Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

ISO standardi, norme kvalitete i konkurentnosti

Pitanje kvalitete, koja je najuže vezana uz zadovoljstvo kupaca proizvodom, glavna je briga menadžmenta svake kompanije. A velik broj hrvatskih tvrtki još nema ISO certifikate! Ima ih samo 2.448 poduzeća u Lijepoj Našoj. Nažalost, neke ISO norme uvjet su bez kojega se ne može plasirati proizvod na tržište Europske unije pa postaje jasno koliki je to problem.

Pitanje kvalitete, koja je najuže vezana uz zadovoljstvo kupaca proizvodom, glavna je briga menadžmenta svake kompanije. A velik broj hrvatskih tvrtki još nema ISO certifikate! Ima ih samo 2.448 poduzeća u Lijepoj Našoj. Nažalost, neke ISO norme uvjet su bez kojega se ne može plasirati proizvod na tržište Europske unije pa postaje jasno koliki je to problem.

ISO (International Organization for Standardization) organizacija je koja je 1987. godine subjektivni pojam kvalitetnog proizvoda standardizirala. I tako počinje priča o ISO normama, koje su skup propisa, smjernica i zahtjeva koji definiraju kvalitetu potrebnu za dobivanje ISO certifikata.

Standardi su podijeljeni u tri skupine. Primarni standardi najvažnija su grupa standarda, vezani su uz internu kvalitetu (sustavi kvalitete u proizvodnji) i zadovoljstvo krajnjega korisnika proizvoda. Sekundarni standardi obično podrazumijevaju softver koji je potreban za ispunjavanje primarnih standarda kvalitete. Standardi potpore treća su skupina ISO standarda i odnose se na standarde koji osiguravaju preduvjete za uspješan razvoj.

Kako do ISO certifikata?

Ako menadžment želi uvesti ISO standarde u tvrtku, treba očekivati proces prilagodbe od tri od osam mjeseci, ovisno o veličini poduzeća i stanju u kojem se ono nalazi. Na tržištu postoje tvrtke zadužene za konzalting a nude usluge pripreme kompanija za akreditiranje. Nakon navedenog roka jamče vam uspješnu implementaciju standarda u poduzeće. U Hrvatskoj postoji trinaest akreditacijskih kuća koje izdaju ISO certifikate.

Pogled prema tržištu EU

Hrvatski političari vole termine poput „hrvatske izvozne ofenzive“ i slične kovanice koje dobro zvuče i imaju pozitivan prizvuk. Problem je pak činjenica da velik broj hrvatskih tvrtki još nema ISO certifikate! Ima ih samo 2.448 poduzeća u Lijepoj Našoj. Ako znamo da su neke ISO norme uvjet bez kojega se ne može plasirati proizvod na tržište EU, postaje jasno koliko su izjave političara suvišne.

Potrebno je povećati razinu kvalitete, a time i konkurentnost, i – što je jednako važno – verificirati tu razinu kvalitete. Na stranici www.kvaliteta.net naći ćete osnovne podatke koji će vas pripremiti za tržišnu utakmicu pod međunarodnom zastavom ISO standarda.

Napisao

Pročitajte još:

Novosti

Na Seafood Global Expo sajmu sudjeluje više od 1.500 izlagača iz 76 svjetskih zemalja, a hrvatski brand Panona Mare jedan je od tek 5...

Ekonomija

Izražen u eurima, hrvatski robni izvoz u prvih jedanaest mjeseci lani je iznosio 17,1 milijardu eura, što je na godišnjoj razini porast od 26,5...

Ekonomija

Izvoz hrvatskih proizvoda kroz SPAR prodajnu mrežu na inozemna trižišta u kontinuiranom je porastu te u prvih šest mjeseci iznosi 49 milijuna eura.

Ekonomija

Delegacija američkih kongresmena posjetila Juicy tvornicu u Kreševu u cilju jačanja gospodarske suradnje.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.