Vremena su teška, posao je teško naći i svaka je pomoć dobrodošla. Osim posloprimaca koji ne mogu naći posao, poslodavci traže ljude iz čijega profila mogu prepoznati dobrog i kvalitetnog radnika s obzirom na radno mjesto koje planiraju popuniti.
Od velike pomoći mogu biti agencije za zapošljavanje koje izrađuju vlastite baze podataka i prate potrebe na tržištu rada. Kada poslodavac pokaže zanimanje za zapošljavanje, agencija u svojoj bazi može pronaći profil koji bi mogao zadovoljiti potrebe poslodavca.
Razlikujemo dva načina funkcioniranja agencija, a to je stalno zaposlenje i zaposlenje na određeno vrijeme, koje je danas sve popularnije i potrebnije.
Stalno zaposlenje
Prednost rada preko agencije jest u tome što poslodavac ne obavlja većinu posla nego dobiva samo gotove ponude. Agencija obavlja selekciju, pretražuje profile, pridobiva kandidate i izrađuje prezentaciju zainteresiranom poslodavcu.
Glavni način pronalaženja kandidata jest head hunting, pretraživanje baze i oglašavanje u medijima. Po potrebi, agencije uz „osnovne” provjere mogu organizirati i zahtjevnije poput onih sa stručnim pitanjima vezanima uz traženu poziciju.
Privremeno zapošljavanje
Prema Zakonu o radu, agencija je poslodavac koji na temelju sporazuma ustupa radnika drugom poslodavcu za obavljanje privremenih poslova. Agencija se tim poslom može baviti samo pod uvjetom da je to njena jedina djelatnost, a ugovor o radu za privremeno obavljanje posla agencija s radnikom može sklopiti na određeno ili neodređeno vrijeme.
Prilikom obavljanja posla radnik je službeno zaposlen u agenciji, s tim da posao obavlja kod klijenta. Agencije za zapošljavanje klijentu, poslodavcu kod privremenog zapošljavanje nude maksimalnu sigurnost u slučaju eventualne štete nastale prilikom rada ili ako radnik izostane s posla; neopravdano, zbog bolesti ili zbog godišnjeg odmora. Tada agencija osigurava zamjenskog radnika koji će obavljati dogovorene poslove s agencijom.
Suradnja preko agencije donosi neke prednosti, a prije svega treba istaknuti da su svi pravni i administrativni poslovi briga agencije, čime poslodavac štedi na resursima i vremenu.