Vrijednost posla je pet milijuna kuna, plus PDV, a vozila su namijenjena vatrogascima u Klinča Selu, Samoboru, Dugom Selu, Velikoj Gorici i Mariji Magdaleni. Zapravo, isporučitelj će biti tvrtka Flammifer jer je IM Metal u jeku afere promijenio ime, pa sada njihov naziv znači vatren.
Briga o radnicima
– Istraživali su nas i 2004. godine, bila je tu krim-policija i ništa nisu našli. A prije tri mjeseca inspektori Porezne uprave pročešljali su, po nalogu USKOK-a, poslovanje tvrtke. Otad pa do danas nikakav nalaz ni prijavu nismo dobili, kaže Krešimir Košec, direktor Flammifera. Da bismo imali crno na bijelo potvrdu kako je njihovo poslovanje u redu, u što Košec uvjerava, angažirat će neku inozemnu revizorsku kuću da taj posao za njih obavi.
– Da nam je afera naštetila, naštetila je. Nitko se ne brine za 52 radnika. Eto, izgubili smo i posao s Nijemcima vrijedan četiri milijuna eura. Razmišljamo da na kraju zatražimo odštetu od onih koji su sve to prouzročili – kazao nam je Košec.
Papiri o podmićivanju
O samoj istrazi u USKOK-u ništa ne žele govoriti. Poručuju tek da ona traje.
Afera Daimler otvorena je proljetos, kada je na Federalnom sudu u Washingtonu postignuta nagodba kojom se Daimler obvezao platiti 185 milijuna dolara. Tada su šefovi Daimlera priznali da su podmićivali državne dužnosnike u 22 zemlje, među kojima je i Hrvatska.
Nakon izbijanja afere upravo je naše državno odvjetništvo bilo prvo (a vjerojatno i jedino) koje je od Amerikanaca tražilo dokumentaciju o podmićivanju, da bi se rasplelo je li i tko primio mito za posao nabave vatrogasnih vozila, vrijedan 85 milijuna eura. U sedam godina isporučena su sva vozila iz tog programa, posljednje lanjskog prosinca.