U sezonske poslove ubrajaju se brojna deficitarna zanimanja zbog čega poslodavci i ove godine rano kreću u potragu za kandidatima. Iz tog razloga MojPosao organizira virtualni Sajam poslova u turizmu koji će omogućiti poslodavcima i tražiteljima (sezonskog) posla direktnu komunikaciju i bržu realizaciju zapošljavanja.
A koliko potencijalne kandidate uopće zanima rad u turističkom sektoru, MojPosao istražio je u anketi provedenoj na više od 1200 ispitanika.
Najviše ispitanika (27%) posao u turizmu vidi kao dobru priliku za dodatnu zaradu.
„Djelomično sam financirao studij radom na četiri ljetne sezone, a sad se po završetku studija vraćam i na petu sezonu da financiram odlazak iz Hrvatske“, kaže jedan od ispitanika.
Kao dobru priliku za trajno zapošljavanje, posao u turizmu vidi 26% ispitanika, pogotovo oni koji su odabrali ovu vrstu studija.
„Turizam je budućnost, samim time i prilika za dugoročno zapošljavanje i napredovanje“, smatra jedan od ispitanika, a drugi dodaje kako je ‘kontinuitet u radu važan za dobro obavljanje posla‘.
Ipak, jednak broj ispitanika (26%) posao u turizmu vidi kao zadnju opciju, ako ne pronađu drugi posao.
„Za sezonski rad bitna je fizička spremnost, ali i mentalna. Iscrpljuju te do krajnjih granica, bez slobodnog dana za, kada se na kraju sve zbroji, smiješnu satnicu od 17 do 19 kuna“, komentira jedan od ispitanika.
Posao u turizmu ne zanima 21% ispitanika.
‘Radno vrijeme non stop, upitna isplata dogovorene plaće, nemogućnost ili neadekvatan smještaj‘ samo su neki od razloga zbog kojeg jednog ispitanika ne zanima posao u turizmu.