S Jovanom Stojanovićem, direktorom Direct Media Srbija, razgovarao je Ekrem Dupanović za media-marketing.com.
Media Marketing: Kako vidite budućnost vašeg posla barem u naredne tri godine, u kom će se smjeru razvijati planiranje medija?
Jovan Stojanović: Brzina kojom se mediji i načini komunikacije mijenjaju sigurno će biti veliki izazov. Prilagoditi se tim promjenama i plasirati pravovremenu personaliziranu poruku s ciljem real time reakcije, bit će glavni ciljevi medijskog planiranja. Dva su pravca u kojima vidim kretanje medijskog planiranja: personalizacija i korištenje velikih baza podataka koji će dovesti do razvijanja “mašinskog” učenja s ciljem stvaranja integriranih kampanja. Interesantno i uzbudljivo vrijeme nas čeka: efektivna integracija i uzajamno djelovanje media intelligence zasnovanog na ljudskoj ekspertizi i analizama podataka.
Media Marketing: Mediji budućnosti?
Jovan Stojanović: U vrijeme kada razne chat aplikacije skoro zamjenjuju email, jasno je da se sve vrti oko digitalnih medija i toga kako pojednostaviti komunikaciju. Bježeći od desktop računala potpuno smo okrenuti mobilnim uređajima, dok opet paradoksalno želimo sadržaj gledati na sve većim formatima displeja, jer nam je podjednako važno i samo iskustvo, tj.kvaliteta konzumiranja.
U našoj regiji ne još, ali internet je već postao vodeća platforma za oglašavanje na ključnim tržištima u svijetu. U regiji je prošle godine imao prosječni reach od skoro 65% što je, poslije televizije, drugi najdominantniji medij, pa je njegova komercijalna budućnost i ovdje neupitna. Mislim da će oglašavanje na digitalu u regiji eksplodirati onog trenutka kada, uz nezaustavljiv trend rasta korisnika interneta, televizije budu korigirala svoju cjenovnu politiku. Televizija će ostati još izvjesno vrijeme dominantan medij, s tim da će platforme na kojima ćemo je gledati biti drugačije. Skoro sam čuo vrlo lijepo, i po mom mišljenju potpuno ispravno razmišljanje, kako će televizori umrijeti, ali ne i televizija.
Konzumenti medija polako postaju urednici sadržaja koji žele gledati i tu vidim šansu za gotovo sve medije, da se pokušaju nametnuti kroz digital kao vodeću platformu novog doba. Jer digital će polako postati sve – i televizija, OOH, radio, čak i print u određenom smislu. Nelinearnost i interakcija, koju digital po svojoj prirodi nudi, jeste nešto bez čega će biti nemoguće zamisliti bilo koji medij za pet i više godina.
Cijeli tekst možete pročitati OVDJE.