Kombinacija ove dvije ideje dovela je do neviđenog pobjedničkog pohoda. Milijunima, potom i milijardama dolara koje Google danas zarađuje, financira se ponuda novih usluga korisnicima. Bez obzira o čemu je riječ, sve funkcioniraju po iskušanoj formuli: zanimljiva usluga plus reklama.
Drugi kvartal 2010. godine – od reklama 4,5 milijarde dolara
Na primjer, usluga traženja na karti. Potreban je djelić sekunde da vam Google strelicom označi adresu i kuću koju tražite. Ali, to nije sve. Još nekoliko klikova i dobivate sve ono što je zanimljivo u uskom krugu oko te adrese. Dakle, reklamiranje na Googleu zanimljivo je i za ekonomiju.
Ova kompanija je vodeća u svijetu po ubiranju novca od reklama. Samo u drugom kvartalu ove godine obrnuto je 6,82 milijarde dolara, a 4,5 milijarde od te sume otpada na reklame. Burzovna vrijednost kompanije u međuvremenu je prešla 120 milijardi dolara.
Ne može im nitko ništa!
Zahvaljujući moćnim računarskim centrima širom svijeta ova tvrtka je postigla poziciju koju teško može ugroziti bilo koji drugi koncern. Tko to može na internet izbaciti program koji izgovorene riječi brzo pretvara u tipkani tekst, i to besplatno? Sve što radi, Google radi u smjeru „pokrivanja“ širokih masa korisnika, bilo da se radi o platformi za mobilne telefone Android ili o planovima o internet televiziji koji bi ove jeseni trebalo postati stvarnost u SAD.
Mnoge tvrtke pokušavaju naći svoje mjesto pored Googlea. Bez obzira na to što dobrih ideja ima, teško je na njima zaraditi. Usluga slanja kratkih poruka na platformi Twitter je primjer za to. Ideja je odlična, proizvod je uspješan, ali s ubiranjem novca ne ide baš najbolje. Tek prije nekoliko tjedana počelo se sa stvaranjem tehničkih pretpostavki za ubacivanje reklama na ovu platformu.
Vrijednost Facebooka – četvrtina Googleove vrijednosti
Društvena mreža Facebook može se pohvaliti kako širom svijeta ima 500 milijuna korisnika. Međutim, ovaj uspjeh do sada nije unovčen. Burzovna vrijednost Facebooka iznosi četvrtinu one koju ima Google, godišnji obrt „samo“ milijardu i pol dolara. Google toliko „okrene“ za mjesec dana.