Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Hrvatska daje autoceste u koncesiju na 50 godina za tri milijarde eura

Potencijalni investitori koji bi iskeširali milijarde eura za hrvatske autoceste su osiguravajuća društva, infrastrukturni fondovi, banke i mirovinski fondovi. Od 60 potencijalnih koncesionara kojima su konzultanti poslali upit o zainteresiranosti za hrvatske autoceste njih 29 je iskazalo interes

Potencijalni investitori koji bi iskeširali milijarde eura za hrvatske autoceste su osiguravajuća društva, infrastrukturni fondovi, banke i mirovinski fondovi. Od 60 potencijalnih koncesionara kojima su konzultanti poslali upit o zainteresiranosti za hrvatske autoceste njih 29 je iskazalo interes

Prijedlozi modela monetizacije hrvatskih autocesta trebali bi ovaj tjedan biti na stolu ministra Siniše Hajdaš Dončića, doznaje se iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.

Konzultanti do kraja lipnja moraju Ministarstvu predstaviti svoje modele i način na koji su do njih došli. Potom slijedi javna rasprava, a nakon toga prijedlog ide u Vladinu proceduru koja će odlučivati o odabiru modela monetizacije i pokrenuti postupak odabira potencijalnog investitora.

Svi ti koraci bit će poduzeti budu li konzultantski prijedlozi ocijenjeni prihvatljivima.

U Ministarstvu nemaju komentar pisanja današnjeg dnevnog tiska prema kojem konzultanti predlažu 50-godišnju koncesiju za što bi država inkasirala tri milijarde eura za monetizaciju autocesta kojima upravljaju poduzeća Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka – Zagreb (ARZ).

Odluku o provedbi postupka odabira savjetnika za usluge monetizacije javnog duga vezanog uz društva HAC i ARZ, odnosno za moguće davanje autocesta u koncesiju, Vlada je donijela početkom kolovoza prošle godine. Razlozi koje je pritom navela su pribavljanje novca prijeko potrebnog za druge investicije u infrastrukturi, ali i rješavanje pitanja visoke zaduženosti HAC-a i ARZ-a te zatvaranje dijela javnog duga prestankom državnih jamstava koja se odnose na HAC i ARZ.

Međunarodni natječaj za izbor savjetnika za monetizaciju autocestovne infrastrukture objavljen je početkom rujna prošle godine, a izabrana je zajednica ponuditelja u kojoj su Erste Group Bank, Deloitte Savjetodavne usluge i Wolf Theiss Rechtsanwälte.

Cijeli proces monetizacije, tj. koncesioniranja hrvatskih autocesta trebao bi biti gotov do kraja 2013., odnosno početka 2014. godine.

Prema inicijalnim istraživanjima dobra cijena u postupku monetizacije javnog duga vezanog uz društva Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka Zagreb mora biti iznad 2,5 milijardi eura, a konačni cilj Vlade je između 2,7 i tri milijarde eura, rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić prilikom predstavljanja restrukturiranja HAC-a i ARZ-a.

U sljedećim godinama postoje obveze HAC-a i ARZ-a iz nekvalitetnih kredita, a dobije li država monetizacijom zadovoljavajući iznos novca, može refinancirati i smanjiti javni dug između 14 i 15 posto, procjene su Ministarstva.

Uspije li monetizacija, državi ostaje prihod od 60 lipa po litri goriva koji se može upotrijebiti za investicije, primjerice u željeznice i državne ceste.

Napisao

Preporučujemo

Poduzeća

U Vodotehnici sada možete odabrati artikle snižene od 25% pa sve do 70% bez obzira na način plaćanja.

Računovodstvo i financije

Završni račun je neizostavna stavka koju svaki poslodavac mora imati. Iz njega se vidi koliko je uspješno ili neuspješno poslovala određena tvrtka u navedenoj...

Financije

Od ulaska Hrvatske u EU, investicijsko je zlato u potpunosti oslobođeno svih poreza, tako da se pri kupnji ne plaća PDV, ali ni pri...

Komentari

Slavonija je jedinstvena destinacija, svima nama u regionalnim turističkim zajednicama jasno je da pojedinačno ne možemo postići puno, stoga je zajednički nastup jedini logičan...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.