Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Hrvatski građani ne vide izlazak iz gospodarske krize

Preko četiri petine naših građana (84%) i dalje je zabrinuto zbog krize za koju smatraju da će kod nas trajati još najmanje tri godine ili čak više od toga. Najviše ih pogađa ekonomska – gospodarska nestabilnost (oko dvije trećine) te stopa nezaposlenosti (gotovo polovinu).

Preko četiri petine naših građana (84%) i dalje je zabrinuto zbog krize za koju smatraju da će kod nas trajati još najmanje tri godine ili čak više od toga. Najviše ih pogađa ekonomska - gospodarska nestabilnost (oko dvije trećine) te stopa nezaposlenosti (gotovo polovinu).

Unatoč ljetu i još uvijek punim plažama, hrvatski građani polako zbrajaju koliko su potrošili sredstava (novaca) kako bi si priuštili još jedan nezaboravan godišnji odmor. I na koncu kad se sve zbroji i oduzme, usporedi visina izdataka i kvaliteta usluge, doista će to za mnoge biti nezaboravan godišnji odmor.

Zanimljivo, iako su mnogi hrvatski građani “preselili” na obalu, preko četiri petine naših građana (84%) i dalje je zabrinuto zbog  krize za koju smatraju da će kod nas trajati još najmanje tri godine ili čak više od toga. Najviše ih pogađa ekonomska – gospodarska nestabilnost (oko dvije trećine) te stopa nezaposlenosti (gotovo polovinu).

Istraživanje GfK pokazuje da svega 14% građana smatra da ćemo u narednih godinu dana izaći iz krize, 19% ocjenjuje da iz krize izlazimo unutar tri godine ali 65% ih navodi da će se kriza kod nas nastaviti i nakon tri godine. Takvih velikih pesimista je najviše u Slavoniji te Lici, Kordunu, Banovini – njih 71 posto, za razliku od Zagreba i okolice 48 posto, što je i najmanje.

Nevjerojatan, za mnoge i šokantan je podatak da oko 18% kućanstava ne osjeća posljedice krize, ako je vjerovati iskazima ukućana. Kod ostalih se posljedice najviše odnose na smanjene troškove za sve oblike razonode odnosno zabave (56%), zatim odmah dolazi odjeća i obuća (55%), niži troškovi prehrane i/ili osobne higijene (kod 31%). Tu utjecaj ima i smanjenje ili kašnjenje plaća što pogađa oko 28 % kućantava. Svako deseto kućanstvo ozbiljno pogađa otak na poslu jednog od člana, a u četiri posto kućanstava više ne mogu otplaćivati kredite.

Da pesimizam vlada među hrvatskim građanima može se iščitati iz podatka da se gotovo 50% građana boji kako će dalje rasti mogućnost gubitka posla ili će se još teže naći  posao, a 80%  građana se slaže s tvrdnjom da će nezaposlenost i dalje rasti.

No, ima i onih koji su zadovoljni financijskom situacijom. U tu kategoriju spada petina ispitanika, njih 20 posto. Nasuprot njima je vojska od 56 posto  izrazito nezadovoljnih financijama. Stoga ne čudi da će se  njih  69% manje zaduživati u slijedećih godinu dana (manje uzimati kredite, koristiti dozvoljeni minus po tekućem računu, koristiti kreditne kartice).

Pogled u budućnost, u slijedećih godinu dana, kazuje kako je područje koje najviše zabrinjava građane u Hrvatskoj ekonomska – gospodarska nestabilnost. To zabrinjava čak  63 posto ispitanika. Na drugom je mjestu gubitak posla, odnosno povećanje stope nezaposlenosti (47 posto), a samim time slijede smanjenje životnog standarda (38 posto), neefikasna vlada (28), inflacija, rast cijena (36), sektor javnog zdravstva (17),  kriminal  i korupcija (15), vanjski dug Hrvatske (9).

Zanimljivo, u ovakvom poretku stvari hrvatski građani su pokazali vrlo malo interesa ili zabrinutosti za probleme poput zagađenje okoliša,  kvalitete i politike obrazovanja,  građanske nemire, terorizam i sl. Te teme su gotovo nezanimljive ispitanicima, na dnu su liste a svaki od njih ima učešće od 7 ili manje postotaka.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.