Grafičko-prerađivačka industrija stalno se mijenja, a nove tehnologije i rješenja potrebno je primjenjivati gotovo svakodnevno. Upravo je zbog toga ključno kontinuirano informiranje o novim modelima poslovanja, inovacijama i tehnologijama. Jedno od središnjih mjesta za to u euroazijskoj regiji je sajam ambalažne industrije Eurasia Packaging, koji se održava od 11. do 14. listopada u Istanbulu i na kojem sudjeluje i delegacija hrvatskih tvrtki uz zajedničku potporu HGK i organizatora sajma.
“Industrija tiska, ambalaže i etiketa prema svim pokazateljima u velikoj je prednosti u odnosu na ostale segmente grafičko-prerađivačke industrije, ali svi pokazatelji općenito u odnosu na prethodnu godinu su u porastu”, istaknula je samostalna savjetnica iz Sektora za industriju i održivi razvoj HGK Jagoda Divić.
Inače, ova industrija u Hrvatskoj okuplja više od tisuću tvrtki, s više od 10 tisuća zaposlenih. Poslovni prihodi za 2022. godinu iznose 1.371 milijuna eura, što je porast od 26,7 posto u usporedbi s godinom prije. Prihodi od prodaje u inozemstvu dosežu 532 milijuna eura, što je porast od 36,1 posto u usporedbi s 2021. godinom.
Izvor: HGK
Divić ističe da digitalno doba danas okreće grafičku industriju novim modelima poslovanja. “Radi se o kapitalno intenzivnoj industriji koja drži do visoke razine eko standarda i energetske samoodrživosti”, pojašnjava Divić.
U poslovnoj delegaciji tvrtki iz Udruženja HGK sudjeluju tvrtke Grafik net, Grafokor i Simpak usluge, a delegacija je na sajmu posjetila i izložbeni prostor AluflexPack Grupe.
Zamjenik predsjednika Udruženja grafičko-prerađivačke industrije HGK, Antonio Zadro iz tvrtke Grafik.Net, osvrnuo se na stanje na hrvatskom tržištu. Zadro pojašnjava da se EU fondovi koriste za financiranje energetske učinkovitosti, digitalne transformacije i zelenu tranziciju općenito. Logistički i nabavni tokovi se polako oporavljaju, a što se tiče radne snage, izazov i dalje postoji, a tvrtke radnike uvoze s Dalekog istoka.
“Grafičko-prerađivačka industrija je prateća industrija, što znači da ovisimo o trendovima u drugim djelatnostima. Primjerice, kartonska i fleksibilna ambalaža i etikete su i dalje u porastu. Na sajmu nam je cilj upoznati nove potencijalne dobavljače strojeva i materijala, koji su pozicionirani cjenovno između europskih i Dalekog istoka”, rekao je Zadro.
Izvor: HGK
Sajam Eurasia Packaging održava se po 28. put. Prošle je godine privukao ukupno više od 72 tisuće posjetitelja iz 122 zemlje. Najveći regionalni trgovinski događaj u industriji pakiranja omogućava lokalnim turskim i međunarodnim tvrtkama za pakiranje sastanke s kupcima. Kao učinkovita trgovačka platforma koja pokazuje snagu, inovativne sposobnosti i pristup održivosti industrije, sajam je ključna stavka u postizanju cilja turske ambalažne industrije da do 2030. dosegne veličinu od 50 milijardi dolara i izvoz od 20 milijardi dolara.