Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Hrvatska ispala iz TOP 30 ulagačkih meka – snažan pad potrošnje i zasićenost tržišta

Hrvatska se više ne nalazi na ljestvici 30 najpoželjnijih odredišta za ulaganje u maloprodaju, pokazalo je globalno istraživanje konzultantske tvrtke A.T.Kearney o razvijenosti maloprodajnog sektora za 2010. godinu. Prema globalnom indeksu razvijenosti maloprodaje (GRDI) Hrvatska je prošle godine, kao 24. zemlja na ljestvici, bila privlačno odredište za ulaganje globalnih maloprodajnih lanaca, no smanjenje potrošnje i zasićenost tržišta utjecali su na razinu njene atraktivnosti. Prva na toj ljestvici je Kina, slijede Kuvajt, Indija, Saudijska Arabija, Brazil itd.

Hrvatska se više ne nalazi na ljestvici 30 najpoželjnijih odredišta za ulaganje u maloprodaju, pokazalo je globalno istraživanje konzultantske tvrtke A.T.Kearney o razvijenosti maloprodajnog sektora za 2010. godinu. Prema globalnom indeksu razvijenosti maloprodaje (GRDI) Hrvatska je prošle godine, kao 24. zemlja na ljestvici, bila privlačno odredište za ulaganje globalnih maloprodajnih lanaca, no smanjenje potrošnje i zasićenost tržišta utjecali su na razinu njene atraktivnosti. Prva na toj ljestvici je Kina, slijede Kuvajt, Indija, Saudijska Arabija, Brazil itd.

– Hrvatsko ispadanje s ljestvice top 30 zemalja odredišta za ulaganje u otvaranje novih trgovačkih centara i maloprodajnih lanaca rezultat je visoke koncentracije tržišta s jakim lokalnim igračem, visokog stupnja razvoja tržišta te iznimno snažnog pada potrošnje, – objašnjava Zlatko Bazianec, stariji konzultant u tvrtki A.T.Kearney.

Za razliku od drugih zemalja u regiji koje su ušle na listu 30 najpoželjnijih odredišta, među kojima su i Albanija, Makedonija i Bosna i Hercegovina, hrvatsko tržište se polako zatvara. Međunarodni lanci poput Spara, Kauflanda i Lidla su već ušli na naše tržište i ostvarili znatan rast te time onemogućili ulazak novih igrača.

S druge strane, napominje, potencijalni investitori čekaju ulazak Hrvatske u Europsku uniju zbog smanjenja ulaznih prepreka i jednostavnijeg procesa uspostavljanja poslovanja. –

Trgovački lanci fokusirani na zemlje s velikim potencijalom rasta

Rezultati istraživanja pokazuju jasno usmjeravanje investicija globalnih trgovačkih lanaca na zemlje u razvoju s velikim potencijalom rasta.

Dok se mnogi trgovački lanci fokusiraju samo na zemlje BRIK-a (Brazil, Rusija, Indija i Kina), istraživanje otkriva i zanimljive zemlje u Perzijskom zaljevu (Kuvajt, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati) te u Južnoj Americi (Brazil, Urugvaj, Čile, Peru).

Istraživanje koje provodi A.T. Kearney od 2002. olakšava trgovačkim lancima odrediti prioritetna tržišta za investiranje na temelju 25 različitih elemenata koje uključuju gospodarske i političke rizike, atraktivnost samog tržišta, razvijenost trgovačkih lanaca, razlike između rasta BDP-a i same trgovine i druge.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.