Hrvatski europarlamentarci pri samom vrhu po korištenju društvenih mreža

U 21. stoljeću Twitter predstavlja primarni interaktivni kanal političkih kandidata i njihovih birača za diskusiju tijekom predizbornih kampanja. Pred izbore za Europski parlament, Grayling  i social media monitoring agencija Observer istražili su kako zastupnici europskog parlamenta koriste Twitter i tko to radi najbolje. Ovo istraživanje, kao i analize, trendovi i zanimljivosti vezane za EU izbore mogu se pronaći na posebnoj mikro-stranici Graylinga www.TheEULobby.eu

Istraživanje je pokazalo da od ukupno 751 zastupnika u  europskom parlamentu, njih 496 koristi Twitter dok ih 520 koristi Facebook. Gotovo svi (90,91%) hrvatski zastupnici imaju profil na društvenim mrežama, što ih stavlja uz bok kolegama iz Austrije i Irske, dok  sami vrh ljestvice drže predstavnici  Malte i Slovenije, čiji su svi zastupnici prisutni na društvenim mrežama. Velika Britanija, Mađarska i Luksemburg zemlje su čiji europarlamentarci najmanje koriste društvene mreže za političko djelovanje.

Najveći broj pratitelja u europskom parlamentu ima poljski član Europske pučke stranke (Kršćanski demokrati) Jerzy Buzek s 370.000, njegova kolegica iz stranke Francuskinja Nadine Morano nalazi se na trećem mjestu s 200.000. Između njih smjestio se utjecajni Belgijanac Guy Verhofstadt s 350.000. Od hrvatskih europarlamentaraca najveći broj pratitelja imaju Tonino Picula (Progresivni savez socijalista i demokrata) sa 6344 i Ruža Tomašić (Europski konzervativci i reformisti) s 4651.

Za ključne identifikatore odabrani su doseg (reach) te interakcija korisnika (engagement). Prvi identifikator pokazuje koliko je pojedini političar dosegnuo osoba svojim objavama, dok drugi mnogo važniji, pokazuje kolika je angažiranost drugih osoba s političarem. Istraživanje je pokazalo kako je najutjecajniji političar Nigel Farage (Slobodna Europa i direktna demokracija) , slijede ga Julia Reda (Zeleni / Europski slobodni savez), Beatriz Becerra (Savez liberala i demokrata za Europu), Guy Verhofstadt (Savez liberala i demokrata za Europu) te Martin Sonneborn (nestranački član).

Generalna direktorica Graylinga za Jugoistočnu Europu, Nataša Trslić Štambak, osvrnula se na korištenje društvenih mreža u Europskom parlamentu: “Istraživanje je pokazalo da svatko tko želi biti europarlamentarac mora biti svjestan snage društvenih mreža, ali i znati koristiti dostupne alate kako bi se bolje povezao sa svojim biračima. Komunikacija o važnim pitanjima trebala bi biti dvosmjerna ulica u kojoj političari podjednako slušaju, koliko i pričaju.

Na mikro-stranici www.TheEULobby.eu se, osim ovog istraživanja mogu pronaći analize Public Affairs stručnjaka iz Graylinga te ključne informacije o predstojećim izborima kao i saznati više o predstojećim događajima i novostima vezanima za EU izbore. Ova je platforma razvijena kao odgovor na potrebe klijenata i partnera Graylinga te je zamišljena kao one-stop-shop na kojem se može doći do posljednjih trendova i dubinskih analiza EU izbora. Nova će online platforma kontinuirano biti osvježavana novim sadržajem i nakon EU izbora.

Podijeli

Odgovori

Top