Industrija zabave i medija preslaguje se usred oporavka

Za steći potrošačke navike može biti potreban cijeli život – ali je dovoljno zatvaranje gospodarstva za izgubiti ih. Prema PwC-ovom istraživanju o sektoru zabave i medija Global Entertainment & Media Outlook 2020–2024, pandemija COVID-19 ubrzala je i intenzivirala promjene u ponašanju potrošača, ostvarujući digitalne promjene i pokrećući industrijske prekretnice koje inače ne bi bile postignute još puno godina.

Digitalizacija, jedna od glavnih sila koje oblikuju sve sektore, intenzivirana je socijalnim distanciranjem i ograničenjima mobilnosti. Kao rezultat toga, svijet zabave i medija (E&M) u 2020. godini postao je udaljeniji, virtualniji, protočniji, osobniji i, barem zasad, više fokusiran na dom nego što je to itko očekivao na početku godine.

Rast sektora naglo se smanjuje…

Pandemija koja je zahvatila svijet dovela je do zaustavljanja rasta globalne industrije zabave i medija.

Usred globalne recesije, u 2020. će doći do najoštrijeg pada globalnih prihoda od zabave i medija u 21-godišnjoj povijesti ovog istraživanja, s padom od 5,6 % u odnosu na 2019. – više od 120 milijardni američkih dolara u apsolutnom iznosu. U 2009. godini, zadnjoj godini u kojoj se smanjilo globalno gospodarstvo, ukupna globalna potrošnja na tržištu zabave i medija pala je za samo 3,0 %.

… ali dugoročno ostaje stabilan

Međutim, iako će se udarni valovi iz 2020. godine nastaviti širiti kroz globalno gospodarstvo, prognoza pokazuje da je temeljna putanja rasta industrije i dalje jaka. Posljednjih godina, kako su medijska iskustva sve više zauzimala središnju točku u našim životima, globalni rast industrije zabave i medija obično je nadmašivao BDP. Jednako tako, nakon izazova iz 2020., očekujemo da će industrija zabave i medija nastaviti rasti na isti način.

Projekcije pokazuju da će se 2021. godine potrošnja na zabavu i medije povećati za 6,4 %. Gledajući razdoblje od pet godina, od 2019. do 2024. godine, prognoziran je ukupni rast prihoda koji će se kretati po složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 2,8 %.

Prekretnice dolaze sve brže

Kako je slučaj u gospodarstvu u cjelini, trenutni problemi u industriji zabave i medija nisu ravnomjerno zastupljeni u cijeloj industriji. Najteže je u segmentima koje COVID-19 doslovno zatvara, poput događanja: glazba uživo, kino i sajmovi. Potrošnja na oglašavanje također će pasti za 13,4 %. U isto vrijeme, dugogodišnji prijelaz u novinama s tiska na digitalna izdanja, na primjer, ubrzao se za nekoliko godina, režući prihode novina od tiskanih izdanja.

Jedan od rezultata je da se segmenti industrije zabave i medija transformiraju mnogo ranije nego što se prvotno predviđalo. Uzmite kap primjer kino blagajnu i pretplate za video na zahtjev (SVOD). Još u 2015. prihodi od blagajna bili su tri puta veći od SVOD-a. U 2020. godini, SVOD prihodi nadmašit će prihode kino blagajni, a predviđa se nagli porast u sljedećih pet godina, kad bi u 2024. mogao postati više nego dvostruko veći od kino blagajni. Ili razmislite o količini podataka iskorištenim na pametnim telefonima u odnosu na fiksni širokopojasni pristup. Iako je u 2019. godini bio u maloj prednosti, pametni telefon sada se postavlja kao vodeći pojedinačni uređaj koji potrošači koriste kako bi globalno pristupili internetu.

Pojavljuju se pobjednici i gubitnici …

A kako se pomaci ubrzani COVID-19 razvijaju u različitim segmentima industrije? Kad ljudi ostanu kod kuće, videozapisi preneseni putem interneta (OTT) zabilježili su porast globalnih prihoda od 26,0 % u 2020. godini. I nastavit će snažno rasti u sljedećim godinama, gotovo se udvostručujući s 46,4 milijardni američkih dolara 2019. na 86,8 milijardi američkih dolara 2024.

Pokretanje Disney+ usluge streaminga krajem 2019. godine nije moglo biti bolje tempirano: predviđeno je između 60 i 90 milijuna pretplatnika do 2024. godine, a Disney+ dostigao je 60,5 milijuna početkom kolovoza 2020. S obzirom na porast streaminga, ne iznenađuje da je globalni podatkovni promet drugi aspekt koji je imao koristi od digitalnog ubrzanja koje je pokrenuo COVID-19, koji će skočiti za 33,8 % u 2020. godini, a više će se nego udvostručiti s 1,9 bilijardi megabajta (MB) 2019. godine na 4,9 bilijardi MB 2024. godine.

Na drugom kraju ljestvice su segmenti koji su najteže pogođeni. Budući da su mnoga kina zatvorena, a velike filmske premijere kasne, predviđamo veliki pad ukupnih prihoda od kina u ovoj godini za gotovo 66 %. A izgubljeno se vjerojatno neće vratiti; naša je prognoza da će u 2024. kino prihodi za 2024. biti ispod razine 2019. godine. Daljnji utjecaj povezan s COVID-om vidi se u naglom ubrzanju kontinuiranog globalnog pada novina i časopisa u 2020. godini, a ukupni prihodi opali su za više od 14 %, gdje najviše trpe časopisi. U skladu s tim, digitalno spašava situaciju: u 2023. godini, prekretnica za časopise bit će povećanje prihoda od digitalnog oglašavanja u odnosu na oglašavanje u tisku. Ostali važni sektori teško će ponovno postići rast koji su izgubili u 2019. Primjerice, očekuje se da se globalni sektor oglašavanja, koji će se 2020. smanjiti za 13,4 % na 559,5 milijardi američkih dolara, tek 2022. godine vratiti na razinu iz 2019.

… kako se ogromna industrija preslaguje

Ipak, možda se čini nelogično, ali neki su se „tradicionalni“ mediji održali unatoč učincima COVID-19 i digitalnog ubrzanja. Usred izvještaja o procvatu prodaje knjiga tijekom zaustavljanja, predviđa se da će ukupni globalni prihodi od knjiga i dalje biti na uzlaznoj putanji, povećavajući se između 2019. i 2024. za 1,4 % godišnje, a mogli bi dostići 64,7 milijardi američkih dolara. Značajno je da tehnologija igra važnu ulogu, potičući preuzimanje audio knjiga upotrebom pametnih telefona i pametnih zvučnika, omogućavajući potrošačima slušanje u pokretu.

Fizički događaji uživo još je jedan dugotrajan segment koji se želi prilagoditi stvarnosti ubrzanog digitalnog svijeta. Uz koncertne dvorane, izložbene centre i stadione, zatvorene veći dio godine, neki događaji uživo koriste digitalne platforme kako bi ostali povezani sa svojom publikom. U Ujedinjenom Kraljevstvu, Wireless Festival u Londonu udružio se sredinom 2020. godine s dobavljačem tehnološke opreme MelodyVR kako bi isporučili snimljene predstave u virtualnoj stvarnosti umjetnika poput Cardi B, Travisa Scotta i Migosa. Više od 130.000 ljudi iz 34 zemlje sudjelovalo je virtualnim putem.

Godina koja se izdvaja

Iako je 2020. godina bila izazovna za većinu sektora, kao i za mnoge segmente industrije zabave i medija, jasno je da potražnja potrošača za raznolikim i sve većim izborom medija koji se danas nude i dalje raste. Brojke prihoda u ovogodišnjem Outlooku odražavaju punu snagu gospodarskih kriza i digitalnog ubrzanja koji je pokrenuo COVID-19, ali je dugoročna prognoza za industriju zabave i medija kao cjeline ostala svijetla. U skladu s tim, također je jasno da će se, kako se normalnost polako vraća, postojati i pobjednici i gubitnici.

Werner Ballhaus, PwC-ov globalni voditelj usluga za industriju zabave i medija, komentira: „Jasno je da je COVID-19 ubrzao prijelaz potrošača na digitalnu potrošnju i pokrenuo temeljite promjene, i pozitivne i negativne, u mnogim oblicima medija. Ipak, podjednako je očigledno da temeljne prednosti i privlačnost industrije zabave i medija potrošačima ostaju snažne kao i uvijek. Iako će još uvijek biti izazova za tvrtke koje se bave zabavom i medijima kako se odmičemo dalje od pandemije, digitalna migracija koju je ona povukla također će stvoriti prilike u svim segmentima, a ne samo onima koji su do sada imali koristi od njenih utjecaja.“

Podijeli

Odgovori

Top