I bogataši koriste društvene mreže, ali namijenjene samo za elitu

I bogataši koriste društvene mreže, ali namijenjene samo za elitu

Sigurno svi povremeno čujete kako bogataši nemaju vremena za društvene mreže poput Facebooka ili Twittera jer su previše zauzeti zarađivanjem milijardi. Argument za takvu tvrdnju uvijek je isti – jeste li ikada vidjeli profil nekog milijardera na Facebooku? Niste. Ali to ne znači da mnogi od njih ne koriste društvene mreže.

Jedina razlika je u tome što je Facebook za ‘raju’, dok oni s najmanje šest nula na svojim računima imaju posebno mjesto u bespućima interneta. Naime, baš kao i u pravom životu, tako i na internetu postoje mjesta na koja ‘izlaze’ bogataši i mjesta na koja ‘izlaze’ svi ostali.

Facebook, Pinterest, Twitter ili Instagram zaista nisu mjesta gdje možete pronaći profile milijardera, koje ćete zato vrlo lako pronaći na Forbesovoj listi najbogatijih, a društvene mreže na kojima ih možete naći vama nisu dostupne.

A Small World, Square, Affluence te niz sličnih društvenih mreža rezervirane su isključivo za najbogatije i u posljednje vrijeme doživljavaju pravi procvat. To su mreže na kojima bogataška elita raspravlja o stvarima i razmjenjuje iskustva o onome o čemu prosječni građani čak ni ne razmišljaju.

Dok se vi na Facebooku tagirate sa svojim prijateljima u nekom kafiću, milijarderi se tagiraju s državnicima, slavnima i poznatima na privatnim, skupocjenim jahtama, privatnim rođendanskim tulumima kod Romana Abramoviča ili Beyonce, te razgovaraju o poslovnim projektima vrijednima po nekoliko desetaka milijuna dolara.

Članstvo po preporuci i milijunskom računu

Članarina za razliku od uobičajenih društvenih mreža nije besplatna, a mogućnost da se učlani neki ‘slijepi putnik’ iz običnog puka svedene su na minimum. Članstvo se uglavnom dobiva ili po preporuci postojećih i dobro provjerenih članova ili morate dokazati da na računu imate nekoliko milijuna dolara. Budući da je vrlo teško lažirati oba uvjeta, članovi društvenih mreža za elitu sigurni su da se nalaze među ljudima koji su baš poput njih.

Najpoznatija elitistička društvena mreža je A Small World, osnovana prije devet godina. Do nedavno je funkcionirala kao mreža na kojoj su utjecajni i bogati razmjenjivali iskustva, ali ovih je dana postala još ekskluzivnija. Članovi od sada zahvaljujući članstvu mogu kupovati raznu luksuznu robu, ali i usluge preko ove mreže, a kako je ponuda mreže proširena, tako se smanjuje broj njezinih članova. Naime, posebne ponude za kupovinu skupih stvari neće biti dostupne za sve članove, a oni koji nisu dovoljno dobri za takve ponude, neće više biti dio ovog ekskluzivnog okruženja. A Small World će zato ostati bez gomile članova i s 850 tisuća past će na 250 tisuća. Specifičnost ovog kluba je da članovi prilikom ulaska u društvo odabranih moraju vlasnicima predati listu kontakata koju imaju diljem svijeta. Od članova se, naravno, očekuje da imaju privatne brojeve najpoznatijih ljudi na svijetu.

Affluence ne naplaćuje članstvo, ali ako niste ‘teški’ minimum tri milijuna dolara ili ako godišnje ne zarađujete manje od 300 tisuća dolara, nema šanse da dobijete pristup mreži. Može vas eventualno spasiti poznanstvo s nekim starim članom mreže, ali mora ih biti barem pet koji jamče za vas da ste ‘dostojni’ ulaska u ovaj ekskluzivni krug ljudi. Samo za vašu informaciju, članovi Affluencea u prosjeku su ‘teški’ 35 milijuna dolara.

Square se razlikuje se po tome što uglavnom nudi odličnu ponudu skupocjenih stvari, koje si mogu priuštiti samo oni koji imaju zaista puno novca. Tu je i društvena mreža Island X, namijenjena samo onima koji stalno negdje putuju i time se žele pohvaliti cijelom svijetu. Gdje su bili, što su kupili, koliko su platili, koga su upoznali, koliko su potrošili… Uglavnom je važno napisati nešto što ih čini drukčijim od drugih i na neki način posebnima, barem prema kriterijima bogataša.

Mreža do koje ne možete ni doći

Praksa ekskluzivnog članstva na nekoj društvenoj mreži nije zaobišla ni Kinu, koja ima možda i najveću brojku novih i mladih milijunaša koji traže svoj mjesto na internetu. Oni čak ni ne skrivaju da im Facebook ili Renren, koji je kineska verzija Facebooka, ne odgovara zato što se tamo mogu naći i ljudi iz nižih socijalnih slojeva. Kineski bogataši imaju svoju društvenu mrežu P1.CN. Ova društvena mreža je otišla najdalje po načinu na koji dozvoljava novim članovima da se pridruže. Prvi je da vas preporuči pet članova, što je već viđeno na nekim sličnim mrežama, a drugi je prilično neobičan, možda čak i malo smiješan. Naime, vlasnici ove mreže imaju svoje fotografe koji hodaju po elitnim kvartovima Pekinga i fotografiraju mlade ljude koji izgledaju kao da su ‘puni k’o brod’. Ponekad je dovoljno da su samo odjeveni u skupu odjeću, da su zgodni i lijepi. Kada vlasnici vide fotografije, izaberu one koji im se najviše sviđaju i šalju im pristupni kod da se mogu priključiti na društvenu mrežu.

Ali to nije kraj. Čak i od najekskluzivnijih društvenih mreža postoji nešto još ekskluzivnije, ali je toliko ekskluzivno da se čak ne isplati ni guglati jer nećete dobiti link na tu društvenu mrežu. TopCom je privatna komunikacijska platforma za 200 najmoćnijih ljudi na svijetu. Osnovana je prošle godine na Svjetskom ekonomskom forumu u Davosu i njome se koriste isključivo sudionici tog foruma i to ne naravno svi. Možda će vam postati jasnije o kakvoj se društvenoj mreži radi ako podsjetimo da su među sudionicima bili Bill Gates, David Cameron, Bill Clinton, jordanska kraljica Rania, Dimitrij Medvedev, Angela Merkel, Al Gore, Tony Blair… Teško da možete zamisliti da je ovo ekipa koja će vam na Facebooku poslati zahtjev za prijateljstvo.

Podijeli

Odgovori

Top