U očekivanju da bi srpanjski rezultati fizičkog turističkog prometa (dolasci, noćenja) mogli umanjiti ili možda i izbrisati minuse iz prvih šest mjeseci i lipnja ove godine, ministar ističe da bi se to moglo vidjeti i u prihodima.
U vezi financijskih rezultata mišljenja su za ovu sezonu, kako kaže s obzirom na ono što čuje s terena, različita i kreću se od onog da će srpanj biti financijski bolji, do onog da će biti jednak kao lanjski. Ima i onih koji govore da će biti lošiji, što sveukupno, smatra Bajs, pokazuje da je tamo gdje se više uložilo truda i ponudili dodatni sadržaji sezona isplativija i obrnuto.
Rutinski rad u ovoj sezoni nije dovoljan
Pokazuje se i da se u ovoj zahtjevnoj sezoni ne može raditi rutinski, da se treba dosta potruditi te ponudu iz dana u dan prilagođavati i tržištu i samim turistima koji su već u Hrvatskoj. To u samom sektoru turizma gotovo svi i čine, zaposleni u hotelima, agencijama, kampovima i drugim turističkim tvrtkama rade koliko mogu, ali na isti bi se način trebali ponašati i svi drugi u odredištima, od banaka, trgovina, kulturnih objekata i ostalih, smatra Bajs.
Ugrubo procjenjuje i da se gotovo polovica turističke potrošnje ostvaruje u samoj destinaciji, izvan pansiona, te stoga i drži da je ta potrošnja ove godine ključna za ukupnost turističkih prihoda.
Već smo ranije ove godine, kaže, upozoravali da je lanjski turistički financijski minus, u odnosu na godinu prije, dobrim dijelom uzrokovan manjom izvanpansionskom potrošnjom, te da na taj segment treba obratiti dosta pažnje.
Turisti su u Hrvatsku stigli, a uz osnovnu ponudu smještaja treba im ponuditi više sadržaja i usluga i turisti će trošiti više, poručuju ministar Bajs.
