– Hrvatsko ispadanje s ljestvice top 30 zemalja odredišta za ulaganje u otvaranje novih trgovačkih centara i maloprodajnih lanaca rezultat je visoke koncentracije tržišta s jakim lokalnim igračem, visokog stupnja razvoja tržišta te iznimno snažnog pada potrošnje, – objašnjava Zlatko Bazianec, stariji konzultant u tvrtki A.T.Kearney.
Za razliku od drugih zemalja u regiji koje su ušle na listu 30 najpoželjnijih odredišta, među kojima su i Albanija, Makedonija i Bosna i Hercegovina, hrvatsko tržište se polako zatvara. Međunarodni lanci poput Spara, Kauflanda i Lidla su već ušli na naše tržište i ostvarili znatan rast te time onemogućili ulazak novih igrača.
S druge strane, napominje, potencijalni investitori čekaju ulazak Hrvatske u Europsku uniju zbog smanjenja ulaznih prepreka i jednostavnijeg procesa uspostavljanja poslovanja. –
Trgovački lanci fokusirani na zemlje s velikim potencijalom rasta
Rezultati istraživanja pokazuju jasno usmjeravanje investicija globalnih trgovačkih lanaca na zemlje u razvoju s velikim potencijalom rasta.
Dok se mnogi trgovački lanci fokusiraju samo na zemlje BRIK-a (Brazil, Rusija, Indija i Kina), istraživanje otkriva i zanimljive zemlje u Perzijskom zaljevu (Kuvajt, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati) te u Južnoj Americi (Brazil, Urugvaj, Čile, Peru).
Istraživanje koje provodi A.T. Kearney od 2002. olakšava trgovačkim lancima odrediti prioritetna tržišta za investiranje na temelju 25 različitih elemenata koje uključuju gospodarske i političke rizike, atraktivnost samog tržišta, razvijenost trgovačkih lanaca, razlike između rasta BDP-a i same trgovine i druge.