Zbog krize povjerenja kod potrošača, veće racionalnosti prilikom kupovine očekujemo da će se uvjeti za trgovce ubuduće i dalje zaoštravati, kazao je na današnjoj konferenciji za novinare direktor Mercatora Žiga Debeljak.
Na slovenskom tržištu pad prihoda
Po podacima iz izvješća o poslovanju, Mercator je u prvom polugodištu u Sloveniji ostvario 839 milijuna eura prihoda od prodaje, što je za 3,1 posto manje nego u isto vrijeme lani.
Na inozemnim je tržištima realizirano 495,8 milijuna eura prihoda od prodaje što je 16 posto više nego u prvom polugodištu lani, a pretežit utjecaj na rast tih prihoda (11 postotnih bodova) imalo je preuzimanje trgovačke djelatnosti Getroa u Hrvatskoj, navodi se u izvješću Mercatora.
Preuzimanjem Getroa, kako se ističe, Mercator je povećao svoj tržišni udio na hrvatskom tržištu na 8-9 posto i tako postao drugi trgovac na tržištu Hrvatske.
Uz Getro, Mercator je u ovoj godini proveo i strateško povezivanje s crnogorskom tvrtkom Panto i tvrtkom Coka u Srbiji.
Cijene kruha ostaju iste do kraja godine
U prvom polugodištu investicije Mercatora su iznosile 45 milijuna eura, a ukupno je planom za ovu godinu za investicije namijenjeno 120 milijuna eura, izvijestili su čelnici Mercatora na konferenciji za novinare.
Najavili su također da se, unatoč višim cijenama pšenice, cijene kruha u trgovinama slovenskog trgovačkog lanca neće mijenjati do kraja ove godine.
– Cijene kruha nećemo mijenjati najmanje do kraja ove godine, – rekao je Debeljak.
Većina slovenskih pekara najavila je nedavno da zbog viših cijena pšenice očekuju povećanje cijena svojih proizvoda od 10 do 15 posto.