Edukacija

Kako od dobrog poduzeća napraviti izvrsno

Poanta popularne knjige Jima Collinsa „Good to great” jest kako nam je upravo osrednjost glavni neprijatelj i najčešće jedina prepreka na putu do uspjeha. Ako se zadovoljimo samo dobrim, nikada nećemo imati motivaciju niti želju za izvrsnim – poručuje nam autor te dodaje kako iza tog zaključka stoji višegodišnja analiza najboljih poduzeća s timom stručnjaka.

Poanta popularne knjige Jima Collinsa „Good to great" jest kako nam je upravo osrednjost glavni neprijatelj i najčešće jedina prepreka na putu do uspjeha. Ako se zadovoljimo samo dobrim, nikada nećemo imati motivaciju niti želju za izvrsnim - poručuje nam autor te dodaje kako iza tog zaključka stoji višegodišnja analiza najboljih poduzeća s timom stručnjaka.

Faktori poput stanja na tržištu nisu presudni u analizi jer takve okolnosti jednako djeluju na sve konkurente u pojedinoj grani gospodarstva, no usprkos tome uvijek se pojedina poduzeća iskristaliziraju kao najbolja.

Dobro poslovanje – najveći neprijatelj

U čitavoj knjizi autor naglašava kako nismo skloni promjenama ako je nešto dobro, upravo nas osrednjost demotivira za promjene i napredak koji su danas nužni u poslovanju. Nažalost, primjere navedenog poslovanja vidimo svuda oko sebe, no usprkos tome vodeća poduzeća kroz povijest demonstriraju strategiju koja vodi do uspjeha.

U knjizi se spominje savršen primjer iz povijesti čija je strategija i danas na snazi, Robert Bosch. Iako su za vrijeme njegova djelovanja zbog izuzetno teške financijske situacije vlasti zagovarale povećanje radnog vremena i smanjenja plaća, Bosh je napravio suprotno. Radno vrijeme smanjio je na šest sati, uveo dodatnu smjenu te svim radnicima povećao plaću. Rezultat je izvrsno poslovanje, koje i danas prati Bosch.

Od dobrog do najboljeg

Karakteristike najboljih, osobito za naša područja, gotovo su nevjerojatna. Radno vrijeme manje od osam sati, radnici s bogatim i sretnim obiteljskim životom pod vodstvom pojedinaca, koji ponajprije sebe krive za eventualni neuspjeh poduzeća. Dakako, sve to je popraćeno visokim plaćama, izraženom korporativnom kulturom i osjećajem pripadnosti poduzeću.

Današnji je primjer primjene te strategije sveprisutni Google, apsolutni lider u svom sektoru, koji u znak zahvalnosti – sukladno učenju – zaposlenicima omogućuje izvrsne uvjete za rad, slobodu i daje im veliku plaću.

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Ljudski resursi

Beznačajne sitnice, koju većina ignorira i dopušta da tijekom vremena izblijede, zapravo mogu biti jako važne u građenju karijere.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version