Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Informiramo li se o hrani prije nego odemo u prodavaonicu?

Osim što volimo pričati o kupnji, volimo se i informirati prije nego što kupujemo te je tako u Hrvatskoj jako puno tzv. webrooming kupaca koji inspiraciju i informacije traže online, ali kupuju u prodavaonici.

U Hrvatskoj volimo hranu, volimo pričati o njoj, a volimo pričati i o kupnji namirnica. Više od 50% potrošača nakon kupnje robe široke potrošnje razgovara s nekim o svom iskustvu, kupljenom proizvodu ili samom prodajnom objektu i njegovoj ponudi. Ovo su rezultati studije „The Retail Buying Studyᵗᵐ” (Studija o kupnji) koju je u Hrvatskoj za agenciju UM Zagreb proveo tim Polaris.

Osim što volimo pričati o kupnji, volimo se i informirati prije nego što kupujemo te je tako u Hrvatskoj jako puno tzv. webrooming kupaca koji inspiraciju i informacije traže online, ali kupuju u prodavaonici. Takvih je oko 60%, dok samo trećina kupaca informacije i inspiraciju traže na samom mjestu prodaje. Najmanje je onih koji su se prvo informirali, a onda i završili kupnju online – u Hrvatskoj je to 9%.

Web-stranice prodavaonica su mjesto gdje većina kupaca provjerava ponudu i cijene namirnica, a dodatan izvor informacija su i društvene mreže.

Iako pretražujemo online, veći utjecaj na potrošače kroz consumer journey i dalje imaju offline kanali. Glavni izvor informacija o ponudi u Hrvatskoj su katalozi u poštanskim sandučićima, a i televizija je visoko na listi.

Različiti kanali komunikacije imaju različit utjecaj na potrošače ovisno u kojem trenutku procesa kupnje su ih dosegnuli. U kategoriji namirnica većina kanala ima dominantan utjecaj u tjednu prije kupnje, dok neki svoj vrhunac postižu tek na sam dan kupnje.

Novi poslovni model

Osim utjecaja svakog pojedinačnog kanala na odluku o kupnji, studija otkriva i koje lance robe široke potrošnje kupci smatraju najinspirativnijima i koje bi htjeli imati u svojoj blizini odnosno koji su osvojili srca potrošača. Osvojiti srca potrošača je važno, ali nije lako, te je samo malom broju lanaca to i uspjelo. Studija u Velikoj Britaniji pokazala je kako veliki broj lanaca koji su zabilježili loše rezultate u ovoj dimenziji ima problema s profitom, padom prometa, pa čak i zatvaranjem prodavaonica.

Inspiracija nije jača strana prodavaonicama namirnica, a fokus na ponudu koja pruža kvalitetu za novac je bitan, ali očigledno ne i dovoljno inspirativan pristup. Prilagođavanje novom tipu kupaca koji se inspirira i informira online, a kupuje u prodavaonici je jedan potpuno novi poslovni model. Gdje i kada potrošaču plasirati poruku, koje online kanale koristiti, a pri tome ne zanemariti i offline kanale koji su na ovim prostorima još uvijek dominantni, kako kupnju učiniti lakšom i zanimljivijom – to su samo neka od pitanja na koje „The Retail Buying Studyᵗᵐ” daje odgovor.

Polaris, koji zajedno s medijskom agencijom UM Zagreb posluje u SEE regiji u okviru I&F Grupe, proveo je „The Retail Buying Studyᵗᵐ” istraživanje na tržištima Srbije i Hrvatske 2019. godine na uzorku od 2.400 ispitanika, a analizirane su kategorije namirnica, proizvoda za njegu i ljepotu i farmaceutskih proizvoda (OTC). Studija je dio većeg istraživanja o ponašanju i navikama potrošača prilikom kupnje različitih kategorija proizvoda i pokriva 13 tržišta širom Europe.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.