Napravili ste analizu tržišta i otkrili da bi vaša ideja (proizvod) bila odlično prihvaćena, no nikad je niste realizirali jer vaš prijedlog nije najbolje “sjeo” vašem poslodavcu? Zvuči pooznato, ne? To ne čudi, jer kao markentigaši i/ili komunikatori češće smo otvoreni prema vani, tržištu, a rjeđe ili gotovo nikako prema unutra, matičnom poduzeću i poslodavcu zapostavljajući unutarnji marketing.
Zašto je to tako? Pa jednostavno zaboravljamo u razgovoru s poslodavcem da je naš osnovni zadatak – prodaja. I dok pri svakom kontaktu s poslovnim partnerima prodajemo svoj proizvod (i sebe!), u komunikaciji sa šefom mi govorimo a ne “prodajemo” priču. Drugim riječima, kad predlažemo neki projekt mi “samo” pričamo a ne tretiramo poslodavca kao bilo kojeg drugog poslovnog partnera kojeg želimo uvjeriti u dobrobit proizvoda kojeg (mu) želimo prodati.
Da biste unaprijedili unutarnji marketing, Profitiraj.hr vam uz pomoć LinkedIna predstavlja četiri načina uz koje ćete uvjeriti šefa da je vaša ideja ono najbolje što se može dogoditi poduzeću.
Kao prvo imajte na umu da je vaš pretpostavljeni “mozak” tvrtke, ne uho. Stoga, morate biti psiholog, otkriti kako funkcionira i tome se prilagoditi, povezati se s njim. Vi ste marketingaš, prodajte proizvod šefu! Prilagodite svoju ideju vrijednostima do kojih drži vaš šef.
Proizvod prodaje dobra priča. Trgovac koji ima dobru priču prodaje proizvod, nije bitna svrsishodnost proizvoda. Sva istraživanja pokazala su da izazivanje emocije kod kupca prodaje proizvod. Tako je isto i sa šefom – prodajte priču, činjenice ostavite po strani.
Uvijek je dobro imati saveznika u kući. Koga u tvrtki vaš šef smatra čovjekom od povjerenja? Možda ne bi bilo loše ideju povjeriti takvoj osobi koja bi onda sve ispričala šefu. Neka ta osoba odradi posao za vas…
Ne plivajte uzvodno jer ćete se umoriti i potonuti. Slično je i s tvrtkom u kojoj radite. Nemojte mijenjati poslovnu ili organizacijsku kulturu, još gore je mijenjati običaje. Jednostavno prilagodite svoje ideje tvrtki. Ne prodajite nešto što je strano ili neprihvatljivo za tvrtku. Radije ideju predstavite kao nešto što je izvrsno za vašu tvrtku. Jer bolje se prilagoditi postojećim vrijednostima nego ih pokušati mijenjati.