Kada sve postaje digitalno, što ostaviti samo u opipljivom svijetu?

Digitalizacija iskače s naslovnica, o njoj se pišu nebrojeni članci i raspravlja u Saboru. Ponekad imamo osjećaj da nas pritišće sa svih strana, uz gomilu većini teško razumljivih engleskih izraza. Taj pritisak mnoge može odvratiti od korištenja online alata i različitih programa koji bi im doista uštedjeli vrijeme. Kako stoga napraviti ravnotežu između korištenja tehnologije i odricanja od svijeta računala i mreža?

Kraj godine idealno je razdoblje za evaluaciju rezultata i planiranje novih aktivnosti. Iz iskustva mogu preporučiti sljedeće:

Isprobajte aplikacije i platforme koje vam štede vrijeme, a ne oduzimaju ga

Vrijeme učenja i prilagodbe može se očekivati kod početka rada na bilo kojem novom sustavu. Ako vas već i ta ideja odbija od isprobavanja neke nove tehnologije, pokušajte pronaći članke i recenzije postojećih korisnika. To je najbrži put do stjecanja slike o tome jesu li koristi veće od truda koje ćete uložiti u savladavanje novih procesa.

Također, dosta je važno da su odabrani programi intuitivni  i na hrvatskom jeziku ili onom kojim se koristi većina zaposlenika, kako bi bilo što manje nedoumica zbog jezične barijere ili nelogičnih, ponavljajućih koraka.

Na nekim uređajima možete pratiti koliko vremena trošite u pojedinoj aplikaciji, što je vrlo dobar orijentir za potrebne rezove:

  • koristite ili Viber ili Whatsapp – ako s klijentima komunicirate u obje aplikacije (ili nekoj trećoj), lako je previdjeti informacije i izgubiti se u moru poruka; ako vaš uređaj pokazuje koliko ste obavijesti dobili u svakoj, izaberite ostaviti onu kroz koju češće komunicirate, kako bi se manje ljudi moralo naviknuti na „novi“ način dopisivanja
  • postavite automatski odgovor na Facebooku – na taj način nećete imati potrebu u svako doba dana i noći odmah odgovarati na primljeni upit, a potencijalne klijente tom porukom možete i potaknuti da vam se jave e-mailom ili telefonski, ako vam tako više odgovara
  • izbrišite aplikacije društvenih mreža koje vam ne koriste ili se obratite stručnjacima za pomoć – promotrite analitiku i provjerite trošite li samo dragocjeno vrijeme na nekom profilu ili vam aktivnosti na njemu donose zaradu ili građenje osobnog branda

Primjerice, ako imate i privatni i poslovni profil na Twitteru, Instagramu i Facebooku, moguće je da ćete uštedjeti vrijeme ako izbrišete (barem s mobitela) neki od njih, u slučaju poslovnih onaj gdje ne dobivate dovoljan broj reakcija i upita.

Druga mogućnost je da poslovne profile prepustite stručnjacima koji će prema vašim ciljevima osmisliti komunikacijsku strategiju i preuzeti brigu oko objavljivanja te građenja odnosa s pratiteljima.

Natalija Crnički, Salonize

Koristite tehnologiju kako bi radili manje, a ne više

Prva pomisao kad dobijete službeni laptop ili kad uvedete sustav za rad na daljinu vam je da ćete sad morati raditi i od doma? Pogledajte s druge strane – prilike koje vam se otvaraju ako ne morate biti na radnom mjestu kako biste nešto obavili.

Ako ste, primjerice, vlasnica salona, uz pravu aplikaciju ne morate konstantno dolaziti u salon i provjeravati što je odrađeno, s koliko materijala i za koje novce, već s bilo kojeg drugog mjesta možete pogledati koliko je naručenih termina, a koliko je postotak zakazanosti po pojedinim djelatnicima.

Također, ako koristite društvene mreže za promociju, to što imate aplikaciju za administriranje ne znači da morate „skakati“ na svaku obavijest ni da ih uopće trebate imati uključene. Objave napravite tijekom radnog vremena, zakažite u željena razdoblja, po želji možete zakazati i oglašavanje te koristite aplikaciju samo za povremeni nadzor ili važne situacije, kao što su posebne promocije, s kojih želite objavljivati uživo.

Napravite not-to-do listu

Obećajte sami sebi što NEĆETE raditi sljedeće godine (a s tim, naravno, možete početi i odmah). Detoks od tehnologije zasigurno će biti prisutan kod mnogih novogodišnjih lista. Vaše odluke mogu pratiti smjer nećete uopće koristiti mobitel nakon 17 sati (ili 20 ili 22…), već ćete ga utišati i spremiti do jutra.

Možete isto odlučiti za cijelu nedjelju ili jedan vikend mjesečno ili što god vam se čini prihvatljivo – važno je da osjetite olakšanje što ste nedostupni i što u potpunosti raspolažete svojim vremenom.

Naravno, za hitne slučajeve uvijek postoje opcije kojima možete dopustiti zvuk kod poziva s određenih brojeva (djece, roditelja…), a apsolutno ništa loše se neće dogoditi ako jedan dan ne odgovorite na nečiju poruku. Ako vas je strah donijeti ovakvu odluku zbog posla, pokušajte dogovoriti svojevrsna dežurstva s kolegama, kako ne biste svi morali biti konstantno u stanju pripravnosti. Slične not-to-do odluke mogu biti:

  • neću sjediti na dosadnim konferencijama/filmovima/predstavama samo zato što je ulaznica plaćena – ako ste već potrošili novac i razočarali se, ne morate potrošiti i vrijeme
  • neću prihvaćati pozive za kave, druženja i izlaske ako mi ne odgovara mjesto, vrijeme, cijena itd. – biti sam sa sobom nekada treba biti prioritet, ne osjećajte grižnju savjesti ako vam se ne da voziti do nekog događanja sat vremena, a najradije biste bili u krevetu
  • neću svima raditi usluge (besplatno) – „To je tebi čas posla“ – koliko ste to puta čuli? Znate li što je stvarno čas posla? Izgovoriti NE.

Cijenite sebe i svoje vrijeme.

Od ponuđenih trendova birajte samo ono što vam doprinosi na neki način. I ostavite najvažnije stvari van mreža i znatiželjnih očiju, neka budu doista posebne.

Tekst napisala Natalija Crnički, Salonize

Podijeli

Odgovori

Top