Udio državnih potpora u BDP-u 2010. godini je s 2,59 % u prošloj porastao na 2,85 % stoji u izvješću Agencije za tržišno natjecanje.
Zanimljivo je i to što je iznos državne potpore po zaposlenom u godinu dana sa 6000 kuna skočio na 6.900 kuna, tako da danas hrvatski radnik godišnje za potpore daje znatno više od jedne prosječne plaće.
“Državne potpore u Hrvatskoj i dalje su visoke, pogotovo u usporedbi s državama EU koje su lani za potpore bez željezničkog prometa izdvojile 0,6 % BDP-a, a u 2011. se u Hrvatskoj ne očekuju nikakve bitne promjene”, rekla je Spevec koja procjenjuje da zbog strukture potpora nova Vlada nema znatnijeg prostora za njihovo rezanje u proračunu za iduću godinu.
[infopunkt 3761 2]
Najveći dio potpora isplaćuje se u obliku subvencija i državnih jamstava, a struktura potpore pokazuje da se najviše subvencioniraju promet i poljoprivreda, ribarstvo. Također i HRT (1.2 mlrd kuna) te Croatia Airlines, a manje se novčano stimulira zaštita okoliša, očuvanje energije i zapošljavanje.
[infopunkt 3761 3]
Na pitanje koliko je izvediva najava iz nove Vlade da će se dosadašnji proces privatizacije brodogradilišta poništiti i krenuti iznova jer Hrvatska je potpisivanjem Ugovora o pristupanju EU preuzela jasnu obvezu da brodogradilišta mora privatizirati do ulaska u EU sredinom 2013. godine.
„Ne znam kako bi bilo moguće ponovno pregovarati o brodogradilištima, kako je to najavio Slavko Linić, a ako se raspiše novi natječaj sadašnji programi restrukturiranja, koje je odobrio AZTN, više ne vrijede, pa bi se cijeli postupak trebao ponoviti“, istaknula je Spevec.
[infopunkt 3761 4]