Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Kako je esport počeo nezaustavljivo rasti

Hrvatska već par godina ima jednog od najboljih i najuspješnijih igrača na svijetu u igrici League of Legends. Riječ je o 22-godišnjem Luki Perkoviću.

Elektronički sportovi ili esportovi transformirali su se u tradicionalnu industriju sporta i zabave u posljednjih nekoliko godina. Osobe koje su dio te industrije ili su upućene u nju svjedoče proboju esporta i njegovom ogromnom rastu koji je konstantan iz dana u dan.

Možemo reći da esport natjecanja postoje već duži niz godina, ali tek su nedavno počela poprimati ovu novu dimenziju najprije zbog značajnih napredaka i poboljšanja u igranju, interakciji i organiziranoj igri. Ono čega prije deset ili više godina nije bilo su mladi koji u slobodno vrijeme uživaju gledajući druge, mahom profesionalne igrače kako igraju. Iako je esport postao gledan do te mjere da je u 2020. godini te događaje gledalo više od 500 milijuna ljudi, a esport natjecanja su prijašnjih godina punila nogometne stadione navijačima, tradicionalni mediji još uvijek nisu u potpunosti elektronske sportove prihvatili kao sportove općenito.

Međutim, ta se situacija sve više mijenja, a zbog pandemije koronavirusa esport je doživio svoj vrhunac kada su svi tradicionalni sportovi stavljeni na pauzu. Za prosječnu osobu koja voli natjecanje ili klađenje uživo nije bilo nekih drugih opcija no okrenuti se esportu.

Kako esport organizacije i igrači zarađuju?

Ekosustav esportova sličan je tradicionalnim sportovima u raznim aspektima. Oboje sadrže gledatelje, timove, medijska prava, oglašivače i sponzore te organizatore događaja. Izdavači posjeduju licence za igre, dok su Twitch i YouTube preferirani medijski kanali koji prenose natjecanja. Sponzorstva donose značajan dio prihoda koji iznosi oko 40% u prosjeku. Ostali prihodi dolaze od oglasa i medijskih prava.

Također, održavaju se i događaji uživo za koje obožavatelji mogu kupiti ulaznice i prisustvovati im. Esport organizacije zarađuju od sponzora, kao i od prodaje odjeće, dresova i opreme. Tu su i masivni nagradni fondovi za turnire. Igrači mogu zaraditi i sami za sebe prenoseći svoje igranje putem platformi poput Twitcha gdje gledatelji mogu donirati ili se pretplatiti za određene iznose.

Hrvatski igrač će zaraditi desetke milijuna kuna

Hrvatska već par godina ima jednog od najboljih i najuspješnijih igrača na svijetu u igrici League of Legends. Riječ je o 22-godišnjem Luki Perkoviću koji je ove godine iz Europe preselio u Sjevernu Ameriku gdje će nastupati za ekipu Cloud9. Možemo reći da je on sjajan primjer koliko je esport industrija napredovala jer Cloud9 je platio ogroman novčani iznos kako bi ga doveo. Po ugovoru koji je Perković potpisao s tom organizacijom, on će zarađivat 2.7 milijuna dolara po godini u iduće tri godine. Iznosi su to koji su bili nezamislivi do prije nekoliko godina u esportu, a danas nisu neka velika novost.

Koja je demografija fanova esporta?

Za sada su ljubitelji esporta uglavnom muškog spola, ali rastu prema ravnopravnijoj podjeli. Od 500+ milijuna gledatelja, otprilike je ravnomjerna podjela između ljubitelja esporta koji i sami uživaju igrajući neke od naslova koje gledaju te osoba koje rekreativno gledaju ili se klade uz pomoć stranica kao što je bet-stavky.com.

Oko 70% fanova esport natjecanja i igara su muške osobe s prosjekom godina od oko 26. Međutim, demografija se potpuno mijenja u ovisnosti o kojoj je igrici riječ.

Preporučujemo

Novosti

Svjetsko tržište aplikacija za mobilne uređaje iz godine u godinu rapidno raste. Do 2014. godine predviđa se kako će dosegnuti nevjerojatnih 58 milijardi dolara.

Izdvojeno

Kratice su u poslovnom svijetu postale dio svakodnevne komunikacije, a engleske skraćenice gotovo su u potpunosti zamijenile nekadašenje nazive kojima smo se koristili prije...

Financije

Većini ljudi primamljiva je pomisao da iz svog naslonjača mogu pratiti tržište, ulagati i, naravno, zarađivati.

Izdvojeno

Malo čiji sandučić elektronske pošte ne krije barem jednu odbijenicu poslanu nakon testiranja ili razgovora za posao.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.