Jednostavna crna majica s latinskim natpisom postala je neočekivani marketinški hit koji je značajno povećao vidljivost društvene platforme Bluesky. Na nedavnoj SXSW konferenciji, sredinom ožujka, Jay Graber, glavna izvršna direktorica BlueSkya privukla je pažnju javnosti pojavivši se u majici s natpisom “Mundus sine Caesaribus” (svijet bez careva), što je bila suptilna kritika usmjerena prema osnivaču Mete, Marku Zuckerbergu.
Naime, poruka je bila izravan odgovor na majicu koju je Zuckerberg nosio prethodne godine s natpisom “Aut Zuck aut nihil” (Zuck ili ništa), parafrazirajući latinsku frazu “Aut Caesar aut nihil” i povlačeći paralelu između sebe i rimskog diktatora Julija Cezara. Graberina provokacija izazvala je toliko pozitivnih reakcija da je Bluesky odlučio reproducirati i prodavati identične majice po cijeni od 40 dolara. Prva serija rasprodana je gotovo trenutačno. Rose Wang, glavna operativna direktorica Blueskya, otkrila je da je tvrtka zaradila više novca u jednom danu od prodaje majica nego u dvije godine prodaje prilagođenih domena.
Ovaj marketinški uspjeh odražava filozofiju Blueskya kao decentralizirane platforme koja teži osnaživanju korisnika i odmaku od centralizacije moći velikih tehnoloških korporacija. Poruka “svijet bez Careva” nije samo kritika Zuckerberga, već i predstavljanje misije i vrijednosti Blueskya.
Inače, Bluesky je decentralizirana društvena mreža koju je inicijalno osnovao Jack Dorsey, bivši CEO Twittera. Do ožujka 2025. dosegla je preko 30 milijuna korisnika.Veliki rast odražava sve veću potražnju za alternativama tradicionalnim društvenim mrežama, posebno nakon kontroverznih promjena koje je Elon Musk uveo na Twitteru/X.
Za razliku od centraliziranog modela tradicionalnih društvenih mreža, Bluesky nudi korisnicima mogućnost prilagodbe algoritama koji određuju što vide u svojim feedovima. Ovaj pristup u skladu je s porukom koju je Graberina majica prenijela – odbacivanje centraliziranih figura moći u korist sustava gdje korisnici imaju veću autonomiju.
Usporedbe radi, X trenutačno ima 611 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, Threads 320 milijuna, dok Facebook i dalje prednjači s 3,065 milijardi mjesečno aktivnih korisnika prema podacima iz 2024. godine. Iako je Bluesky još uvijek znatno manji od ovih platformi, njegov brzi rast i visoka stopa angažmana korisnika (preko 30 posto aktivno objavljuje sadržaj) ukazuju na potencijal za daljnji razvoj.
Nakon ovog viralnog uspjeha, Bluesky je dobio ne samo financijsku injekciju već i značajno povećanje vidljivosti, što bi moglo dodatno ubrzati njegov rast i pozicioniranje kao ozbiljne alternative postojećim društvenim mrežama.
Naslovna fotografija: Image Credits:SXSW on YouTube