit od 20 posto.

Među zemljama koje imaju indirektni porez, Mađarska zauzima prvo mjesto s najvišom stopom PDV-a od 27 posto, dok najnižu stopu indirektnih poreza od 1,5 posto ima Aruba.

U priopćenju KPMG-a također se ističe kako su prisutne temeljne promjene u stavovima i pristupima prema porezu u cijelom svijetu, kako se porezne stope, odražavajući ekonomsku situaciju u nekoj zemlji, povećavaju ili smanjuju te ne postoji dosljedan pristup.

“Jedan od najvećih izazova danas jest da su porezni zakoni lokalni, a poslovanje kompanija globalno”, kaže Wilbert Kannekens, KPMG-ov globalni voditelj za međunarodne poreze.

Složenost primjene nacionalnih poreznih propisa na kompanije koje posluju u međunarodnom okruženju uzrokuje probleme. Brojne zemlje koriste svoje porezne sustave u natjecanju za investicije i nova radna mjesta, te u ostvarivanju koristi od inozemnih aktivnosti vlastitih multinacionalnih kompanija, ističe Kannekens.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.