Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Turizam

Istraživanje o putovanjima LGBTQ+ putnika – samopouzdanja raste, ali uz dozu opreza

Iako su vidljivost, razumijevanje i prihvaćanje LGBTQ+ osoba puno bolji posljednjih godina, taj napredak ne možemo uzeti zdravo za gotovo.

S misijom da svima olakša istražiti svijet, bez obzira na to u koga su zaljubljeni ili kako se identificiraju, Booking.com-ovo najopsežnije istraživanje o LGBTQ+ putovanjima dosad ističe stalan napredak, ali i nedavne probleme ovih zajednica po pitanju putovanja. Unatoč sve većem priznanju opsega i raznolikosti LGBTQ+ iskustava u turističkoj branši, mnogi se putnici i danas suočavaju s ogromnim izazovima.

Uzevši u obzir polarizirajuće političke odluke u proteklih 12 mjeseci, osobna sigurnost nikada nije bila u većem fokusu, a 70% LGBTQ+ putnika iz Hrvatske izjavilo je da moraju uzeti u obzir svoju sigurnost i dobrobit kao LGBTQ+ osobe kada biraju odredište – značajno povećanje sa 50% zabilježenih prošle godine. To povećanje vrijedi i za interseksualne (90%), rodno fluidne (90%), transfeminine (89%) i transmaskuline (87%) putnike.

Ovo opsežno ispitivanje provedeno je među 11.555 LGBTQ+ putnika u 27 zemalja i teritorija diljem svijeta te pokazuje da su glavne vijesti u medijima – od problema oko nedavnih velikih svjetskih sportskih i glazbenih događaja do sponzorstava slavnih osoba i korporativnih sponzorstava – mnogima skrenule pozornost na diskriminirajuće zakone i stavove, što se odrazilo i na donošenje odluka o odmoru. 60% ispitanika iz Hrvatske priznaje da je kontroverza u vijestima oko stavova, diskriminacije i nasilja prema ljudima koji se identificiraju kao LGBTQ+ osobe imala velik utjecaj na njihov izbor odredišta, a među njima su, prema vlastitim navodima, najoprezniji LGBTQ+ putnici iz Australije (84%), Hong Konga (82%) i SAD-a (79 %).

Regresivna revolucija

Gotovo dvije trećine (60%) putnika iz Hrvatske kaže da njima neka odredišta uopće ne dolaze u obzir, a taj se postotak penje na 74% za transrodne putnike koji se navodno suočavaju s nerazmjerno višom stopom diskriminacije i nasilja diljem svijeta. Čak i nakon rezerviranja putovanja, LGBTQ+ putnici ostaju na oprezu: 41% njih otkazalo je putovanje u prošloj godini nakon što su vidjeli da odabrano odredište ne podržava one koji se identificiraju kao LGBTQ+, a taj broj značajno raste do 63% kad je riječ o transrodnim osobama.

Diskriminacija ostaje glavna briga tijekom cijelog iskustva putovanja: 38% ispitanika doživjela je diskriminaciju tijekom putovanja, a taj je broj još i veći za transfeminine (86%) i transmaskuline (83%) putnike. Od svih LGBTQ+ putnika:

  • 17% otkriva da je bilo podvrgnuto stereotipizaciji, a taj se broj penje na 51% za rodno fluidne ili rodno queer putnike 
  • 12% putnika iz Hrvatske kaže da su drugi putnici buljili u njih, ismijavali ih ili ih vrijeđali Ovo je najizraženije među panseksualnim putnicima (26%) i lezbijkama (23%)
  • Sličan broj ispitanika 10% kaže da su se suočili s istim ponašanjem, ali od strane lokalnog stanovništva na odredištu. Taj je postotak i viši za lezbijke (23%) te za queer i panseksualne putnike (22%)
  • Dok 7% izjavljuje da im je lokalna policija prijetila ili ih je zastrašivala, taj se broj penje na gotovo jednu trećinu (32%) za interspolne putnike i gotovo jednu četvrtinu (24%) za transrodne putnike

Iako putovanje može pružiti osjećaj slobode i samoizražavanja, značajan udio LGBTQ+ osoba i dalje se osjeća sputano. Gotovo trećina (28%) smatra da trebaju promijeniti svoje ponašanje kako bi izbjegli osuđivanje ili neugodne interakcije s drugima (u odnosu na 12% u 2022.), dok je 16% osjetilo da trebaju promijeniti svoj izgled kako bi izbjegli isto (što je povećanje u odnosu na 11% u 2022.). To najviše pogađa mlađe generacije: 35% LGBTQ+ putnika generacije Z osjeća da trebaju promijeniti svoje ponašanje i 23% osjeća potrebu da promijene svoj izgled.

Čak i kad putuju na odredišta u kojima, prema njihovom mišljenju, postoji odgovarajuće zakonodavstvo za zaštitu njihovih prava, dio LGBTQ+ putnika i dalje se osjeća nelagodno tijekom cijelog putovanja – posebno u odnosu na odredišta s nedovoljno odgovarajućim zakonodavstvom.

Recimo:

 LGBTQ+ putnici koji se osjećaju nelagodno na destinacijama s odgovarajućim zakonodavstvom:LGBTQ+ putnici koji se osjećaju nelagodno na destinacijama s neodgovarajućim zakonodavstvom:
Prilikom prolaska kroz sigurnosnu provjeru u zračnoj luci17%30%
Prilikom zaustavljanja taksija17%27%
Dok jedu izvan hotela u kojem odsjedaju10%27%
Prilikom predočavanja osobnih isprava za događaje23%34%
Tijekom kasnih večernjih izlazaka15%30%
Tijekom obilazaka u pratnji vodiča s grupama drugih turista17%20%


Pretvaranje opreza u samopouzdanje

Dok zabrinutost za osobnu sigurnost ima ključni utjecaj na odabir odredišta za LGBTQ+ zajednice općenito (38%), druge važne motivacije za putovanje igraju vrlo snažnu ulogu, a prekrasan prirodni krajolik (57%), ukusna domaća kuhinja (46%) i izvrsne plaže (50%) među glavnim su elementima koji najviše utječu na odabir odredišta.

Unatoč značajnim izazovima koji su i dalje prisutni u mnogim odredištima, 61% smatra da ih to što su LGBTQ+ osobe zapravo čini samopouzdanijim putnicima (porast sa 51% u 2022.), što je od svih ispitanika s različitim LGBTQ+ rodnim identitetima najizraženije u skupinama transfemininih (83%) i transmaskulinih (81%) putnika. Pravo je osvježenje čuti i da po pitanju iskustava tijekom odmora, 80% LGBTQ+ putnika iz Hrvatske osjeća kako mogu sudjelovati u svim aktivnostima u kojima požele. Većina LGBTQ+ putnika (51%) vjerojatnije će tražiti atrakcije i aktivnosti prilagođene osobama koje se identificiraju kao LGBTQ+. Na primjer, Booking.com ima niz aktivnosti namijenjenih LGBTQ+ osobama koje su dostupne putnicima diljem svijeta, od šetnji u pratnji vodiča živahnim ulicama četvrti Marais u Parizu te Asakusa i 2-Chome u Tokiju do informativnog obilaska u New Yorku koji otkriva kako su LGBTQ+ zajednice pomogle oblikovati četvrt Chelsea u naprednu urbanu četvrt kakva je danas. 

Brazil, Pernambuco State, Recife, South America, City

Pozitivna iskustva s putovanja također su puno češća i, bez sumnje, povećavaju povjerenje LGBTQ+ zajednica. 74% LGBTQ+ putnika iz Hrvatske kažu da su iskusili neki oblik pozitivne interakcije, a naročito kada su u pitanju interakcije s osobljem u smještajnim objektima:

  • 34% imalo je prijateljsku i informativnu korespondenciju s osobljem u smještajnom objektu prije dolaska (porast s 33% u 2022.)
  • 50% putnika kaže da su imali sjajne prve dojmove po dolasku, poput pića dobrodošlice i ljubaznog osoblja (porast s 37% u 2022.)

Aktivno savezništvo u turističkoj branši

Turistička branša očito igra ulogu u mijenjanju stavova i percepcija. Gotovo četiri petine (64%) LGBTQ+ putnika osjeća se ugodnije na putovanjima zbog povećane inkluzivnosti u turističkoj branši, a postotak je i viši (87%) za rodno fluidne ili rodno queer putnike. Štoviše, 74% LGBTQ+ putnika aktivno uživa u iskustvu rezerviranja putovanja – samo 5% manje nego što je zabilježeno u Booking.com-ovu istraživanju trendova u svijetu putovanja koje je uključivalo sve putnike.**

Ipak, istraživanje pokazuje da još puno toga treba učiniti kako bi se zadovoljile potrebe LGBTQ+ putnika. Dok su upute i informacije o lokalnom području pri prijavi uobičajene (29%), ponuda uputa namijenjenih naročito LGBTQ+ osobama puno je slabija, uz samo 9% LGBTQ+ osoba koje je imalo takvo iskustvo. 25% želi primati informacije o LGBTQ+ statusu lokacije, kao što su lokalni zakoni, vjerski osjećaji i savjeti o tome kamo otići da bi bili sigurni, što značajno raste na 51% za putnike koji se identificiraju kao transrodni* i rodno fluidni ili rodno queer.

Postoji jasna potreba da se turističke agencije pokažu kao saveznici te uvedu pravila koja su uključiva i srdačna prema LGBTQ+ putnicima:

  • 52% LGBTQ+ putnika istraži turističke tvrtke i iskustva prije putovanja kako bi ustanovili kakvu ulogu imaju u pružanju podrške ljudima koji se identificiraju kao LGBTQ+
  • 53% LGBTQ+ putnika kaže da je vjerojatnije da će rezervirati putovanja i iskustva kod tvrtki koje su u vlasništvu LGBTQ+ osoba nego kod onih koje nisu (u usporedbi s 42% 2022.), a vjerojatnost je još i veća među queer (73%) i panseksualnim (71%) putnicima
  • 58% LGBTQ+ putnika slaže se da je vjerojatnije da će dati prednost aviokompanijama i robnim markama čija su pravila inkluzivna (npr. rodno neutralne uniforme), što se penje na 86% za transmaskuline i 83% za transfeminine putnike

Otkako je pokrenut 2021., Booking.com-ov program Travel Proud pruža besplatnu obuku u području uključivosti u ugostiteljskoj branši za osoblje smještajnih objekata kako bi im pomogao da bolje razumiju specifične izazove s kojima se suočavaju LGBTQ+ putnici, kao i što mogu učiniti da se svi gosti osjećaju više dobrodošlo, bez obzira na to odakle dolaze, u koga su zaljubljeni ili kako se identificiraju. Obuka je sada dostupna na engleskom, talijanskom, francuskom, španjolskom, brazilskom portugalskom, a uskoro i na njemačkom, s treninzima dostupnima na svim navedenim jezicima barem jednom tjedno. Trenutačno postoji više od 24.000 certificiranih objekata diljem svijeta na Booking.com-u, koji nude boravak u sklopu programa Travel Proud u 118 zemalja i teritorija te u više od 7030 gradova.

U svijetu sve većih proturječja i nestabilnosti, ne čudi da su LGBTQ+ putnici današnjice istovremeno oprezniji i samouvjereniji”, kaže Arjan Dijk, direktor marketinga i viši potpredsjednik Booking.com-a. „Razumijem samopouzdanje koje proizlazi iz odrastanja i učenja kako se snaći u svijetu kao homoseksualac, kao i dodatno razmišljanje te brigu o sigurnosti i dobrobiti s kojima se, kao što se vidi iz ovog istraživanja, LGBTQ+ putnici i dalje bore. Mi u Booking.com-u vjerujemo da bi svatko trebao moći istražiti svijet onakav kakav jest, bez iznimke. Iako su vidljivost, razumijevanje i prihvaćanje LGBTQ+ osoba puno bolji posljednjih godina, taj napredak ne možemo uzeti zdravo za gotovo. Turistička branša trebala bi težiti tomu da bude predvodnik u uključivosti i promicati okruženje u kojem svatko može rasti i napredovati, bilo da istražuje bliže domu ili putuje na drugi kraj svijeta.”


Pročitajte još:

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Ekonomija

U posljednje četiri godine Hrvatska je sagradila 83,72 kilometra novih cesta, što je ključno za unapređenje logističke infrastrukture.

Ekonomija

Rast cijena u posljednjih nekoliko godina doveo je do toga da su raspoloživi kućni budžeti građana pod sve većim udarom.

Edukacija

Poslodavci se najviše boje toga da ćete otići jednom kada pronađete posao koji više odgovara vašim kvalifikacijama.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.