Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Ivan Ljubičić: Regija puno više ulaže u razvoj TV i filmske industrije

Događanje posvećeno TV industriji, New Europe Market Zagreb (NEM Zagreb) prvi puta će se održati u Zagrebu u Esplanade Zagreb Hotelu od 11. do 13. prosinca 2019. godine.

Događanje posvećeno TV industriji, New Europe Market Zagreb (NEM Zagreb) prvi puta će se održati u Zagrebu u Esplanade Zagreb Hotelu od 11. do 13. prosinca 2019. godine. Za razliku od već poznatog NEM-a Dubrovnik, najvećeg TV marketa u CEE regiji koji tematski pokriva cijelu TV industriju, NEM Zagreb će se tijekom tri dana bogatog programa fokusirati na kreiranje TV i filmskih sadržaja.

Na naša pitanja je odgovorio Ivan Ljubičić, Managing Director tvrtke Mediavision koja stoji iza organizacije NEM-a Dubrovnik i, po prvi put, NEM-a Zagreb.

Što je New Europe Market i koji su ciljevi projekta?

New Europe Market, skraćeno nazvan NEM, godišnji je B2B event usmjeren na razvoj TV industrije u Hrvatskoj i CEE regiji. Cilj je okupljanje profesionalaca iz industrije i pružanje platforme koja će okupiti regiju, Europu i svijet.

NEM „pod isti krov“ dovodi audiovizualnu industriju, Pay TV kanale, FTA kanale, streaming servise, telekom operatore te pružatelje raznih televizijskih usluga. Svi su u potrazi za novim poslovnim prilikama, edukacijom i upoznavanjem pa je NEM postao market koji je centralno mjesto za sklapanje poslova i razmjenu ideja i iskustava iz cijelog svijeta.

Zašto baš Dubrovnik kao lokacija događanja?

Više je razloga zašto smo odabrali baš Dubrovnik. Slobodno možemo reći da se radi o najpoznatijem hrvatskom gradu i brendu koji je uvelike doprinio razvoju hrvatskog turizma i prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu. Kada razgovarate sa strancima koji još nisu bili na NEM-u, Dubrovnik je grad kojeg odmah prepoznaju te, uz par dodatnih informacija, odmah dobivaju predodžbu o profilu eventa. Kako i sami kažemo, NEM je zaista „TV market with a view“. Naravno, Dubrovnik je odlično povezan s ostatkom Europe.

Ivan Ljubičić, Mediavision

Zašto ste odlučili organizirati još jedan NEM u Zagrebu? Nismo li mi premalo tržište za nešto toga tipa?

Bez kreativaca i njihovih ideja, TV industrija je u problemu, ponuda i potražnja za originalnim sadržajem svakako je u porastu. I dok je u Dubrovniku fokus na kompletnu TV industriju, u Zagrebu se želimo posvetiti produkciji i kreativnoj strani industrije i ugostiti producente, redatelje, scenariste, glumce, sve koji djeluju iza kamera i naravno one koji kupuju sadržaj. Zapravo, sve one koji žele dati svoj doprinos TV industriji – kako u Hrvatskoj i regiji, tako i Europi i svijetu.

Veličina tržišta zapravo nije presudna ako gledamo van granica Hrvatske – važne su ideje, strast za ovom industrijom i proaktivnost. CEE regija je prepuna ideja iona mora biti naš fokus i fokus svih koji se bavi stvaranjem sadržaja za TV industriju. Nažalost, kreativci često nemaju priliku ni znanja doći do „velikih igrača“, a NEM Zagreb im upravo to omogućava dovodeći ljude koji će znati prepoznati njihov rad i plasirati ga na tržište. Zadnjih 7 godina koliko organiziramo NEM u Dubrovniku, uz ovogodišnju ekstenziju u Zagrebu, bili smo i ostali jedan od najrelevantnijih marketa u Europi.

Kakvi poslovi su se sklopili na NEM-u?

NEM Zagreb smo zamislili kao centralno mjesto u ovom dijelu Europe za sklapanje poslova i sretni smo što smo upravo to i ostvarili. Svake godine se sklapaju zanimljivi poslovi. Primjerice, globalni potencijal serije Novine, producenata Nebojše Tarabe i Miodraga Sile, prepoznat je upravo na NEM-u. Izraelska produkcijska kuća Keshet International kupila je prava na globalnu distribuciju, a danas su Novine prva hrvatska serija na Netflixu.

Dobar primjer je i SF serija Humans, nastala na temelju popularne skandinavske serije Real Humans. Producent Lars Lundström je na NEM-u upoznao management tvrtke AMC Netowrks International koji je otkupio format i razvio britansku inačicu. Svake godine dobivamo fascinantnu povratnu informaciju posjetitelja koja nas motivira za daljnje planove i organizaciju evenata.

Koje poznate TV i filmske zvijezde ste doveli na NEM?

Ovog ljeta podigli smo prašinu dolaskom Gabrielle Union, Jessice Albe i Alana Cumminga što su popratili svi regionalni mediji. Naši gosti su bili i američki glumci Tim Daly i Michael Weatherly. No, naše najveće zvijezde su ključni decision makeri TV industrije. Neke od produkcijskih kuća s kojima smo surađivali i ugostili u Dubrovniku su BBC Studios, ITV Sudios Global Entertainment, Sony Pictures Televison, Global Agency, Fremantle, yes Studios, Viacom International Studios, CBS Studios International, Warner Bros., ZDF, BETA Film, HRT…

Prošle godine ste u Dubrovnik doveli Jessicu Albu i Gabrielle Union – kako ste to uspjeli?

Dugogodišnji predan rad i ambicija uspjeli su izazvati sreću. Kao i uvijek, upornost se pokazala ključnom. Ponosni smo što možemo reći da je Sony Pictures Television od samog početka NEM-a jedan od naših regularnih posjetitelja. Vjerujemo da će se velika suradnja nastaviti i tijekom nadolazećih godina.

Kako događaj poput NEM-a može utjecati na hrvatsku ekonomiju i gospodarstvo?

CEE regija je svima zanimljiva i tek se otvara svijetu. Taj trenutak treba iskoristiti i istaknuti upravo Hrvatsku kao idealnu zemlju za snimanje više vrsta sadržaja. Naša raznolika podneblja jedinstvena su u svijetu, a nalaze se na relativno maloj površini i kraćim udaljenostima od onih u, primjerice, Americi. U Hrvatskoj se može snimiti gotovo bilo što.

Jedan od ciljeva projekta je dovođenje ključnih produkcijskih kuća u Hrvatsku i prezentacija upravo svih raznolikih mogućnosti za koje možda nisu ni svjesni da postoje. Dogovaranjem takvih poslova direktno se razvija hrvatska TV i filmska industrija, šire se mogućnosti izvoza, otvaraju se nova radna mjesta, a turizam dobiva dodatan vjetar u leđa – dolazimo do nove, šire publike i promoviramo Hrvatsku na globalnoj razini.

Kako komentirate filmsku i TV industriju u Hrvatskoj? Kakva je situacija u regiji i kako biste ocijenili neke od regionalnih projekata?

Filmska i TV industrija u Hrvatskoj se razvijaju u skladu s mogućnostima. Prate se zahtjevi publike i prema njihovim interesima se producira originalan sadržaj. Jedan od projekata u kojemu sudjeluje Mediavision, tvrtke koja stoji iza organizacije NEM-a, je i Pickbox NOW – prvi hrvatski streaming servis koji je,  osim  u Hrvatskoj, dostupan i u Srbiji, Crnoj Gori, Sloveniji i Sj. Makedoniji. Razvoj takvog projekta pokazatelj je da Hrvatska drži korak sa svjetskim trendovima. Naime, Pickbox je predstavljen prije 5 godina, dok slični, globalno popularni, servisi nisu bili ni blizu regiji.

Stanje u regiji je sve bolje – regija puno više ulaže u razvoj TV i filmske industrije što svakako pozdravljamo i veselimo se vidjeti kakvim projektima će obogatiti domaće, potencijalno i strane ekrane.

NEM-om pokušavamo dovesti cijelu industriju na veću razinu – napraviti pozitivne promjene, unaprijediti industriju, ujediniti regiju i pružiti priliku onima koji svoje projekte vide van granica svoje države ili regije.

Streaming servisi dobivaju sve veći zamah. Kako Hrvatska stoji po tom pitanju u usporedbi sa Zapadnim zemljama?

Hrvatska je još uvijek u fazi edukacije po tom pitanju. I dok jedan dio publike uživa u kulturi gledanja televizije, drugi se okreće streaming servisima kako bi lakše upravljali vremenom i konzumirali točno onaj sadržaj kojeg žele i u količini kojeg žele. U svakom slučaju, kvalitetnog  sadržaja ima sve više.

Svi servisi, odnosno sadržaji, dostupni su legalnim putem, no jedan od većih problema je i dalje piratstvo. Postoje veliki napori da se ilegalnim sadržajima stane na kraj, pomaci su vidljivi. No, sve kreće od odgoja i edukacije o tom području. Riječ je o ogromnoj industriji, no i dalje velik broj ljudi ne razumije zašto se nešto ne bi smjelo „skidati“, čak i oni koji neposredno rade u TV i filmskoj industriji.

Ukratko, Hrvatska ne zaostaje u ponudi streaming servisa ako poznajete strane jezike. Svakako bi ponuda bila kompletna kada bi svi servisi imali dostupne titlove na hrvatskom jeziku. Za sada, HBO i Pickbox NOW jedini lokaliziraju sav svoj sadržaj u ponudi što ih čini pristupačnijima prosječnom korisniku.

NEM Zagreb održat će se u hotelu Esplanade Hotel Zagreb, od 11. do 13. prosinca 2019. godine.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.