Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Kako bi dobili sezonske radnike poslodavci moraju osigurati konkurentne plaće i smještaj

Djelatnici na sezonu nerijetko dolaze iz različitih krajeva Hrvatske, a u posljednje vrijeme i cijelog svijeta zbog čega ne čudi činjenica kako su sigurna primanja (54%) i smještaj (42%) od presudne važnosti prilikom odabira poslodavca.

U 2022. godini na portalu MojPosao objavljeno je gotovo 4.000 oglasa za sezonske radnike, što je 14 posto više u odnosu na godinu ranije te 28 posto više nego rekordne 2019. godine.

Početak prošle godine obilježio je veliki rast broja oglasa u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo u odnosu na 2021. godinu. Tako je primjerice, u siječnju 2022. godine zabilježeno 51 posto više oglasa nego godinu ranije. No, ne treba zaboraviti da su u to vrijeme 2021. godine na snazi bile relativno jake protuepidemijske mjere.

Kako je godina odmicala taj se rast smanjivao, da bi broj oglasa u svibnju bio manji nego 2021. godine, kada su poslodavci u strahu od epidemije kasnili sa sezonskim zapošljavanjem te su to pokušali nadoknaditi u kasnijim proljetnim i ljetnim mjesecima.

Smirivanjem situacije i popuštanjem korona mjera, potražnja za sezonskim radnicima 2022. godine krenula je „na vrijeme“. Broj oglasa rastao je iz mjeseca u mjesec, a tako je ostalo sve do prosinca kada je zabilježen nešto manji broj oglasa nego 2021.

Dvije trećine oglasa objavljeno u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo

Najviše oglasa objavljeno je u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo gdje je zabilježeno više od 10.000 natječaja (odnosi se na sezonske i ne sezonske poslove). Ako tu brojku usporedimo s onom iz 2021. godine primijetit ćemo rast od 17 posto, odnosno 9 posto ako bi gledali 2019. godinu. Na drugom mjestu našla se kategorija Prodaje s 12 posto više oglasa za sezonske radnike.

Općenito gledano, najtraženija zanimanja u sezoni bila su: konobar, kuhar, trgovac, pomoćni radnik u kuhinji te pomoćni kuhar.

Što se tiče zastupljenosti po županijama, najviše sezonskih radnika tražilo se u: Splitsko-dalmatinskoj (31%), Istarskoj (22%), Primorsko-goranskoj (23%) te Zadarskoj (16%) županiji.

Napominjemo da u oglasima nemamo naznačen broj izvršioca, pa tako poslodavci kroz jedan oglas mogu zaposliti i više radnika.

Tri četvrtine ispitanika barem je jednom radilo u sezoni

Da je turizam perjanica našeg gospodarstva pokazuje i podatak da je čak 81 posto naših ispitanika barem jednom radilo u sezoni. Od ispitanika koji imaju iskustvo rada u sezoni, najveći dio njih sezonske je poslove odrađivalo za vrijeme školovanja i studiranja kako bi popunili budžet (35%), odnosno neposredno nakon školovanja i prije pronalaska posla u struci (19%). Nešto više od četvrtine ispitanika (28%) sezonskim je poslovima popunjavalo pauzu između stalnih poslova. Sezonske poslove s nadom da će ostati „za stalno“, radilo je 28% ispitanika. Svaki peti ispitanik (19%) izjavio je kako je sezonski posao „baš po njegovoj mjeri“ i kako mu odgovara takav način rada.

Gledano po vrsti posla kojeg su naši ispitanici odrađivali, prednjače oni u ugostiteljstvu (63%), hotelijerstvu (recepcija, administracija) s 30% i prodaji (21%). S druge strane, najmanji dio njih radilo je u održavanju, sigurnosti ili proizvodnji (14%).

Sigurna plaća i osiguran smještaj od presudne su važnosti

Djelatnici na sezonu nerijetko dolaze iz različitih krajeva Hrvatske, a u posljednje vrijeme i cijelog svijeta zbog čega ne čudi činjenica kako su sigurna primanja (54%) i smještaj (42%) od presudne važnosti prilikom odabira poslodavca.

Zanimljivo je da je visina plaće tek na trećem mjestu, dok je radno vrijeme nešto manje važno.

Prednosti i mane sezonskog posla

Stjecanje novih znanja i vještina 60% ispitanika ističe kao prednost sezonskog posla. Tu je i upoznavanje novih ljudi (50%) te plaća koja je viša nego u slučaju cjelogodišnjeg zaposlenja (49%).

Nešto više od trećine ispitanika kao prednost sezonskog posla vidi boravak na moru (38%), dok ih 34% smatra kako je glavna prednost sezonskog posla to što je sam posao zanimljiv i atraktivan. Tek manje broj ispitanika (10%) navodi kako sezonski posao nema prednosti.

S druge strane, više od pola ispitanika ograničeno trajanje sezonskog posla vidi kao njegovu najveću manu. Uz to, što je sezonski posao kratkog vijeka on je i intenzivan, odnosno puno intenzivniji nego cjelogodišnji posao, a upravo to kao manu navodi polovica ispitanika.

Da bi takav tempo rada trebao biti bolje financijski nagrađen smatra 43% ispitanika, koji upravo preniske plaće navode kao glavni nedostatak. Koliko je sezonskim radnicima smještaj važan potvrđuje i podatka da 41% ispitanika kao manu sezonskog rada navodi nedostatak ili neadekvatan smještaj.

Plaće u sezoni su bitna stavka

Za svoj sezonski rad naši ispitanici mjesečno očekuju minimalno 1.231 eura neto, što je čak 30% više u odnosu na prošlu godinu.

Mjesečna primanja, naravno ovise i o vrsti posla kojeg rade:

  • Konobari u prosjeku očekuju mjesečnu plaću od 1.270 eura,
  • Kuhari bi za svoj rad htjeli dobiti minimalno1.540 eura,
  • Sobari sobarice mjesečno u prosjeku očekuju minimalno 1.013 eura,
  • Recepcioneri  smatraju da bi za svoj rad trebali ostvariti minimalno 1.136 eura,
  • Prodavači u prosjeku očekuju plaću od 1.126 eura.

O istraživanju:

Istraživanje je provedeno na više od 500 ispitanika, od kojih je 68% žena i 32% muškaraca. Najviše ispitanika, njih 39%  starije je od 40 godina, dok ih je 23% mlađe od 25 godina, a 24% ima između 31 i 40 godina te je 14% njih u dobi od 26 do 30 godina. Tri četvrtine ispitanika (69%) ima srednju stručnu spremu ili niže. 

MojPosao.net


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.